Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:12:39 GMT

تامین مالی در بازار سرمایه ۵۰ درصد رشد کرده است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۵۱۵

تامین مالی در بازار سرمایه ۵۰ درصد رشد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور محمدی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه که ساعتی قبل با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی آغاز به کار کرد، گفت: نمایشگاه بانک، بورس و بیمه محدود به بازار سرمایه نیست و یک رویداد مهم در بازار مالی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه ارتقای سواد مالی، فرهنگ سازی و آشنایی اقشار مختلف جامعه با بازار سرمایه و نیز انتقال آخرین اطلاعات در حوزه تکنولوژی‌های مالی را دنبال می‌کند.

وی افزود: نقش بانک‌ها در بازارهای مالی هر کشوری مهم است و بانک‌ها در حقیقت بستر توسعه مالی بازارها هستند؛ با توجه به اینکه بازار سرمایه نقش کمی در تأمین مالی بلندمدت دارد، بانک‌ها ورود کرده اند اما ما نیز در بازار سرمایه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته ایم و البته صنعت بیمه نیز در انتشار اوراق بیمه‌ای در بازار سرمایه فعال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزش بورس تهران و فرابورس ایران در سال ٩٧ معادل ٨٠ درصد رشد کرد؛ این در حالی بود که در ٥ سال قبل ارزش بورس تهران هر سال ١٧.٥ درصد و فرابورس بالغ بر ١٩ درصد رشد داشته است. ارزش تأمین مالی در بازار سرمایه در ٥ سال اخیر بالغ بر ٥٠ درصد رشد داشته و نشان می‌دهد بازار سرمایه در تأمین مالی اکنون جایگاه خوبی دارد ولی راه درازی پیش رو داریم. شاخص بورس تهران ٨٠ درصد و فرابورس نیز به طور متوسط هر سال ٣٤ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال ٩٧ بازار سرمایه موفق به کاهش هزینه‌های معاملاتی شد و این به نقدشوندگی بازار کمک کرد؛ ضمن اینکه اعمال نرخ صفر برای سود توزیع نشده از سوی سران سه قوه در سال قبل مورد تصویب قرار گرفت که منجر به افزایش سرمایه ٦٣ هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه شد؛ ضمن اینکه از تعداد ٦٦ نماد متوقف در سال‌های اخیر به ١٢ نماد رسیدیم که منجر به افزایش نقدشوندگی بیشتر شد.

محمدی با اشاره به گسترش ابزارهای مالی اسلامی در سال ٩٧ گفت: عرضه نفت خام، انتشار اطلاعات ٣٦٠شرکت زیرمجموعه شرکتهای عمومی غیردولتی، انتشار صورتهای مالی به روش IFRS، معاملات الگوریتمی از جمله عملکرد سال قبل است ضمن اینکه راه اندازی بورس بین المللی در کیش، بازنگری چارچوب‌های شفافیت و تأمین مالی مبتنی بر اوراق، اصلاح فرایندهای پذیرش، تدوین دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های سال ٩٨کل کشور است.

وی همچنین از پیگیری معافیت مالیات نقل و انتقال سهام خبر داد.

کد خبر 4596915 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: شاپور محمدی سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم یک کارشناس به سهامداران بورس

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

سکه چند میلیون تومان شد؟

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس

ریزساختار‌های بازار در شرایط خاص چگونه باید تغییر کنند؟

مجمع کتوسعه | وقتی حسابرس مدیرعامل دارای مدرک زمین شناسی را مجبور می کند تا مدرک حرفه ای بگیرد!

در جلسه مجید عشقی با فعالان بازار چه گذشت؟

توصیه مهم به سهامداران بورس

کدام نمادها ورود پول حقیقی داشتند؟

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • توصیه مهم یک کارشناس به سهامداران بورس
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین