Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@19:47:38 GMT

حداقل حقوق 1.5ميليون تومان تعيين شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۵۳۰

حداقل حقوق 1.5ميليون تومان تعيين شد

خبرگزاري آريا - حداقل حقوق شاغلين مشمول قانون مديريت خدمات کشوري و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به‌مبلغ 15ميليون و 634هزار ريال تعيين شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، با تصويب هيئت دولت حداقل حقوق شاغلين مشمول قانون مديريت خدمات کشوري، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مبلغ به‌ميزان 15ميليون و 634هزار ريال تعيين شد به‌طوري که حداقل افزايش حقوق نسبت به سال 1397 از مبلغ چهارميليون و 400هزار ريال کمتر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هيئت وزيران در جلسه 28 فروردين 1398 به‌پيشنهاد مشترک سازمان‌هاي برنامه و بودجه کشور و اداري و استخدامي کشور ضرايب حقوقي شاغلين مشمول قانون مديريت خدمات کشوري، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و قضات و مقامات را تصويب کرد.
به گزارش تسنيم، براساس اين مصوبه که مورخ 31 فروردين ماه از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده،‌ آمده است:
1 ــ ضريب حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و قضات به‌ميزان 200ر30 ريال تعيين مي‌شود.
2 ــ ضريب حقوق شاغلين مشمول قانون مديريت خدمات کشوري، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ــ مصوب 1370 ــ (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلين پست‌هاي سياسي وزارت امور خارجه) براي سال 1398 به‌ميزان 120ر2 ريال تعيين مي‌شود. حداقل افزايش حقوق نسبت به سال 1397 از مبلغ چهارميليون و 400هزار ريال کمتر نخواهد بود.
3 ــ ضريب حقوق مقامات و همطرازان موضوع ماده (71) قانون مديريت خدمات کشوري و مديران عامل و اعضاي هيئت مديره و رؤساي دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات کشوري و ماده (29) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، استانداران و شهرداران مراکز استانها و اعضاي شوراي اسلامي شهر مراکز استان‌ها به‌ميزان 2000 ريال تعيين مي‌شود.
4 ــ افزايش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي و شرکت‌هاي دولتي داراي مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه‌هايي که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و يا تصريح نام است از قبيل شرکت ملي نفت ايران، سازمان انرژي اتمي ايران، سازمان‌هاي موضوع ماده (5) قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور و همچنين بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، در سال 1398 به‌ميزان 18 درصد تعيين مي‌شود.
5 ــ حداقل حقوق و مزاياي مستمر شاغلين موضوع ماده (76) قانون مديريت خدمات کشوري براي کارمندان دستگا‌ه‌هاي اجرايي مشمول اين قانون و ساير مشمولين ماده مذکور به‌استثناي مشمولين قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1398 به‌ميزان 15ميليون و 630هزار ريال و حداکثر حقوق و مزاياي مستمر اين قبيل کارکنان به‌ميزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در اين بند تعيين مي‌شود.
6 ــ حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1398 به‌ميزان هشت‌ميليون و 450هزار ريال تعيين مي‌شود که با احتساب فوق‌العاده‌هاي موضوع ماده (6) قانون يادشده، اين ميزان نبايد کمتر از 15ميليون و 630هزار ريال شود و مابه‌التفاوت آن تا مبلغ 15ميليون و 630هزار ريال به سقف محاسبه‌شده، اضافه خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  داود منظور در سفر به دامغان گفت : برای اولین بار بودجه ۱۴۰۳ دو مرحله‌ای است که بخش اول آن در اسفند ماه اعلام شد  و بخش دوم قانون بودجه که مربوط به جداول و توزیع آن بین دستگاه‌هاست در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی و تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغ می‌شود
داود منظور به افزایش حقوق ۲۰ درصد کارمندان دولت اشاره کرد و گفت تلاش دولت افزایش وضعیت معیشت کارکنان دولت است که بر اساس آن رفاه کارکنان را در پی خواهد داشت و تلاش می‌کنیم که تورم امسال کاهش پیدا کند و معیشت کارکنان بهبود یابد
وی گفت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲، امسال پرداخت می‌شود و به همین منظور ۲۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟