Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@06:25:13 GMT

پلدختر؛ دوباره می‌سازیمت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۵۳۵

پلدختر؛ دوباره می‌سازیمت

به گزارش ایکنا از لرستان، بهار امسال بود که سیل در لرستان حادثه آفرید و اهالی برخی مناطق از جمله پلدختر و معمولان را گرفتار و غافلگیر کرد در همان هنگام که بوی بهار همه جا مشام‌ها را پرکرده بود؛ همه خوشحال بودند و بهار را جشن می‌گرفتند ناگهان طوفان شد و پس از آن آب همه چیز را با خود برد.آری همان گاه که بساط عید پهن بود و ماهی‌های قرمز درون تنگ به رقص درآمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگهان همه چیز دگرگون شد و مهمان ناخوانده همه چیز را به هم زد.
چیزی نگذشت؛ خنده‌ها از لب‌ها برچیده شد! همه بهت زده به مهمان ناخوانده خیره شده بودند و به دامان کوه پناه بردند.مهمان وحشی به لحظه‌ای شهر را در آغوش گرفت و هر لحظه محکم‌تر می‌فشرد گلوی شهر را می‌فشرد تا نفسش بند آید! دست‌های سیاهش را بالا میبرد و بر زمین می‌کوبید و آشیانه و کاشانه‌های مردم را می‌برد.

سیل در پلدختر حادثه آفرید علت را جویا شدم و یافتم که سیلاب امروز نشان از بها ندادن به اقدامات اولیه نظیر پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز کنار رودخانه‌ها، لایروبی رودخانه‌های فصلی است.چه صحنه وحشتناکی بود؛ هیولای سیل آمد و شهر زیبایمان را زیر گل و لای مدفون کرد.ماهی قرمز میان گل دفن شد و عید امسال چه بد به اتمام رسید.
اما شهر من هنوز زنده است، نبضش به جریان افتاده، همه آمده‌اند از شمال و جنوب و غرب و شرق همه آمده‌اند تا شهر زیبای پلدختر را باز زنده کنند.
شهر زیبایمان باز می‌سازیمت. همان‌طور زیبا همانطور استوار.مردمان تو یاد گرفتند از همان زمان جنگ که چگونه از نو شروع کنند این مردمان مردمان دیار شکارچی‌اند دست در دست هم باز می‌سازیمت پلدختر.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی پلدختر سیل زده خبرنگار و عکاس محمد علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه مهری با اشاره به وقوع یک فقره تصادف در محور پلدختر به خرم آباد اظهار داشت: دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و سمند در ۵۰۰ متری بعد از پل تاریخی در ورودی شمالی شهر پلدختر با هم برخورد کردند که شدت تصادف به حدی بود که هشت نفر از سرنشینان دو خودرو مصدوم شدند.

وی افزود: مصدومین این حادثه به وسیله سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر اعزام شدند.

رئیس فوریت‌های پزشکی پلدختر عنوان کرد: دو نفر از مصدومین بعد از انتقال به بیمارستان پلدختر و انجام اقدامات اولیه به خرم آباد و تهران اعزام شدند.

کد خبر 6082484

دیگر خبرها

  • تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت