Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید - ایرنا - پس از اینکه مقامات آمریکا یک نظامی سابق نیروی دریایی را به دلیل ارتباط با حمله 22 فوریه (سوم اسفند) به سفارت کره شمالی‌ در مادرید دستگیر کردند، ابهامات بر سر این حمله همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، منابع آگاه توضیح دادند که فرد دستگیر شده، «کریستوفر آن» یک آمریکایی کره ای تبار و یکی‌ از اعضای گروه مخالف دولت کره شمالی که خود را 'دفاع مدنی شیولیما' می‌ نامند، می‌ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریستوفر آن که روز پنجشنبه دستگیر شد، روز جمعه در لس آنجلس در دادگاه حاضر شد.
«لی وولوسکی» وکیل مدافع 'آن' با ابراز نگرانی از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای دستگیری این شهروند آمریکایی گفت : آخرین شهروند آمریکایی که در اسارت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بود،با بدنی کبود ناشی‌ از شکنجه و در حال کما به خانه بازگشت وچندی بعد جان سپرد.
گروه دفاع مدنی شولیما به سرکردگی «آدریان هونگ چانگ»گروه کماندویی 10نفره ای بودند که با سلاح های بدلی به سفارت کره شمالی‌ در مادرید حمله کرده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.
چانگ مقیم آمریکا و باگذرنامه مکزیکی، پس از حمله به سفارت کره شمالی، به لیسبون پایتخت پرتغال گریخت و از آنجا به فرودگاه 'نتوارک' در نیوجرسی پرواز کرد.
چانگ پس از ورود به نیوجرسی با اف بی‌ آی تماس گرفت تا مدارک و حافظه های رایانه که از سفارت کره شمالی ربوده بود را در اختیار این سازمان آمریکایی قرار دهد.با این حال اف بی‌ آی تا چند روز پس از دریافت اسناد وحافظه ها، این مورد را به اطلاع اسپانیا نرسانده و هنوز هم هونگ چانگ را دستگیر نکرده است.
روز 22 فوریه(3اسفندماه97)گروهی به سفارت کره شمالی درمادرید حمله کردند که در جریان آن تعدادی ازکارکنان سفارت زخمی وبسیاری از مدارک دولتی و کامپیوترهای سفارت و شخصی کارکنان مورد سرقت قرار گرفت.
این حمله، تنها پنج روز قبل ازنشست دوم «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در شهر هانوی ویتنام اتفاق افتاد و گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجمان به دنبال بدست آوردن «اطلاعات حساس» درباره برنامه هسته‌ای و سلاح‌های کره شمالی افزون بر مجبور کردن کاردار سفارت به استعفا بودند.
کاردار سفارت کره شمالی دوست بسیار صمیمی‌ سفیر سابق کره شمالی‌ در اسپانیا و مذاکره کننده اصلی‌ برنامه هسته ای کره شمالی‌ با آمریکا می‌ باشد.
برخی رسانه‌های اسپانیا سازمان اطلاعات آمریکا را عامل اصلی این حمله تروریستی معرفی کردند.
ال پاییس روز 22 اسفند ماه درخبری به نقل از مقامات پلیس و مرکز اطلاعات ملی‌ اسپانیا نوشت که دو تن از عوامل حمله به سفارت کره شمالی‌ عامل سازمان اطلاعاتی آمریکا بوده ا‌ند.
دوازده روز پس از انتشار این خبر، گروه مخالف با کیم جونگ اون در بیانیه ای مدعی شد که هیچ دولتی در این حمله دست نداشته واز قبل از اقدام آنها باخبر نبوده است.
این گروه همچنین اشاره داشت که مدارک و حافظه های رایانه ای را به خواست خود در اختیار اف بی‌ آی گذاشتند.افزون بر اینکه هیچ حمله ای در کار نبوده بلکه این گروه درپاسخ به یک وضعیت اضطراری به سفارت دعوت شد و بر خلاف اظهارات قاضی اسپانیایی، آنها دست و پای هیچکس را نبستند و به کسی‌ آسیب نرساندند.
برغم اینکه شواهد مختلف نشان می‌ دهد که دولت آمریکا در این اقدام دست داشته،مقامات آمریکایی آن را انکار کرده و تاکید دارند که دولت هیچ نقشی‌ در این حمله نداشته است.
مسئله ایفای نقش سازمان سیا درحمله به سفارت کره شمالی در مادرید ممکن است منجر به تنش در روابط اسپانیا و آمریکا شود. همچنین عدم اطلاع مقامات اسپانیایی می تواند تنش هایی را ایجاد کند.این مشارکت سازمان سیا همچنین در صورت تایید، نقض کنوانسیون های بین المللی در مورد حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک در کشورهاست.
اروپام *1*491**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حمله به سفارت كره شمالي اسپانيا آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده

سفارت ایران در پاریس اعلام کرد که ایران از شکایت خود از فرد حمله کننده به بخش کنسولی چشم پوشیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه 31 اردیبهشت با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعین ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور 1402 اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رافت و بخشش تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش سوزی شهریور 1402 را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان خانه واقعی همه ایرانیان می‌باشد، ابراز امیدواری نمود که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم آورد.

روز جمعه گذشته یکی از ایرانیان مقیم که دچار اختلال روانی بوده با وانمود کردن به اینکه مواد انفجاری به خودش بسته است، وارد بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس شده و در روند خدمت‌رسانی به ایرانیان مقیم اختلال ایجاد کرد.

با صحبت‌های انجام‌شده با این فرد نهایتاً قانع شده و بخش کنسولی سفارت را ترک کرده و پس از خروج از ساختمان سفارت ایران نهایتاً پلیس این فرد را دستگیر کرد.

جزئیات حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس/ اختصاصیکنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی