Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، شب گذشته، اول اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه بزرگداشت سعدی در سال جاری را در قالب جشنواره ادبی ـ هنری «روزگار ارادت» برگزار خواهیم كرد، گفت: این جشنواره ادای احترام و دینی به شیخ اجل سعدی شیرازی است که توسط شهرداری شیراز برنامه ریزی شده و با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا می شود و تداوم می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تصریح اینکه این جشنواره با جشن یادروز شیخ اجل با عنوان «آموزگار گلستان» در دبستان سعدی محله سعدی و از دوم اردیبهشت شروع می‌شود، گفت: بعدازظهر دوم اردیبهشت در برنامه‌ای با نام «خط نگارین» که با همراهی انجمن خوشنویسان شیراز و اداره‌کل میراث فرهنگی فارس به اجرا درمی‌آید، هنرمندان با بداهه نویسی آثار سعدی به شیخ اجل ادای احترام می‌کنند.
نقالی حکایات سعدی در برنامه «ورقی از گلستان»، کارگاه های گلستان خوانی در خانه‌های شهروند کوچولو مراکز فرهنگی با نام «شیرین سخنان»، جشن یادروز سعدی در فرهنگسراها با عنوان «نسیم بوستان» از دیگر برنامه‌هایی است که رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آن‌ها اشاره کرد.
جمشید رضایی، معاون فرهنگی و هنری سازمان نیز در تشریح بیشتر برنامه‌های جشنواره «روزگار ارادت» گفت: عناوین برنامه‌های جشنواره گرامیداشت سعدی از غزلیات و آثار سعدی گرفته شده است.
وی گفت: عنوان کلی جشنواره یعنی «روزگار ارادت» از بیت «کهن شود همه را به روزگار، ارادت/ به جز مرا که همان عشق اولست و زیادت»، برنامه «خط نگارین» از مصرع «دل می برد این خط نگارین»، جشن«آموزگار گلستان» از بیت «چه خوش گفت با کودک آموزگار/ که کاری نکردیم کاری و شد روزگار»، برنامه «ورقی از گلستان» از مصرع «از گلستان من ببر ورقی»، برنامه «نسیم بوستان» از مصرع «هر صبحدم نسیم گل از بوستان توست» و نمایشگاه «آرزوی دیدار» از مصرع «هنوز دیده به دیدارت آرزومند است» برگرفته شده است.
رضایی افزود: در برنامه «ورقی از گلستان» در مجموعه زندیه، نقالی و پرده‌خوانی حکایات سعدی توسط نقالان کودک تا کهنسال انجام می‌شود.
وی ضمن قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به خاطر همراهی در برنامه‌های اجرایی در سعدیه، «آرزوی دیدار» را از برنامه‌های شاخص هفته گرامیداشت سعدی دانست و گفت: در این برنامه عکاسان به‌صورت کارگاهی با حضور «پ . هدایت» یکی از عکاسان شناخته شده ایران در مجموعه سعدی حضور یافته و به عکاسی از این مجموعه باشکوه می‌پردازند که در ادامه عکس‌های منتخب در نمایشگاهی با عنوان «آرزوی دیدار» و همچنین متروگالری‌ها به نمایش درمی‌آید.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در برنامه‌ای با عنوان «نسیم بوستان» نیز در ۵ فرهنگسرای منتخب با حداقل ۳ هزار مخاطب، جشن یادروز سعدی و آشنایی با آموزه‌ها و شخصیت این شاعر بزرگ و جهانی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي يادروز سعدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست

علی محمد زنگانه عصر امروز یکشنبه ۲۶فروردین در جلسه ستاد اقامه نماز استان گلستان گفت: دلیرمردان نیرو‌های مسلح ما با اجرای درست و دقیق دستور رهبر انقلاب در خصوص تنبیه رژیم صهیونیستی موفق به انجام عملیاتی غرور آفرین و شکست قدرت پوشالی این رژیم کودک کش شدند.

او افزود: وعده صادق جمهوری اسلامی به مردم ایران منجر به تغییر موازنه قدرت در منطقه وشادمانی بیاد ماندنی مردم مسلمان جهان شد.

استاندار گلستان با اشاره به تدوین سند چشم انداز نماز استان گفت: برنامه ریزی‌های سال ۱۴۰۳ ستاد اقامه نماز بر این اساس بوده که با هم‌افزایی منجر به نتایجی مطلوب خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در امر فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: برگزاری ۴۰۰ کرسی آزاداندیشی با موضوع نماز و مهدویت ویژه دانش‌آموزان گلستانی و خانواده آنان یکی از برنامه‌های شاخص اداره کل آموزش و پرورش استان برای نسل نو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • معاون جدید امور بین‌الملل بنیاد سعدی منصوب شد/ سیدعلی موسوی‌زاده کیست؟ + سوابق
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • تنبیه اسرائیل ضرورت داشت
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • انتصاب معاون بین الملل بنیاد سعدی
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد
  • جهش تولید با مشارکت مردم