Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:02:01 GMT

رئیس جهاد کشاورزی:کشت سیب زمینی در سلسله ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۶۵۴

رئیس جهاد کشاورزی:کشت سیب زمینی در سلسله ممنوع است

خرم آباد- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: با توجه به اعلام ممنوعیت کشت سیب زمینی از سوی فرماندار شهرستان با هرگونه کشت این محصول در شهرستان برخورد می شود.

رضا سوخته زاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با کاهش سطح زیرکشت محصولات آبدوست از جمله سیب زمینی از سه هزار و 500 هکتار به کمتر از یکهزار و 300 هکتار در سال زراعی گذشته طرح ممنوعیت کشت سیب زمینی جهت حفاظت و حمایت از منابع آبی و خاکی در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: در این راستا برنامه شناسایی، معرفی و جایگزینی محصولات با بازده اقتصادی بالا و مصرف بهینه آب از جمله زعفران، گلرنگ، گیاهان دارویی و کلزا تدوین شده است.
سوخته زاری خاطرنشان کرد: متاسفانه کشاورزان مهاجر به منظور برداشت بیشتر محصول و رسیدن به سود بیشتر بدون توجه به عوارض و صدمات جبران ناپذیر آن از سمومی استفاده می کنند که خسارت جبران ناپذیری به زمین های کشاورزی وارد می کند.
وی با اشاره به ورود یک محموله بذر سیب زمینی توسط کشاورزان غیربومی به شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشاورزان شهرستان زمین های خود را با این تفسیر که امسال سال پرآبی بوده است برای کشت سیب زمینی نگه داشته اند و یا به کشاورزان غیربومی اجاره داده اند.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به ممنوعیت کشت سیب زمینی در شهرستان، خاطرنشان کرد: در این راستا محموله بذرهای وارد شده به شهرستان ضبط و با کشاورزان غیربومی که قصد کاشت سیب زمین در شهرستان را داشتند برخورد شد.
وی با اشاره به منابع آبی مناسب و خاک حاصلخیز سلسله ادامه داد: دشت الشتر یکی از حاصلخیزترین دشت های استان است که باید برای آیندگان از آن به درستی حفاظت و حراست کرد.
بیش از 40هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم در شهرستان وجود دارد.
/6060/7265

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيب زميني ممنوعيت برخورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل

سیاوش نیرومند گفت: ۱۳۵ مورد از این تعداد تغییر کاربری با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ۳۹ مورد نیز به استناد ماده ۳ این قانون طبق احکام قطعی صادره از مراجع قضایی قلع و قمع شد و مابقی موارد شناسایی شده نیز در دست اقدام است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل سطح اراضی کشاورزی آزاد شده تغییر کاربری داده شده شهرستان اردبیل طی یک سال گذشته قریب به ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد.
او حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی را یکی از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی امانتدار اراضی زراعی است و باید حافظ و مدافع بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده باشد.

نیرومند هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و اظهار کرد: مردم باید نسبت به موضوع حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از آن مطلع شده و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
او همچنین از تمامی مالکان زمین‌های کشاورزی خواست تا قبل از هر گونه تغییر کاربری، برای اخذ مشاوره و کسب مجوز قانونی لازم به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان
  • نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد