Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:31:33 GMT

تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلح ایران به ۱۴ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۷۳۱

تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلح ایران به ۱۴ نفر رسید

با ارتقاء درجه سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی فرمانده کل ارتش به درجه «سرلشکری» از سوی فرماندهی کل قوا، تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلح کشورمان به ۱۴ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، شب گذشته فرماندهی کل قوا در حکم انتصاب سردار پاسدار حسین سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به او درجه سرلشکری اعطا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این ارتقاء درجه، تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلح کشورمان به ۱۴ نفر رسید.

درجه سرلشکری(دریابان) بالاترین درجه‌ای است که به برخی فرماندهان نیروهای مسلح در حال خدمت در جمهوری اسلامی ایران اعطا شده است.

بر اساس قانون نیروهای مسلح، ارتقاء به درجات سرتیپی، سرلشکری و سپهبدی برحسب نیاز، با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح  و حکم فرماندهی کل قوا انجام می‌شود.

پیش از این امیر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیة الله(عج)، سردار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر علی شهبازی رئیس گروه‌ مشاوران‌ نظامی‌ فرمانده کل قوا، امیر عطاالله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا و امیر حسین حسنی سعدی جانشین فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) از سوی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا به درجه‌ی سرلشکری نائل شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمیدرضا اشراق، در بازدید از یگان‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان در جمع فرماندهان و مرزبانان اشراف اطلاعاتی، شناخت و احاطه کامل به حوزه سرزمینی را به عنوان بهترین و اساسی‌ترین راهبرد در مقابله با قاچاقچیان و اشرار منطقه بیان و بر ارتقا اشراف اطلاعاتی تأکید کرد.

وی در ادامه به حساسیت خدمت در مناطق مرزی به ویژه استان حساس و پهناور سیستان و بلوچستان به جهت همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: آمادگی رزمی و آموزش مستمر از ارکان مهم برای تثبیت اقتدار و امنیت در سطح حوزه مأموریتی واحدهای مرزی است.

سردار اشراق در این بازدید با تأکید به برخورد قاطع مأموران با قانون شکنان بیان داشت: بحمدالله در سایه لطف خداوند متعال و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است و مرزداران با داشتن اعتقاد و ایمان قوی در حال برقراری امنیت در مرزها هستند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل انتظامی کشور در خاتمه سخنان خود از تلاش شبانه روزی مرزبانان غیور و سلحشور در حراست و پاسداری از کیان ایران اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

سردار اشراق معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل انتظامی کشور در این بازدید حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به ستاد پایگاه دریابانی چابهار را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

کد خبر 6085173

دیگر خبرها

  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد | نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»