Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@06:29:13 GMT

اهدای"لوح وفا"به مجیدمجیدی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۷۵۷

تنها عضو ایرانی بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران از حضور مجید مجیدی در فستیوال جهانی «صوفی‌سین» و اهدای جایزه ویژه جشنواره همراه لوح تقدیر «وفا» به این فیلم‌ساز خبر داد. ناطقان: فروزنده اربابی با اعلام خبر برگزاری دومین دوره جشنواره «صوفی‌سین» اظهار کرد: از اول تا هفتم ماه می (یازدهم تا شانزدهم اردیبهشت)، به مناسبت ورود خانواده مولانا به قونیه، فستیوال جهانی عرفانی قونیه برگزار می‌شود و در آن فقط فیلم‌هایی که تم عرفانی و مذهبی دارند، پذیرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردانان برجسته‌ای از ترکیه، فیلم‌ها و کارگردانانی را انتخاب می‌کنند.

او افزود: پارسال که این فستیوال برای اولین‌بار برگزار شد، آقای رضا میرکریمی با فیلم «زیر نور ماه» دعوت فستیوال را قبول کردند و تنها کارگردانی بودند که لوح تقدیر فستیوال و وزارت فرهنگ ترکیه را گرفتند. فیلم‌شان هم مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

اربابی درباره حضور مجید مجیدی در جشنواره «صوفی‌سین» گفت: امسال دبیرخانه این فستیوال آقای مجیدی را با فیلم‌های «بید مجنون» و «بچه‌های آسمان» دعوت کرده‌ و ایشان نیز قبول کرده‌اند. ایشان در روزهای سوم تا ششم می در قونیه حضور خواهند داشت و فیلم «بید مجنون» با حضور خودشان به نمایش درمی‌آید و نشست‌های دانشگاهی و رسانه‌ای دارند. امسال تنها کارگردانی که جایزه ویژه جشنواره همراه لوح تقدیر «وفا» به او تعلق می‌گیرد آقای مجیدی است؛ اهدای این لوح قدردانی از کارگردان‌هایی است که به ریشه‌ها و باورهای معنوی و مذهبی خود وفادار مانده‌اند. همچنین این فستیوال یک بخش سناریونویسی دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از سال دیگر از طریق سایت صوفی‌سین اطلاعات لازم را بگیرند. منبع: ایرنا برچسب ها: لوح وفا ، مجید مجیدی ، ترکیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مجید مجیدی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوموزیکال «تار و تاریخ» برای روز بزرگداشت سعدی+فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تابلو موزیکالِ «خمار مستی» اثر دیگری از پروژه «تار و تاریخ» با آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد است. در این اثر میدیا فرج نژاد نواختنِ تار و آهنگسازی را برعهده داشته و آواز را میلاد هیبدی می‌خواند.

«خمار مستی» با غزلی از سعدی و به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر بزرگ منتشر می‌شود.

میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره اثرِ «خمار مستی» و سفر به روستای صوفی‌آباد در شهرستان سرخه اینچنین نوشته است:
«روستای صوفی آباد شهرستان سرخه، با فاصله بیست و پنج کیلومتر از سمنان، آرامگاه مردی را در سینه خود دارد که تاثیر شگرف و بسیاری در آبادی و پیشرفت سمنان داشته است. مردی که ادیب، عارف، شاعر و نویسنده کتاب‌های بسیاری‌ست و پایه گذار مکانیزم تقسیم آب در سمنان شناخته می‌شود. آن هم در دوره ایلخانی. هر بار که زندگینامه بزرگان این سرزمین را می‌خوانم و به پیشتازی‌مان در علوم و فنون مختلف فکر می‌کنم، هم لذت می‌برم و هم حسرت می‌خورم. طبیعتاً هم دلیل لذت مشخص است و هم چرایی حسرت!

مقبره شیخ علاءالدّوله سمنانی واقع در روستای صوفی آباد سمنان، در آغاز بنایی رفیع و با عظمت بود که به دستور عمادالدّین جمال الدّین عبدالوهاب، وزیر سلطان محمّد خدا بنده از خشت خام ساخته شد. سپس خانقاهی برآن افزود و در آن جا به ریاضت پرداخت و پس از مرگ در آن جا به خاک سپرده شد.
آنچه در این مکان متفاوت است، آرامش آنجاست. آرامشی که به عمق وجود آدمی رخنه می‌کند. او که به مدت ده سال دارای مشاغل دیوانی و سیاسی مهم بود طی اتفاقی جذبه‌ای دریافت کرد و به گفته خودش حجاب از پیش چشمانش برداشته شد و به مجاهده با نفس روی آورد و آخرین سال‌های عمرش را در صوفی آباد، در خانقاهی که خودش ساخت گذراند.

سرگذشت شیخ شبیه غزل سعدی ست:
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی / که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی»
«خمار مستی» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج محمدی است. نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین است.
پروژه «تار و تاریخ» حدود سه سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بنا‌های تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود سیصد تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

آلبوم «تار و تاریخ ۱» در سال ۲۰۲۳ توانست در مسابقه بین المللی گلوبال موزیک اواردز - سال ۲۰۲۳ و در بخش‌های بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر، دو مدال طلا برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

تا کنون دو آلبوم رسمی از آثار «تار و تاریخ» به صورت جهانی منتشر شده و آلبوم تازه‌ای از این پروژه در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰۰ بسته حمایتی همزمان با هفته کار و کارگر در البرز
  • ساعد سهیلی و خانم بازیگر در راه کازابلانکا
  • تابلوموزیکال «تار و تاریخ» برای روز بزرگداشت سعدی+فیلم
  • «شهرک» در بخش مسابقه جشنواره فیلم کازابلانکا
  • فرهاد مجیدی به فوتبال ایران برمی‌گردد؟
  • مجیدی به لیگ برتر برمی‌گردد؟ | مدیر برنامه فرهاد تکلیف پیشنهادات را مشخص کرد
  • تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد
  • «شهرک» در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»
  • «شهرک» وارد «کازابلانکا» شد
  • «شهرک» در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»