Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@11:19:35 GMT

درودگر: مشکل تراکتور اطرافیان زنوزی هستند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۹۷۹

به گزارش پارس نیوز، 

در مدت کوتاهی مدیریت تراکتورسازی را برعهده داشت و شاید امروز بهتر از هرکسی بتواند مشکلات این تیم و چالش‌هایی که با آن مواجه شده است را بازگو کند. به بهانه جو به هم ریخته تبریز که نشات گرفته از مشکلات تراکتورسازی است، امروز دقایقی با صادق درودگر، فوتسالی سابق و مرد کاربلد و انرژیک فوتبال ایران همکلام شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته او به تازگی از ملاقات حسن حبیبی بازگشته بود و صحبت‌هایمان از همین جا آغاز شد که در ادامه می‌خوانید.

گویا ملاقات حسن آقای حبیبی رفته بودید؟

بله، آقای حبیبی سرمایه فوتبال ایران است. بعد از پرویزخان دهداری و مرحوم امیرآصفی، حسن آقای حبیبی گل سرسبد فوتبال هستند. اینها تاج افتخار و نگین انگشتر فوتبال هستند و شاید دیگر مثل اینها به فوتبال ایران نیاید. ببینید اینها چقدر بی‌ادعا و پرثمر بودند. حال آقای حبیبی هم خدا را شکر خوب بود و الحمدلله ایشان امروز از بیمارستان مرخص می‌شوند. ملاقات آقای حبیبی واقعا افتخاری بود که نصیبم شد.

فکر می‌کنید چه تیمی امسال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

خیلی نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. من به‌عنوان عضو سازمان لیگ نباید حرفی بزنم اما چیزی از مسابقات باقی نمانده و پرسپولیس هم امتیازی از دست نخواهد داد. احتمال و شانس قهرمانی این تیم از سایر مدعیان بیشتر است.

به‌عنوان فردی که یک زمان مدیریت تراکتورسازی را برعهده داشتید، چالش‌های اخیر این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در این خصوص خیلی نمی‌توانم اظهارنظر کنم چون از شرایط این تیم از نزدیک آگاه نیستم.

به‌عنوان یک کارشناس که می‌توانید از دور هم اظهارنظر کنید!

شما وقتی در یک ساختاری برای فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنید، این فوتبال و باشگاهداری مثل یک سیستم است. بنابراین با یک انگشت نمی‌توان فرمان را گرفت و آن را هدایت کرد. پس باید با یک سیستم آن را هدایت کرد.

انگشت، کنایه از مدیریت زنوزی است؟

معتقدم با یک انگشت نمی‌توان فوتبال را اداره کرد. آقای زنوزی خیلی آدم تلاشگر و علاقه‌مندی است و سرمایه‌گذاری ایشان، ارزشمند است و خود من هم دلم می‌خواست به خاطر اینکه بخش خصوصی در کشور ما موفق شود، او نیز موفق شود اما به هر حال معتقدم همیشه اطرافیان باعث ناکامی حاکمان در دنیا می‌شوند. در تراکتورسازی یک‌سری اطرافیان را می‌دیدم که متاسفانه کمک زنوزی نبودند.

پس زنوزی مشاوره خوبی نمی‌گیرد که تراکتورسازی به این روز افتاده است؟

کسانی که کنار ایشان بودند، نمی‌توانستند و نمی‌توانند به او و تراکتور کمک کنند. کار بزرگ و هدف بزرگی که او داشت یک هدف بزرگ برای مردم و باشگاه پرافتخار تراکتورسازی است اما یک‌سری از اطرافیان او نقش گاز را داشتند اما در عمل ترمز و دست‌انداز بودند.

چه می‌شود که یک تیمی مثل تراکتورسازی طی فصل مجبور می‌شود 4مربی عوض کند؟

فقط می‌گویم که اطرافیان! خود آقای زنوزی بسیار انسان علاقه‌مند، عاشق و اثرگذار است.

یعنی باور کنیم خودش متوجه نیست که به او مشاوره غلط می‌دهند؟

در این شرایط بحران اقتصادی، مدیری که این همه تلاش می‌کند و این همه زحمت می‌کشد و هزینه می‌کند، واقعا کمیاب و شاید حتی نایاب است. وضعیت باشگاه‌های دیگر را ببینید. به‌طور مثال زمانی که در تبریز بودم، رختکن تیم مشکل داشت و وقتی از طریق بچه‌ها به اطلاع وی رسید، یک روزه همه مشکلات رختکن را برطرف کرد. این واقعا علاقه و عشق و احساس تراکتوری بودن و آذری بودن وی را می‌رساند.

اما خروجی تصمیماتش به‌گونه‌ای است که تراکتورسازی ضربه می‌خورد.

دوست ندارم حرف‌های منفی علیه وی بزنم تا تلاش‌هایی که می‌کند نادیده گرفته شود. بیشتر علاقه دارم نقدم را حضوری به وی بگویم.

اگر شما جای زنوزی بودید، محسن فروزان را اخراج می‌کردید یا به او یک فرصت دیگر می‌دادید؟

در این مورد قضاوت نمی‌کنم چون نه بودم و نه اطلاعاتی از آن دارم. صحنه و بازی را هم ندیدم و اطلاعاتم از این بازی ضعیف است، به همین دلیل اظهارنظری نمی‌توانم بکنم.

در هر صورت امروز جو شهر تبریز دوباره به خاطر تراکتورسازی به‌هم ریخته است. بعد از بازی هواداران به داخل زمین رفتند و با بازیکنان درگیر شدند آن هم در آستانه بازی حساس با پرسپولیس!

اگر یک یا دو نفر اشتباه می‌کنند، نباید آن را به حساب هواداران آذربایجان و تراکتورسازی گذاشت. مطمئنم با تمهیداتی که خود هواداران و مسئولان این تیم می‌اندیشند، بازی پرسپولیس و تراکتورسازی به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد. معتقدم فوتبال فقط قهرمانی نیست و این تیم اگر سهمیه هم بگیرد، این پتانسیل را دارد تا در لیگ قهرمانان آسیا با این نفرات قهرمان شود.

البته اگر به قول شما مشاوره و تصمیمات درستی در این باشگاه گرفته شود!

فکر می‌کنم زنوزی در این مدت تجربه لازم را به دست آورده و این اصلاحات را انجام خواهد داد.

یک اتفاق بد هم افتاد آن هم درگیری فیزیکی با کاپیتان تیم ملی بود.

هرکسی که این کار را کرد، آدمی نبود که دوستدار فوتبال آذربایجان و تراکتور باشد. آذربایجانی‌ها میهمان‌نوازند و به بزرگان فوتبال به‌ویژه کاپیتان تیم ملی احترام می‌گذارند. مسعود شجاعی همیشه برای فوتبال ایران افتخار آفریده است. این کار بسیار زشت بود و آن را محکوم می‌کنم.

چه توصیه‌ای برای زنوزی در ادامه لیگ دارید؟

امیدوارم آرامش را به تراکتور برگرداند تا فعلا این تیم خیالش از سهمیه آسیا راحت شود. فرصت افتخارآفرینی برای این تیم در آسیا وجود دارد. باید مسائل این دو هفته را از یاد بازیکنان برد تا با رفاقت و انسجام بیشتر این تیم دوباره موفق شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات فوتبال ایران حسن حبیبی سرمایه فوتبال ایران شکر بیمارستان لیگ برتر سازمان لیگ پرسپولیس بخش خصوصی گاز عشق بازی زمین لیگ قهرمانان آسیا تیم ملی مسعود شجاعی بیمارستان سازمان لیگ سرمایه لیگ قهرمانان آسیا مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است

طرفداری| مدیرعامل تراکتور درباره آخرین اقدامات این باشگاه برای انتخاب جانشین پاکو خمز توضیح داد.

هوشنگ نصیرزادهدرباره انتخاب سرمربی جدید تراکتور اظهار کرد:

ما سه گزینه برای انتخاب سرمربی داریم که گزینه داخلی‌مان یحیی گل محمدی است. دو گزینه دیگر هم بردیف و کلمن بودند که حضور کلمن منتفی شد. بردیف هم حالا حالاها نمی‌تواند بیاید. نمی‌دانم چه کسی کلینزمن را مطرح کرد.

او ادامه داد:

ما زمان برای انتخاب سرمربی نداریم چرا که به یک باره مجبور به این کار شدیم. مربیان یک دفعه بحث پایان قراردادشان را مطرح کردند و خمز بد موقع رفت. انتخاب سرمربی سخت است و علاوه بر آن فردی که انتخاب می‌شود باید با بازیکنان سازگار و با فضای هواداران و تبریز هم آشنا باشد.

او با ابراز امیدواری برای حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت تراکتور به ایسنا گفت:

مشکل یحیی با کمک خودش حل می‌شود.

مدیرعامل تراکتور در واکنش به اخباری مبنی بر این که برخی بازیکنان این تیم با حضور گل محمدی مخالف هستند، بیان کرد:

این هم مثل قضیه کیلنزمن دروغ است.

مدیرعامل تراکتور درباره منتفی شدن حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام (ره) عنوان کرد:

این اتفاق یک تصمیم فرا فوتبالی بود. مجددا زیر ساخت‌ها را مشاهده کردند و بعد از آن، دستوراتی به شهرداری و سازمان مسکن شهرداری دادند که مواردی مانند جداسازی گیت‌ها انجام شود تا شرایط به بهترین شکل مهیای حضور بانوان باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد
  • فوری:‌ تراکتورسازی با حمید مطهری به توافق رسید
  • توضیح مدیرعامل تراکتورسازی درباره جذب گل‌محمدی
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • گل محمدی و تراکتورسازی در دقیقه ۹۰ | گران‌ترین سرمربی لیگ جذب شد؟
  • خمس: دوست دارم در آینده به ایران برگردم
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم