Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@06:01:28 GMT

گزارش 5 ماهه تحریم‌های آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۹۹۰

گزارش 5 ماهه تحریم‌های آمریکا علیه ایران

پول‌نیوز - سهام آسیایی در روز دوشنبه در حالی ثابت ماند که سرمایه گذاران منتظر بازگشت بازارهای عمده مالی از روز «آدینه نیک» بودند.
به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت در گزارشی که از سوی ایالات‌متحده منتشر شد، افزایش یافت این در حالی است که سهام آسیایی در روز دوشنبه پس از «آدینه نیک» که سرمایه گذاران منتظر بازگشت بازارهای عمده مالی خود بودند، ثابت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام خواهد کرد: « تا دوم ماه می ، وزارت امور خارجه دیگر به کشورهایی که در حال حاضر در حال وارد کردن نفت خام یا میعانات ایران هستند، کمک نخواهد کرد.»

پس از آن واشنگتن‌پست اظهار داشت که آینده ی نفت خام برنت تا پنج ماه آینده رو به افزایش خواهد بود. همچنین بازارهای سهام به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند و بزرگ‌ترین شاخص سهام آسیا - اقیانوسیه در خارج از بازار معاملات تجاری ژاپن تغییر کرد. این شاخص در اوج یک بازه ی نه ماهه در روز پنج شنبه بعد از آن که داده های منتشر شده از اقتصاد چین فراتر از انتظار بود و نگرانی‌ها در مورد سلامتی اقتصاد جهان را کاهش داد، دسترس قرار گرفت. با این حال، پیشرفت در بسیاری از بازارها در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی در روز «آدینه ی مقدس» تعطیل شد.

نوسانات اقتصادی طی اطلاعیه پمپئو

شاخص قیمت سهام کره تقریبا صاف بدون تغییر بود و سهام نیکی ژاپن 0.2% سقوط کرد.

در بازار ارز هم، شاخص دلار در مقابل مجموع 6 ارز اصلی، 97.369 واحد کمتر از بقیه بود. این شاخص هنوز هم در اوج بازه ی بین یک تا دو ماهه پس از ثبت داده‌های فروش خرده‌فروشی در ایالات‌متحده در روز پنج شنبه به ثابت ماند. اما یورو در قیمت 1.1244$،  پس از اینکه هفته گذشته در شاخص خرید مدیرانPMI))، فعالیت تولید ضعیفی در اروپا از خود نشان داد، در اواخر هفته گذشته مقداری تغییر کرد.

نرخ کلی دلار در 111.91 ین ثابت ماند ولی دلار استرالیا که نسبت به ریسک تغییرات حساس تر بود ، ۰.۱ درصد به ۰.۷۱۴۷دلار کاهش یافت. از سوی دیگر، دلار کانادا به خاطر جهش در قیمت نفت خام ، ۰.۱ درصد به ۱.۳۳۸۱ دلار اضافه کرد.

قیمت نفت خام برنت پس از نزدیک شدن به 72.58$ به ازای هر بشکه به بالاترین میزان قیمت خود از 8 نوامبر سال 2018 رسیده است که این افزایش قیمت تحت تاثیر گزارش منتشر شده از سوی واشنگتن پست بوده است.

آینده نفت خام ایالات‌متحده از ۰.۸۴% به ۶۴.۵۴$ در هر بشکه رسید.

ایالات متحده در ماه نوامبر پس از آن که دونالد ترامپ به طور یک جانبه از توافق هسته ای 2015 بین ایران و شش قدرت جهانی بیرون آمد، مجددا تحریم هایی علیه صادرات نفت ایران ایجاد کرد. واشنگتن ایران را تحت فشار قرار داده است تا برنامه هسته ای خود را محدود کند و حمایت از نماینده های ستیزه جو در سراسر خاورمیانه را متوقف کند. با کاهش صادرات خالص نفت اوپک و حمایت عربستان سعودی از تسلیحات حفاری های نفتی و ذخایر نفتی ایالات متحده در قیمت ها بهای نفت خام از هفته گذشته افزایش یافته است.


منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تحریم نفت ایران سهام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین معاملات بازار جهانی نشان می‌دهد که قیمت طلا با افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به روز گذشته به نرخ ۲ هزار و ۳۸۶ دلار رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا طی یک هفته گذشته ۳۵ دلار و طی یک ماه گذشته ۲۳۱ دلار افزایش قیمت داشته است.

بر همین اساس، طلا در طول یک هفته گذشته ۱.۴ درصد و در طول یک ماه گذشته ۱۰.۷ درصد گران شده است.

براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و با وجود بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.

گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را ۰.۲ بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده است.

بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام ۲۵ واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.

برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا ۲۲۰۰ دلار پایین خواهد آورد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895673

دیگر خبرها

  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳