Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@22:15:14 GMT

تغيير در نحوه برگزاري کنکور سراسري بررسي مي شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۰۶۴

تغيير در نحوه برگزاري کنکور سراسري بررسي مي شود

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نايب رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي از برگزاري نشستي با براي بررسي تغييرات در نحوه برگزاري کنکور سراسري خبر داد گفت: اين نشست امروز با حضور رييس مجلس،رييس کميسيون آموزش و رييس سازمان سنجش کشور برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا،«قاسم احمدي لاشکي» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه اي با حضور محمد رضا عارف رييس کميسيون آموزش و تحقيقات، کاظم جلالي رييس مرکز پژوهش هاي مجلس ، ابراهيم خدايي رييس سازمان سنجش، بيرانوندي رييس کميته آموزش و پرورش کميسيون آموزش با علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي براي بررسي روند برگزاري کنکور در سال هاي آينده برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: روند برگزاري کنکور بايد به گونه اي باشد که براي داوطلبان استرس زا نباشد، نمونه آن برگزاري کنکور در برخي کشورهاي اروپايي است که يک آزمون براي کسب حداقل نمره عمومي و آزمون ديگري براي کسب حداقل نمره تخصصي برگزار مي کنند و نمرات آزمون دو سال اعتبار دارد.
احمدي لاشکي اظهار داشت: در اين شرايط استرس و فشار به داوطلبان کم شده و آنان با خيال راحت تر براي کنکور برنامه ريزي مي کنند
وي در مورد وضعيت کنکور سراسري براي سيل زدگان گفت: قرار است در اين جلسه تصميم گيري شود که آيا به داوطلبان در مناطق سيل زده سهميه اي اختصاص داده مي شود يا اين که کنکور به تعويق مي افتد.
سيام**9121**1058 **2021**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور تا ۱۰ روز دیگر/ دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟/

به گزارش خبرآنلاین، کمتر از ۱۰ روز به برگزاری نوبت نخست آزمون سراسری باقی مانده است که مسئولان از ورود نسل سوم تقلب‌یاب‌های کنکور خبر می‌دهند.

فارس در خبری نوشت: نوبت نخست کنکور سراسری ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برگزار می شود. این در حالی است که چند روز پیش عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ورود نسل سوم آشکارسازهای تقلب خبر داده است.

در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ از نسل دوم آشکارسازها که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی شده بود، رونمایی شد و حالا پورعباس استفاده از نسل سوم سیگنال یاب‌ها را از جمله تمهیدات سازمان سنجش برای تضمین سلامت آزمون عنوان کرده است.

تقلب‌یاب‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

به طور معمول متقلبان آزمون تجهیزاتی به همراه دارند که از آن طریق سؤالات را به خارج محل آزمون می فرستند و پاسخ را دریافت می‌کنند، تقلب یاب‌ها به این دستگاه‌ها سیگنال ارسال می‌کنند به طوریکه یک صدای بلند در گوش داوطلب ایجاد شده و تجهیزات همراهش آشکار می‌شود.

انواع دستگاه تقلب‌یاب

راکت‌های موبایل‌یاب با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود هر شیء که دارای فلز باشد، از جمله تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل، هندزفری را شناسایی کرده و به صورت ویبره یا صدا هشدار می‌دهند.

دستگاه‌های فرکانس‌یاب یا سیگنال‌یاب انواع امواج رادیویی از جمله امواج تلفن همراه و سایر تجهیزات بی‌سیم را شناسایی کرده و با بوق هشدار می‌دهند.

دستگاه جمر یک دستگاه کورکن و مسدودکننده امواج موبایل است و در محدوده آن هیچ گوشی تلفن همراهی نمی‌تواند از پیامک، تماس یا اینترنت استفاده کند.

دستگاه‌ تقلب‌یاب نیز به تجهیزات تقلب، سیگنال ارسال می‌کند. به این صورت که در گوش داوطلب صدای بلندی تولید و فرد متقلب شناسایی می‌شود.

همراه داشتن دستگاه یا تجهیزات تقلب در جلسه آزمون به ۱۰ سال محرومیت از آزمون منجر می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895470

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • آخرین فرصت ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه‌ها
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری
  • برگزاری کنکور تا ۱۰ روز دیگر/ دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟/
  • تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود
  • استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس