Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: در راستای اجرای طرح همگام با کشاورز بسیج مهندسین،‌ امسال طرح ترویج و آموزش کشاورزان نیز در سطح ۸۰۰ روستای گیلان انجام می‌شود. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

غلامرضا ملک علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسان گیلان در راستای ادامه طرح‌ همگام با کشاورز قصد دارد امسال دوره ترویج و آموزش کاربردی کشاورزان شالیکار را با مشارکت متخصصان خود در سطح 800 روستای استان عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه طرح همگام با کشاورز امسال باز هم در سطح 300 روستای این استان اجرایی می‌شود عنوان کرد: این طرح در سال زراعی پیش رو برای 6 هزار کشاورز نمونه برنجکار و در 6 هزار مزرعه شالیکاری مجدداً عملیاتی می‌شود.

ملک علیپور از ایجاد یکسری تغییرات در روند اجرای طرح همگام با کشاورز خبر داد و تصریح کرد:‌ امسال 102 استاد دوطلب شده‌اند که در طول دوره کشت برنج در مزارع و شالیزارهای استان گیلان حاضر شوند تا همراه با مربیان ترویج جهاد کشاورزی به کشاورزان آموزش دهند.

امام جمعه رشت: افزایش کنونی قیمت برنج سودی برای کشاورز گیلانی نداردواردات چای و برنج با ارز 4200 تومانی تخلفی آشکار استواردات بی‌رویه برنج ضربه سنگینی به کشاورزان گیلانی می‌زند

وی تهیه کودهای مورد نیاز برای شالیکاران گیلانی بر اساس استانداردهای لازم را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: فرآیند آزمایش خاک با هماهنگی‌های شکل گرفته ببین سپاه و جهاد کشاورزی استان گیلان امسال به موقع انجام شد و کشاورزان طبق نسخه تدوین شده کود مورد نیاز خود را تهیه کردند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه 100 تن کود حامل مواد ریزمغزی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است افزود: علاوه بر این‌ها 6 هزار و 300 لیتر کود مایع نیز برای رشد بهتر گیاه برنج و کاهش ضایعات آن در بین کشاورزان توزیع شد.

ملک علیپور شناسایی 800 روستا برای اعزام مهندسان کشاورزی به آن مناطق را از دیگر اقدامات سازمان بسیج مهندسان اعلام کرد و گفت:‌ این مهندسان پس از دریافت آموزش‌های لازم، با هدف آماده کردن کشاورزان برای سال زراعی آینده‌ به روستاهای تعیین شده اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه بسیج مهندسین کشاورزی گیلان در بسیاری از حوزه‌های تولید محصولات کشاورزی به صورت جدی ورود کرده است گفت: بسیج مهندسین به غیر از بحث برنج، جهت افزایش عملکرد تولید بادام زمینی،‌ تولید دانه‌های روغنی، فندق و تا اندازه‌ای مرکبات هم برنامه‌های خوبی دارد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور عصر دیروز همزمان با آغاز اولین نشاء مکانیزه برنج مازندران در آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واسطه گری در فروش محصول راهبردی برنج به ضرر کشاورزان است، بیان داشت: درصدد اصلاح ساختار واسطه گری در این محصول هستیم تا نفع آن به تولید کننده برسد.

وی اظهار داشت: اصلاح ساختار واسطه گری و بهره مندی برنجکاران با فروش ارزش واقعی این محصول، زمینه رونق در تولید و زندگی این کشاورزان را فراهم می‌کند.

حسینی پور با بیان این مطلب که کشاورزی سنتی همانند تولید برنج دیگر صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: کشت مکانیزه و بهره مندی از دانش روز در فرایند تولید این محصول دارای اهمیت است و کشت مکانیزه ضمن اینکه تولید محصول را افزایش خواهد داد در مصرف آب نیز صرفه جویی زیادی می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این نکته که در اواخر سال گذشته با تدبیر رئیس جمهور اعتبار خوبی برای خرید برنج تخصیص یافت، بیان داشت: برای بهره مندی هر چه بیشتر کشاورزان برنجکار تلاش می‌کنیم در این مسیر اعتبارات بیشتری جذب کنیم.

نخستین نشاء مکانیزه برنج مازندران از نوع گونه طارم محلی امروز پنجشنبه در آیین رسمی در روستای فیروز کلا بخش دشت سر شهرستان آمل انجام شد.

امسال بر خلاف سال گذشته که آیین رسمی نشا کاری برنج بیستم فروردین ماه انجام شد، سازمان جهادکشاورزی مازندران از کشاورزان خواست به دلیل سرما و پایین بودن دمای خاک، از انتقال بوته نشا برنج از خزانه به زمین اصلی برای نشاکاری تا پایان فروردین ماه خودداری کنند.

نشای مکانیزه برنج که طی یک دهه اخیر در مازندران فراگیر شده زودتر از نشای سنتی و دستی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست