Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@10:30:09 GMT

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ مهدویت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۱۷۵

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ مهدویت

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، صبح امروز، 2 اردیبهشت ماه در دیدار با اعضای مجمع تشکل‌های مهدوی استان اظهار کرد: شورای هماهنگی تشکل‌های مهدوی استان بر اساس یک ضرورت تشکیل شد و در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی از این شورا شاهد بوده‌ایم.
طالبی ادامه داد: در برخی زمان‌ها شاهد بوده‌ایم که اضافه شدن بعضی افکار انحرافی در حوزه فرهنگ مهدوی و یا نوع پرداختن به این موضوعِ بسیار حساس و در عین حال مقدس، زمینه‌های هجمه به بحث مهدویت را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بحث مهدویت ماهیتاً موضوعی است که ممکن است تحت تاثیر برخی اقدامات دشمنان برای به انحراف کشاندن آن باشد، از این جهت ایجاب می‌کند که هر فعالیتی در این حوزه با حساسیت بالا و توجه به تأثیرگذاری و تأثیرپذیری مردم از این فعالیت‌ها انجام شود تا اقدامات خواسته یا ناخواسته کسانی منجر به تقدس زدایی از مهدویت نشود.
طالبی بیان کرد‌: خوشبختانه در سال‌های اخیر توانسته ایم مباحث مربوط به مهدویت را به نوعی با فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌های مختلف استان پیوند دهیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان قوام، دوام و گسترش ارزش‌های دینی و مراسم‌های مذهبی در کشور را به اتکای مردم دانست و گفت: اگر شور و شعور حسینی در استان یزد موج می‌زند به خاطر حضور هیئت‌ها، تشکل‌ها و کسانی ‌است که با عشق، علاقه و انگیزه معنوی در این راستا حرکت می‌کنند و این فعالیت‌ها کمتر رنگ و بویی دولتی به خود گرفته است.
وی ادامه داد: باید این رویکرد را مدنظر قرار دهیم که دولت را در برنامه ریزی‌ها دخالت ندهیم و وجه مردمی و مشارکت حضور مردم در فعالیت‌های مذهبی را حفظ کنیم و همان گونه که شاهد ‌هستیم، مراسم جشن نیمه شعبان و عزاداری‌ها از سوی مردم با شکوه هرچه تمامتر در حال برگزاری است و البته که دولت وظیفه دارد به فعالیت‌های ارزشی، دینی و مذهبی کمک کند و از آنها حمایت نماید.
‌استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فرهنگ سازی مهدویت و تبیین و نشر ارزش‌های مهدوی با استفاده از ابزار روز، زبان هنر و ‌ظرفیت فضای شبکه‌های اجتماعی تأکید و بیان کرد: در حوزه مهدویت نیاز به آموزش‌های کامل و جامعی مخصوصا برای نسل جوان و اقشاری که در معرض شبهات بدخواهان تشیع و نظام ‌هستند، داریم.
وی ادامه داد: لازم است در این آموزش‌ها اصل روزآمدی مورد توجه قرار گیرد، تبیین بعضی از اندیشه‌های مهدوی با استفاده از ابزار و زبان روز انجام شود و با تیم فکری قوی پاسخگویی شبهات و ابهامات در این حوزه باشیم.
‌طالبی با اشاره به اینکه باید در حوزه مهدویت زمینه‌هایی را فراهم کنیم که خیران جامعه در رابطه با تامین زیرساخت‌ها و حمایت از برنامه‌های مهدویت نقش آفرین باشند و به بودجه‌های ناپایدار دولت در این حوزه اتکا نشود، بر تدوین برنامه‌ای مستمر در طول سال برای تبیین و نشر ارزش‌های مهدوی تاکید و اظهار امیدواری کرد: بتوان از ظرفیت‌های استان برای تحقق این مهم نیز استفاده کرد تا همگان شهد شیرین مهدویت را بچشند و از این چشمه جوشان معنوی بهره گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد فرهنگ مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود

در برنامه بالاتر موضوع معافیت مالیاتی ناشران مورد بررسی قرار گرفت و نظرات موافق و مخالف بررسی شد. آقای مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی و آقای علی نقی، عضو کارگروه مالیات اتحادیه ناشران به سوالاتی پاسخ دادند.

مستوفی گفت: در سال ۱۴۰۱ که اظهارنامه‌های مالیاتی دریافت شد، بالغ بر ۸ هزار و ۹۰۰ مودی در حوزه نشر فعالیت خود را اعلام کردند که این افراد بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد یا فروش ابرازی ناشی از فعالیت‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی ابراز کردند. در اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در این حوزه کاری ابراز شده است. از این میزان آن چیزی که توسط ما مورد تایید قرار گرفته بالغ بر ۸.۸ هزار میلیارد تومان آن مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و تفاوت این میزان یا بررسی نشده یا مورد تایید این سازمان قرار نگرفته است. مالیات ابرازی این ناشران ۳۹ میلیارد تومان بوده و آن چیزی که صادر شده عددی معادل ۳۰۰ میلیون تومان مالیاتی بوده که تشخیص داده شده است.

او افزود: در برنامه بودجه ۱۴۰۳ که معافیت‌های مالیاتی برای افراد حقیقی و حقوقی محدود شده، اما باز هم حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند. اما قانون یک شرط می‌گذارد و آن هم رعایت ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیت‌های مستقیم است. اما نظر من این است که ما باید معافیت‌ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می‌کنیم ببینیم. پیشنهاد ما در همه حوزه‌ها این است که شرایط اقتصادی را به طور یکسان برای همه فراهم کنیم و فعالین اقتصادی تصمیم بگیرند که در کدام حوزه فعالیت کنند و سودآوری خود را در حوزه فرهنگ ببرند.

مستوفی ادامه داد: وزارت فرهنگ به عنوان متولی این بخش باید برای معافیت‌های مالیاتی نشر، حوزه خرج تعیین کند و به عنوان مثال بگوید مالیات‌های حوزه کتاب، صرفا در راستای افزایش بار فرهنگی حوزه کتاب سرمایه گذاری کند که در حال حاضر چنین نیست.

علی نقی گفت: تنها بخشی از فعالیت‌های مربوط به حوزه نشر، تجاری محسوب می‌شود و یک جنبه فرهنگی هم دارد. کتاب پایه فرهنگ است و حمایت از ناشر و کتابفروش در سیاست‌های اصلی دولت‌ها است. سیاست قانون گذار این بوده که برای ترویج فرهنگ از کتاب فروشان حمایت کند تا با گسترش کار ناشر، فرهنگ توسعه پیدا کند. به همین دلیل قیاس کتاب با کالا‌های تجاری دیگر درست نیست. کمتر ناشری وجود دارد که شامل معافیت‌های شود و به بهانه‌های مختلف این مالیات گرفته می‌شود.

او افزود: درامد‌های مالیاتی از حوزه نشر، برای سازمان امور مالیاتی بسیار ناچیز است، اما این مبلغ ناچیز برای کتاب فروش و ناشر که به سختی فعالیت می‌کنند، قابل توجه است. در حال حاضر معافیت مالی که برای ناشران و کتابفروشان در نظر گرفته شده، عادلانه‌ترین حالت ممکن است. چرا که هر ناشر بر اساس فعالیت خودش از مالیات معاف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی را اطلاع دهید