Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:58:00 GMT

سومین مدرسه سبز کشور در قزوین احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۲۰۳

سومین مدرسه سبز کشور در قزوین احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین گفت: استان قزوین سومین استانی بوده که در بحث احداث مدرسه سبز قدم گذاشته که احداث آن با صرف هزینه ۱۲ میلیارد تومان در ۴ هزار متر مربع و ۱۲ کلاس درس در خرداد ماه آغاز می‌شود. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عسگرعلی جوانبخت صبح امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت بیست‌ و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در دبستان شرافت برگزار برگزار شد، اظهار داشت: در وضعیت کنونی و با شرایط اقتصادی موجود، خیرین مدرسه‌ساز به عنوان حمایت‌کننده هنیشگی در کنار اداره کل نوسازی مدارس بوده و امسال بیست‌و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با محور افزایش ایمنی مدراس با مشارکت خیرین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌کرد:تخریب و بازسازی، مقاوم سازی، اعتبارات استانی و ملی، استانداردسازی گرمایشی و بازآفرینی محلات شهری، طراحی مدرسه سبز و کلنگ‌زنی آن از موضوعات مورد بحث نشست امروز است.

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین گفت: مدرسه سبز با حضور معاون عمرانی وزیر کلنگ‌‌زنی شده و احداث ان در خرداد ماه آغاز می‌شود که با صرف بیش از 12 میلیارد هزینه پس از 24 ماه به پایان می‌رسد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 35 درصد مدارس در قزوین نیاز به تخریب و مقاوم سازی داشتند و امسال کل استان 9 هزار و 482 کلاس درس داریم که از این تعداد 6 هزار و 637 کلاس دارای استحکام و هزار و 612 مورد نیاز به مقاوم سازی و هزار و 213 کلاس نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

خراسان جنوبی|شهرستان زیرکوه نیازمند توجه ویژه خیرین مدرسه ساز استجشنواره خیرین مدرسه ساز آموزشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شودبرطرف کردن نیاز فضای آموزشی شهرستان خوسف نیازمند همت خیرین مدرسه ساز است

جوانبخت تاکید کرد: هر هزار متر بازسازی و مقاوم سازی کلاس‌های درس به یک میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و 70 درصد مدارس در حال حاضر دارای استحکام و 13 درصد نیاز به تخریب و بازسازی و 17 درصد مقاوم سازی دارند.

وی اظهار داشت: 600 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی مدارس استان قزوین نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین ادامه داد: سرانه کلاس متوسط کشوری 1.34 متر مربع بوده و در قزوین 2.10 مترمربع به ازای هر دانش اموز فضای کلاسی داریم.

وی بیان کرد: متوسط زیربنای آموزشی و پرورشی در کشور نیز 5.18 بوده و در استان قزوین 5.49 متر مربع بوده و بر اساس استاندارد بین‌المللی هر دانش‌آموز باید 8.39 متر مربع فضای آموزشی داشته باشد.

جوانبخت ادامه داد: در استان قزوین 2 هزار و 209 واحد آموزشی و هزار و 704 ساختمان اموزشی داریم که نشان می‌دهد 40 درصد مدارس دوشیفت هستند.

وی بیان کرد: از مجموع ساختمان‌های اموزشی، یک هزار و 192 ساختمان دارای استحکام، 290 مدرسه نیاز به مقاوم سازی و 222 مدرسه نیاز به بازسازی و تخریب دارند که ساختمان‌های اموزشی شهرستان‌های بوئین زهرا و البرز دارای بدترین وضعیت هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین بیان کرد: از سال 90 تا 92 پس از مطالعه بر سیستم گرمایشی مدارس، 8 هزار و 482 کلاس درس داشتیم که در 7 هزار و 82 کلاس درس استانداردسازی گرمایشی صورت گرفته و از سال 76 تا کنون 826 مدرسه ساخته‌شده و در حال حاضر هزار 641 کلاس درس مجهز به بخاری نفتی و گازی بوده و با اعتبار 25 میلیارد تومان نیاز به استانداردسازی گرمایشی دارند.

وی تاکید کرد: 283 کلاس درس در استان قزوین مجهز به بخاری نفتی هستند که با صرف هزینه 4 میلیارد تومان تا مایان شهریور ماه مجهز به بخاری گازی می‌شوند.

جوانبخت افزود: استان قزوین سومین استانی بوده که در بحث احداث مدرسه سبز قدم گذاشته که با صرف هزینه 12 میلیارد تومان در 4 هزار متر مربع و 12 کلاس درس با توجه به موضوعاتی همچون داشتن معماری سنتی قزوین، دودکش‌های خورشیدی، رواق‌ها، حیاط مرکزی و غیره احداث می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود افزایش کمک‌های 2 برابری خیرین مدرسه ساز اما اعتبارات ملی و استانی افزایش پیدا نکرده است و 33 میلیارد اعتبار استانی 10 میلیارد تاکنون تحقق یافته است و در بخش اعتبار ملی 20 میلیون اعتبار آورده‌ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین گفت: تقویت امید به زندگی در مناطق محروم قزوین با احداث مدارسی مستحکم، زیبا و شاد از اولویت های ما بوده تا اشتیاق دانش اموزان نسبت به فراگرفتن علم و دانش افزایش یابد.

وی ادامه داد: 10 مدرسه در استان قروین و 4 مدرسه در شهر قزوین نیاز به بازآفرینی دارند که طی یکسال اینده باید نسبت به ان اقدام شود و برای شروع به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین گفت: در 235 مدرسه غیر دولتی 21 هزار نفر دانش اموز تحصیل می‌کنند که 20 مدرسه دارای استحکام و 199 واحد اموزشی دارای استاندارد نیستند و نشانگر مستحکم نبودن مدارس غیردولتی استان است.

احداث 29 مدرسه به همت خیرین مدرسه‌ساز در قزوین 

همچنین محمدمهدی ارمغان، رئیس مجمع خیرین استان قزوین در این نشست اظهار داشت: پس از تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز در سال 1377 خیرین استان فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 94 میزان 12 میلیارد تومان تعهد داشتیم که 85 درصد محقق شد.

وی بیان کرد: در سال 95 از 9 میلیارد تومان تعهد 95 درصد تحقق، در سال 96 از 10 میلیارد تومان تعهد، 95 درصد تحقق و در سال گذشته نیز از 12 میلیارد تومان تعهد شاهد تحقق 100 درصدی بودیم.

رئیس مجمع خیرین استان قزوین گفت: در سال گذشته 29 مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه ساز قزوین احداث شد و نسبت تعهد به تحقق در استان طی دوسال اخیر، رتبه اول را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: 6 هزار خیر به مجمع خیران استان تعهد داسته و ماهانه کمک می‌کنند و تعدادکل خیران مدرسه ساز 320 نفر بوده که مدرسه احداث کرده‌اند.

ارمغان بیان کرد: برای بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال تا به امروز 16 مدرسه با 130 کلاس درس تعهد شده که احداث ان آغاز شده است.

وی افزود: یک سالن ورزشی و یک زمین چمن مصنوعی با 22 میلیارد تومان تعهد خیرین استان بوده که در شهرستان بوئین زهرا 6 مدرسه با 60 کلاس درس و یک سالن ورزشی با هزینه بالغ بر 11 میلیارد، تاکستان 4 مدرسه، ابیک 2 مدرسه با 15 کلاس درس، اوج یک مدرسه 3 کلاسه، طارم سفلی یک مدرسه 2 کلاسه و یک زمین چمن با هزینه 230 میلیون تومان و غیره آغاز به احداث شده است.

رئیس مجمع خیرین استان قزوین گفت: بنیاد برکت نیز با تعهد 19 پروژه موفق به تحقق 17 پروژه شده است که در ربوئین زهرا 7 مدرسه، مهرگان 2 مدرسه و غیره می‌باشد.

وی تصریح کرد: در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال 300 خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و معاون وزیر عمرانی حضور دارند.

ارمغان اظهار داشت: در کل استان قزوین 14 منطقه داریم که تلاش‌های بسیاری برای جذب خیرین صورت گرفته و در حال حاضر به صورت میانگین 20 مدرسه 6 کلاسه با 500 مترمربع فضا با همت این خیرین شروع به فعالیت کرده‌اند.

انتهای پیام/ ع

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۲ با حمایت و توجه ویژه دولت و با هم افزایی ایجاد شده بین مسئولین استانی، نهادهای و مجموعه های انقلابی و خیریه ها و هم چنین اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها، تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب یک هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با صرف هزینه بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

میثم لک زایی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان در سال گذشته افزوده شده است، اظهار داشت: استان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس درس در کشور از آن خود نموده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی با تعداد ۴ هزار و ۳۶۳ کلاس درس استاندارد و زیربنای ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

لک زایی گفت: ۴۵۵ پروژه آموزشی با تعداد یک هزار و ۲۳۳ کلاس درس به صورت مردمی و ۵۰۳ پروژه آموزشی با تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ کلاس درس به صورت مشارکتی و مابقی به صورت دولتی احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در خصوص پروژه های در حال اجرا در سیستان و بلوچستان نیز افزود: تعداد ۱ هزار و ۶۳۷ کلاس درس در قالب ۳۴۴ پروژه آموزشی در استان در حال احداث است.

وی بار دیگر با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیرین مدرسه ساز در استان، گفت: تعهد خیرین نیک اندیش در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ ، رشد سه برابری داشته است.

لک زایی هم‌چنین اظهار کرد: بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سطح استان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هم‌چنین گفت از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز پروژه های طرح محرومیت زدائی دانست و بیان کرد: از این محل ۵۹ پروژه با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال احداث است که در ماه های پایانی سال ۱۴۰۲ تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.

لک زایی به اشاره به احداث و اجرای شبکه موتورخانه مرکزی در مدارس جهت استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی کلاس درس، اظهار داشت: علاوه بر آن، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اسپیلیت و کولر گازی جهت نصب و راه اندازی در کلیه نقاط استان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تا کنون تهیه و در کلاس درس نصب شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس در خصوص هنرستان ها و شبانه روزی ها نیز گفت: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال احداث می باشد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل متناسب با برنامه های ابلاغی و در راستای شاداب سازی و نشاط دانش آموزان، سالن های ورزشی و استخر نیز احداث نموده است، بیان داشت: در حال حاضر ۳۵ سالن های ورزشی و استخرهای در دست ساخت داریم.

لک زایی در خصوص توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی در بین مدارس نیز گفت: ۵۹ هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شد
  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند