Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- وزیر خارجه سابق اکوادور ضمن انتقاد شدید از دولت کنونی این کشور در لغو پناهندگی جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در لندن عنوان کرد: دولت کیتو با این اقدام عملا اکوادور را به برده آمریکا تبدیل کرده است.وی از همکاری سازمان سیا با دولت اکوادور در بازداشت آسانژ پرده برداشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، 'ریکاردو پاتینو' در مصاحبه با بخش اسپانیایی شبکه 'آر تی'تاکید کرد کرد: بازداشت جولیان آسانژ موسس سایت ویکی لیکس به شدت به وجهه اکوادور و همچنین قوانین بین المللی آسیب وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این توهینی به جایگاه کشور اکوادور بود. براساس قانون اساسی اکوادور و توافق نامه های بین المللی، استرداد جولیان آسانژ غیرقانونی بوده است.
این مقام ارشد سابق اکوادور در ادامه خاطر نشان کرد: این اقدام نشان می دهد که دولت لنین مورنو رئیس جمهوری اکوادور آشکارا به عنوان یک برده تسلیم آمریکا شده است.
وی افزود: دولت کنونی اکوادور در حال نابودی دستاوردهایی است که ما پیش تر به دست آورده بودیم. بدون شک این طرح از قبل طراحی شده و سازمان سیا نیز در آن دست داشته است. رئیس جمهوری کنونی اکوادور آن قدرها نیز باهوش نیست که شخصا دست به چنین کاری بزند. این طرح از سوی سفارت آمریکا در اکوادور ترتیب داده شده بود.
این اظهارات 'ریکاردو پاتینو' در حالی مطرح شد که وی چند روز پیش به اتهام فعالیت های ضددولتی مورد بازجویی قرار گرفت.
جولیان آسانژ اخیرا توسط پلیس لندن بازداشت شد. پلیس اعلام کرد که در پی لغو پناهندگی آسانژ از سوی دولت اکوادور، مأموران با اجازه سفیر این کشور داخل سفارت شده و او را دستگیر کردند. ساعاتی بعد او در دادگاه بدوی به اتهام نقض قوانین مربوط به‌قرار وثیقه، گناهکار شناخته شد.
آسانژ 47ساله از سال 2012میلادی در سفارت اکوادور در انگلیس در شرایط پناهندگی به سر می‌برد. وی در پی تائید حکم استردادش به سوئد در ارتباط با یک پرونده‌ آزار و اذیت جنسی، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود.
دادگاه سوئد بعدها از او در برخی موارد رفع اتهام کرد؛ اما وی همچنان به علت نقض تعهدات مربوط به وثیقه‌، در انگلیس تحت تعقیب بود. آسانژ که ید طولایی درافشای اسناد محرمانه نهادهای آمریکایی از طریق تارنمای اینترنتی ویکی‌لیکس داشت،به جرم نفوذ و دسترسی به مدارک طبقه‌بندی و محرمانه پنتاگون متهم است و دولت انگلیس قصد دارد تا او را به این کشور مسترد کند.

اروپام**9234**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اكوادور آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان

 امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفتگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشور‌های عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌ها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد