Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی صادق گفت: روحانیون به عنوان سربازان امام زمان (عج) باید مساجد را پایگاه اصلی فعالیت‌های تبلیغی در حوزه دین و انقلاب اسلامی قرار دهند.

حجت‌الاسلام «محمدهادی رحیمی صادق» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور درباره برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب در مساجد و در جمع مردم، گفت: گاهی چنین مراسم مهمی در فضای مدارس علمیه برگزار می شود که پیام آن می تواند دور شدن طلاب از مردم، در بدو ملبس شدن به لباس روحانیت باشد، درحالی که هرچقدر پیوند طلاب و مردم بیشتر شود، برکات آن در تقویت دین داری و انقلابی گری افراد بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: ما در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران نیز همیشه از مسئولان و مدیران مدارس خواسته ایم که مراسم تلبس طلاب را در مساجد و در جمع گروه های مختلف مردم برگزار کنند تا پیوند میان مردم و روحانیت برای طلاب و همه افراد جامعه ملموس شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه ثقلین تهران در مسجد الاقصی تهرانپارس، خاطرنشان کرد: مشاهدات من از این مراسم معنوی و باشکوه حکایت از این دارد که مردم احساس خوشایندی وصف ناپذیری از حضور در چنین برنامه ای و مشاهده آغاز رسمی فعالیت طلاب در جایگاه سربازی حضرت مهدی (عج) داشتند.

 

وی گفت: روحانیون به عنوان شاگردان مکتب تشیع و سربازان امام زمان (عج) باید مساجد را پایگاه اصلی فعالیت های تبلیغی در حوزه دین و انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ قرآن و آموزه ها و سفارشات چهارده معصوم (ع) قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه هیچ نهادی، قداست، ارزشمندی و اهمیت مسجد را در آموزه های دینی ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات ما در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، تشکیل مدارس علمیه در مجاورت مساجد، و برگزاری برنامه ها و کلاس های عمومی این مدارس از جمله درس های اخلاق در این خانه های خدا است تا پیوند روحانیون و مردم، بیشتر جنبه عینی پیدا کند.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از مدارس علمیه این استان، در دل یا مجاورت مساجد واقع شده اند به طوری که طلاب و گروه های مختلفی از مردم اعم از کسبه، دانشجو، خانه دار، بازنشسته و دانش آموز، همه روزه با یکدیگر هم کلام می شوند و به این صورت، طلاب از اولویت های مختلف جامعه و درد و دل های مردم، و افراد نیز با تلاش های شبانه روزی سربازان امام زمان (عج) برای فراگیری علوم دینی و به دنبال آن، تبلیغ دین آشنا می شوند.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان جشن نیمه شعبان خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب سیل خوزستان امام زمان عج ارتش مسجد مقدس جمکران سپاه پاسداران روز ارتش طلبه حوزه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد