Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:54:37 GMT

هوای تهران همچنان پاک است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۵۷۲

هوای تهران همچنان پاک است

تهران- ایرنا- کیفیت هوای تهران امروز (دوشنبه) با شاخص عددی 43 همچون روز گذشته پاک است.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2،5 میکرون هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته منتهی به 11امروز همچون روز گذشته بر روی عدد 43 قرار دارد.
در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون و آلاینده منوکسیدکربن همچون روز گذشته به ترتیب بر روی شاخص 36 و 21 قرار دارد.
بر این اساس، ایستگاه های پارک سلامت(منطقه 17)، دانشگاه شهید بهشتی(منطقه یک) و اقدسیه(منطقه یک) به ترتیب با شاخص های 20، 25 و 33 پاک ترین هوا را در سطح مناطق شهر تهران طی 24 ساعت گذشته داشتند.
همچنین ایستگاه های تربیت مدرس(منطقه 6)، شهرداری منطقه 19 و میدان فتح(منطقه 9) به ترتیب با شاخص های 97، 78 و 76 سالم ترین هوا را در سطح مناطق شهر تهران طی 24 ساعت گذشته داشتند.
تاکنون تهران 22 روز هوای پاک و 11روز هوای سالم را تجربه کرده است در حالیکه در مدت مشابه سال 97، تعداد روزهای پاک تهران سه روز، روزهای سالم 23 و ناسالم برای گروه های حساس به هفت روز رسیده بود.
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كيفيت هوا شاخص پاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد در دهمین روز فروردین ماه پاک است

به گزارش قدس خراسان، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز جمعه دهم فروردین ماه با ثبت عدد ۳۶ در شرایط پاک قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۹۱ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی، ناسالم در شرایط ناسالم برای همه به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • هوای مشهد در دهمین روز فروردین ماه پاک است
  • کیفیت هوای مشهد پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • هوای تهران پاک است
  • هوای تهران در وضعیت «پاک»
  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت هوای پاک در ۴ منطقه تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق