Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@05:37:17 GMT

فعالیت 157 مبلغ ویژه دهه مهدویت در سیستان‌وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۶۶۵

فعالیت 157 مبلغ ویژه دهه مهدویت در سیستان‌وبلوچستان

موسی شهرکی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در دهه مهدویت، از پنجم تا 15 شعبان، تعداد 157 مبلغ دینی به تبلیغ و سخنرانی پیرامون مهدویت و انتظار در سطح استان پرداختند.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان بیان کرد: از این تعداد، 150 مبلغ بومی استان بوده و هفت مبلغ نیز از اساتید برجسته کشوری بودند که از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه استان قم به سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طی دهه مهدویت امسال در مجموع 57 ویژه برنامه شامل گفتمان‌های دینی پیرامون بحث مهدویت، ظهور و انتظار فرج، مراسم احیای نیمه شعبان در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و نیز جشن‌های مفرح در سطح استان برگزار شد.
شهرکی ادامه داد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در جهت معرفی فرهنگ مهدوی و شناساندن امام عصر(عج) برای نسل نوجوان و جوان در سطح استان صورت گرفته و سبب شده تا علی‌رغم محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد، در مقایسه با سایر استان‌های برخوردار مانند تهران، قم و شیراز از لحاظ برنامه‌های آموزشی و اجرای دوره‌ها رتبه ممتاز کشوری را کسب کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا دهه مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی متعددی که دارد در ایام نوروز جزو استان‌هایی است که مقصد سفر بسیاری از مسافران به حساب می‌آید.

وی افزود: تا دوم فروردین ماه ۲۱۳ هزار و ۵۹۸ هزار مسافر و گردشگر وارد استان شدند که از این میان ۲۰۶ هزار و ۳۱۶ نفر گردشگر ایرانی و هفت هزار و ۲۸۲ نفر توریست خارجی بوده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این آمار تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ نفر از طریق فرودگاه های استان، سه هزار و ۸۹۹ نفر به صورت ریلی و ۱۹۵ هزار و ۶۴۵ نفر هم از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد استان شده‌اند.

به گفته وی؛ جمع کل بازدید از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان هم ۲۷۲ هزار و ۴۷۸ نفر بوده که در روزهای آتی نیز افزایش خواهد یافت.

طهرانی‌مقدم تاکید کرد: در بخش فروش صنایع دستی نیز با فروش بیش از هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال محصولات و صنایع دستی سیستان و بلوچستان شاهد رشد ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم که نشان از بهبود کیفیت محصولات و عرضه مناسب به علاقه مندان است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رگبار پراکنده باران درنیمه شمالی سیستان وبلوچستان
  • اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان وبلوچستان در شب‌های قدر
  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • پای کار بودن دستگاه‌های خدمات رسان سیستان وبلوچستان تا پایان نوروز
  • افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان
  • ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار، در سیستان و بلوچستان
  • ۳۱ هزار زائر در بقاع متبرکه سیستان وبلوچستان حضور یافتند