Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:42:24 GMT

سارق اسکیمری کارت بانکی ۲۰۰ نفر را کپی کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۶۷۸

سارق اسکیمری کارت بانکی ۲۰۰ نفر را کپی کرد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری سارق اسکیمری با بیش از ۲۰۰ شاکی و مالباخته خبر داد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ اجتماعی پلیس حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پی وصول شکایات مشابه به پلیس فتا تهران بزرگ مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب افراد، پرونده‌ای در این رابطه در پلیس تشکیل شد و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بررسی شکایات و اظهارات شکات مشخص شد فردی تحت پوشش دست‌فروشی و دوره‌گردی (با استفاده از یک دستگاه وانت)، اقدام به گرفتن کارتهای بانکی شهروندان کرده و در یک فرصت مناسب اقدام به کپی کردن کارتها و نهایتاً برداشت غیرمجاز از حساب افراد کرده است. 

کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم موسوم به "اسکیمر"، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در این زمینه به هویت مشخص (42 ساله) با سوابق متعدد دستگیری در استان البرز و شهرهای مختلف مانند کرج، قم، دماوند، پردیس، مارلیک و اندیشه شدند. 

با شناسایی تصویر متهم توسط شکات و مالباختگان، کارآگاهان با بهره‌گیری از سوابق به دست آمده از متهم، به محل سکونت وی در شمال کشور مراجعه کرده و مطلع شدند وی از این محل متواری شده است.

در شرایطی که هیچگونه اطلاعات جدیدی درباره آخرین مخفیگاه متهم وجود نداشت، کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده میدانی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه متهم در استان گلستان، شهرستان گرگان شده و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، متهم در مورخ 98/01/21 دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف ادوات مجرمانه اعم از دستگاه کپی رایت (اسکیمر)، کارتهای کپی شده شکات، سیستم رایانه، دستگاه‌های متعدد کارت‌خوان سیار و دهها کارت خام شدند. 

متهم در همان تحقیقات اولیه، با توجه به کشفیات به دست آمده از مخفیگاهش و همچنین شناسایی دقیق توسط دهها مالباخته صراحتاً به برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی آنها اعتراف کرد و عنوان داشت که در زمان حضورش در شهر تهران، با استفاده از مدارک شناسایی مجعول در مسافرخانه‌های مختلف شهر سکونت داشته و هر بار طی مدت حضورش در تهران، در پوشش دست‌فروشی و دوره‌گردی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه مناطق غرب تهران به این شیوه اقدام به کپی کردن کارتهای عابربانک افراد کرده و نهایتاً با استفاده از رمز کارت ارائه شده توسط خود مالباختگان، برداشت را از حسابهای آنها انجام داده است. 

سرهنگ تورج کاظمی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تاکنون با شناسایی بیش از 200 نفر از شکات، با بررسی تراکنشهای مالی حسابهای بانکی متعلق به این تعداد از مالباختگان ارزش مالی پرونده به بیش از 300 میلیون تومان رسیده که این تعداد از شکات و ارزش مالی پرونده کماکان در حال افزایش است.

مخفیگاه قاتل فراری را به پلیس معرفی کنید + تصویر و فیلم لحظه قتل

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پلیس فتا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی کارکنان انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پلیس همواره نسبت به آن تاکید دارد، درخواست کارت شناسایی معتبر از افرادی است که تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی به شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در پی تماس شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه شخصی تحت عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی با در دست داشتن بی‌سیم، قصد اخاذی از متصدی یک واحد صنفی در محدوده بلوار شهید بهشتی شهر رشت را داشته و با توجه به مشکوک شدن کسبه، این فرد از محل فرار کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته، صحت موضوع محرز و پس از اقدامات فنی مأموران انتظامی پاسگاه خشت مسجد، متهم مورد نظر شناسایی و در محل سکونتش دستگیر شد، افزود: از این متهم ۴۶ ساله یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز کشف و این فرد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و تحقیقات پلیس برای شناسایی شاکیان احتمالی ادامه دارد.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آن‌ها خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مأمور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رؤیت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6085697

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد