Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@23:14:15 GMT

تلف شدن ۲۰۰ قطعه بوقلمون در ابرکوه بر اثر خوراک مسموم+ عکس

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۷۵۶

تلف شدن ۲۰۰ قطعه بوقلمون در ابرکوه بر اثر خوراک مسموم+ عکس

روز گذشته با تلف شدن تعداد 200 قطعه بوقلمون، خسارت میلیونی به جوان کارآفرین ابرکوهی وارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مهدی جلایی کارآفرین جوان ابرکوهی مدت 5 سال با پرورش بوقلمون در محله گل‌کاران شهرستان، امرارمعاش می‌کند.

جلایی دو روز گذشته وقتی به محل پرورش بوقلمون‌ها رفته بود با صحنه دردناکی روبرو شد، که تعداد 30 قطعه از بوقلمون‌های 110 روزه‌اش نقش بر زمین شده و از بین رفته‌اند و دیگر بوقلمون‌ها نیز بی‌حال و بی‌جان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان ابرکوهی در خصوص جزئیات این حادثه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : در تاریخ 27 فروردین سال جاری با هماهنگی مسئول کارخانه خوراک دام و طیور (پ.س) مقدار 630 کیلوگرم دون در قالب 15 عدد کیسه، از کارگران تحویل گرفتم و به بوقلمون‌ها دادم.

وی گفت: روز گذشته متوجه تغییر رنگ مدفوع بوقلمون‌ها شدم و بلافاصله به دکتر دهقان دامپزشک شهرستان مراجعه کردم. با نظر دکتر و کارشناسان داروخانه که علت را خوراک مسموم می‌دانستند، سریع مابقی خوراک‌ها را از ظرف بوقلمون‌ها جمع‌آوری کرده و داروهای تجویزشده را در آب ریخته و به آنها دادم.

جلایی بابیان اینکه مواد سمی وارد بدن بوقلمون‌ها شده بود، افزود: متأسفانه کار از کار گذشته بود و داروها مؤثر واقع نشد و طی چند روز تعداد 200 بوقلمون که هنوز یک ماه از خریدشان نگذشته بود، در چند مرحله تلف شدند.

کارآفرین جوان تصریح کرد: حدود 20 روز پیش تمام این بوقلمون‌ها را به ارزش 61 میلیون و 300 هزار تومان خریداری کرده بودم و اکنون موقع فروش و بهره‌برداری آنها بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر حاصلی یکی دیگر از دامپزشکان شهرستان پس از کالبدشکافی یکی از بوقلمون‌ها، علت مرگ را خوراک مسموم و سبز شدن سنگدان‌ها اعلام کرد، که دکتر شیخی نیز همین دلیل را در نامه خود عنوان کرده است.

 



 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون یک ریال از وجه گندم خریداری شده پرداخت نشده است که امیدواریم جایزه تحویل و نحوه پرداخت به گونه ای باشد که میزان خرید به بیش از سال گذشته برسد.

هاشمی با بیان اینکه هفته آینده برداشت انبوه گندم آغاز می شود، افزود: تا قبل از برداشت انبوه گندم باید نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران و جایزه گندم مشخص شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به بارش های اخیر و تحقق پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های مناسب در اردیبهشت برآورد می شود که میزان تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب بوقلمون زیر بشکه فلزی توسط آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • واردات قهوه به ۵۲ هزار تن رسید
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • کشف جسد پسر ۳۲ ساله در یاسوج
  • شنا در سیلاب جان ۲ جوان جاسکی را گرفت
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • جسد جوان ۳۲ ساله‌ مفقود شده یاسوجی پیدا شد
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • غرق شدن دو جوان در جاسک
  • کشف جسد جوان مفقودشده در یاسوج