Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:30:25 GMT

فرهنگ مهدویت ریشه در تاریخ بشریت دارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۸۳۴

حجت الاسلام حسن بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرهنگ به تقدیر الهی و همت عالمان و بیدارگران وارسته در طول تاریخ حفظ و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
وی اظهارداشت: به ویژه در تفکر شیعی، فرهنگ مهدوی جایگاه ارزشمند و بنیادینی یافته و هویت بخش تفکر شیعی شده است.
دبیر قرار گاه فرهنگی جهاد اکبر استان اصفهان ادامه داد : با توجه به اینکه علت غیبت حضرت مهدی (عج) ناامنی منطقه پس از جنگ صفین بوده است مسلمانان همواره به دنبال تامین امنیت برای موعود منجی بشریت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: نمود فرهنگ مهدوی در یک جامعه را می توان امید فرج در آن جامعه دانست، جامعه ای که فرهنگ مهدوی را برگزیده است، هرگز دچار یأس و ناامیدی نمی شود.
بابایی یادآور شد: بر این اساس گفتمان مهدویت در قالب گفتمان های دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه ها برگزار می شود تا این قشر با جایگاه و اهمیت این مهم بیش از پیش آشنا شوند.
وی به برنامه های این تشکل برای گرامیداشت دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: کارگاه های آموزشی با عنوان 'سبک زندگی و مهدویت' برای زوج های جوانی که در این ایام اقدام به تشکیل زندگی کرده اند در استان برگزار شده که تا پایان ماه شعبان ادامه دارد.
وی یادآور شد: این کارگاه ها در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان سبک زندگی قرآنی ادامه پیدا می کند.
مسوول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، اعزام 300 دستگاه اتوبوس از زائران استان به مسجد جمکران و همچنین برپایی جشن های ویژه توسط هیات های مذهبی در مساجد و حسینیه ها را از دیگر برنامه های دهه مهدویت در استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، قرارگاه فرهنگی جهاد اکبر استان اصهان با هدف تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی روحانیان، ائمه جمعه و جماعات در مدارس، مساجد و دیگر نهادهای با عضویت دستگاه های فرهنگی و مذهبی از 2 سال پیس تاکنون در استان اصفهان تشکیل شده است.
هم اکنون پنج هزار و 200 هیات مذهبی ثبت شده زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان فعالیت می کنند که از این تعداد یکهزار و 250 هیات در شهرستان اصفهان فعال هستند.
/6026/6994
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان سبک زندگی مسجد مهدویت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با شاعر و پژوهشگر ادبی استان در شهرستان نمین اظهار کرد: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگ‌سازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

وی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای مؤثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل بیان کرد: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌ها است و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های «احد پیشگر» خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت‌های مؤثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره‌مند شویم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

کد خبر 6085664

دیگر خبرها

  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت اصفهان: قرآن و ادعیه‌های بلااستفاده یا فرسوده خود را به ما بسپارید