Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کفه بی‌عدالتی و هرج و مرج در مقابل صرف وقت و هزینه در صف‌های بروکراسی اداری زمانی در یک راستا به میزان تعادل خواهد رسید که قوانین از لحاظ تعداد و درستی مانند اهرم عمل کند و اقتصاد کشور را در مسیر پیشرفت و رونق قرار دهد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قانون گذاری به عنوان یکی از ابزار دولتی مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کند که اگر با تدبیر و کارشناسی شده تعیین و بدون کم و کاستی اجرا شود، بستر و شرایط فعالیت در عرصه اقتصادی را تسهیل و مهیا می‌کند؛ اما اگر قوانین مربوطه از میزان مناسب و متناسب خود تجاوز کند، نه تنها مانعی برای بازیگران اقتصاد می‌شود بلکه هرج و مرج و بی‌قانونی در عین قانون‌گذاری را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد موجود در زمینه اقتصادی، تولید و کارآفرینی نشان می‌دهد، علاوه بر اینکه بسترهای مناسبی برای فعالیت‌های کارآفرینی و تولیدی فراهم نشده، قوانین و مقررات وضع شده نیز در خودکفایی اقتصاد ایران و رونق تولید عملکرد چشمگیری نداشته است.

به گفته کارآفرینان، قوانین مالیاتی، تأمین اجتماعی، قوانین شهرداری‌ها، گمرک و به‌ویژه بوروکراسی اداری و امضاهای متعددی که باید برای گرفتن مجوز فعالیت از ارگان‌های مختلف گرفته شود چاله‌ای بزرگ بر سر راه تولیدکنندگان و کارآفرینان است. از این رو دولت با استفاده از حق انحصاری خود در وضع قوانین و مقررات آثار زیادی بر روابط و فعالیت‌های کارگزاران و بازیگران عرصه اقتصاد به ویژه تولید داخلی دارد.

قوانین را 100 درصد اجرا کنید نه 120 درصد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم می‌گوید: راه‌اندازی سامانه «پنجره واحد» از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و موظف‌شدن استانداران به انجام فعالیت مطابق این سامانه به این دلیل بود که فردی برای مجوز گرفتن و استانداردهای لازم، حتی پروانه گرفتن و سرمایه‌گذاری بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن کار را انجام دهد اما قصور در اجرای برخی از قوانین و آیین‌نامه‌های خلاف قانون، دست و پای سرمایه‌گذاران را بسته است.

محمد‌جواد ابطحی، با بیان اینکه به ادارات و مدیران دستور داده شده که قانون را 100 درصد اجرا کنند نه 120 درصد، خاطرنشان کرد: در کشورهای همسایه اقدامات اجرایی سرمایه‌گذاری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود، اما ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بسیار بالاست.

تحقق رونق تولید به‌شرط اصلاح بروکراسی/ فعالان اقتصادی را به ناکجاآباد می‌فرستندرونق تولید در صنعت دام چگونه محقق می‎شود؟تحقق رونق تولید و اقتصاد در فاینکس 2019

ابطحی نیز از قوه قضاییه خواستار شد که دادگاهی تحت عنوان دادگاه ویژه رفع موانع تولید تشکیل شود، زیرا مانع‌تراشان کاری کرده‌اند که صاحبان مشاغلی که با راه انداختن کسب و کار ده‌ها نفر را شاغل می‌کنند، گرفتار انواع و اقسام موانع و بروکراسی‌های پیچیده اداری و زیرمیزی‌ها می‌شوند.

کم رنگی تدبیر در قوانین و سردرگمی صادرات و واردات

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه تدبیر لازم درباره قانون‌گذاری‌های بیش از حد بسیار در دولت کم رنگ شده است، گفت: نمونه‌ای از این تعدد قانون دست و پا گیر را می‌توان در سال گذشته دید که دولت در طی سه ماه، 32 بخش‌نامه متضاد صادر کرد که اتفاقات ناگواری را در حوزه گمرک به همراه داشت و باعث شد کالا‌های بسیاری در گمرک باقی بماند.

ابوالفضل ابوترابی این اتفاق و قانون‌گذاری‌های لحظه‌ای را نشان از عدم هماهنگی بین دولت مردان عنوان می‌کند که تولید کنندگان و صادر کنندگان تکلیف خود را بین این همه بخش نامه نمی‌دانند و این موضوع مانند کلاف سردرگمی شده است.

وی با بیان اینکه امروزه در جنگ اقتصادی اجرای برخی از قوانین کارآمد نیست و باید تصمیم گیری سریع انجام شود، گفت: از جمله این تصمیم سازی‌ها کاهش برخی از فرآیندهای اداری و تسهیل شرایط برای تجارت و فعالیت‌های صادراتی است.

‌انتهی پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی

تین نیوز

از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی  افزایش پیدا کرد که همچنان پرحاشیه ترین افزایش  مربوط به کرایه تاکسی هاست؛ این در حالی است که  رانندگان تاکسی معتقدند افزایش 45 درصدی کرایه ها تناسبی با نرخ تورم ندارد و با وجود تحمیل هزینه هایی مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می دانند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، براساس قوانین سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی موظف به تبعیت از ضوابط و محدودیت ها و نیز پرداخت هزینه هایی هستند که برایشان مصوب شده این در حالی است که رانندگان تاکسی های اینترنتی تابع این قوانین و مقررات نیستند. در این شرایط رانندگان تاکسی معتقدند مسئولان حمل ونقل شهری به کلیه فعالان تاکسیرانی به یک چشم نمی نگرند و هزینه هایی که تاکسیرانان قانونی باید بپردازند قابل مقایسه با تاکسی های اینترنتی نیست.

 به گفته دست اندرکاران این صنف، تاکسیرانان با هزینه هایی مواجه اند که رانندگان تاکسی های اینترنتی مجبور به پرداخت آن نیستند و تحمیل این هزینه ها، معیشت را برای تاکسیرانان سخت تر می کند و نوعی بی عدالتی و اجحاف در حق این صنف زحمتکش است.

مطلب مرتبط را بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!

شما قضاوت کنید آیا این عدالت است؟

براساس نموداری که انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران از شرایط و قوانین برای فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور منتشر کرده رانندگان تاکسی خطی، تلفنی و گردشی در شهر تهران موظف به پرداخت هزینه هایی هستند که تاکسی های اینترنتی از پرداخت این هزینه ها معافند.

 

بنابر اعلام انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران مقایسه شرایط و قوانین مصوب به منظور فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور و شرایط فعالیت استارت آپ های مسافربر، بیانگر رفتار تبعیض آمیز مسئولان حمل ونقل بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت آپ های نوظهوری ا ست که با چشم پوشی متولیان امر به روی قوانین جاری کشور توانسته اند سالها به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه دهند.

اینکه این شرکت ها کار حمل ونقلی انجام می دهند شکی نیست، اما ما هرگز خواستار از بین رفتن آنها نیستیم، بلکه تنها خواهان یکپارچه سازی قوانین حمل و نقل بین کلیه فعالان این حوزه هستیم. این مهم رقابت سالم را بوجود آورده و رقابت سالم باعث رشد و خلاقیت می شود که نوآوری در حوزه حمل و نقل را در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قانون نانوشته!
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • ببینید | بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید!
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی