Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پناه پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: کارگران خط مقدم کار و تلاش هستند و نقش اساسی در تولید و توسعه دارند.

وی با بیان اینکه وعده‌هایی که در سال گذشته داده شد محقق شد، افزود: تا پیش از دولت تدبیر و امید تنها سه ساختمان اداری در استان ملکی بوده است که این میزان به ۷ ساختمان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون این اداره کل هفت پروژه ورزشی در شهرهای بوشهر، دیر، کنگان، تنگستان، دشتی و گناوه در حال احداث است.

وی گفت: در راستای صیانت از حقوق کارگری در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار بازرسی از کارگاه‌ها انجام شده و آموزش‌های مختلف نیز برگزار شده است.

پناه عنوان کرد: در سال گذشته دو هزار و ۴۵۶ دادخواست بازنشستگی در استان وجود داشته که با همکاری بین دستگاه تمامی این دادخواست‌ها بررسی شده است.

۲۴۰۰ نفر بیمه بیکاری می‌گیرند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حل اختلاف و مراجع تشخیص تلاش شده خدمات در کمترین زمان به افراد ارائه شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مراجع تشخیص بالغ بر ۲ هزار و ۴۸۵ از دادخواست وجود داشته است که از این تعداد ۴۲ درصد آن منجر به سازش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ پرونده در بخش اشتغال روستایی وجود داشت که با اعتباری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان پرونده‌ها به بانک ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی ۱۸ میلیارد میزان اعتبار در این بخش بوده است که در سال گذشته ۹۳ درصد آن پرداخت شده است و مابقی آن تا خرداد ماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

برگزاری جشن کارگری

پناه در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی برای کارگران، بیان کرد: در سال گذشته ۲۰ دوره کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرزند پروری برای ۷۰۰ کارگر در استان برگزار شد، همچنین ۳۰۰ خانوار نیز از زائر سراهای این اداره کل در دیگر استان‌ها استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ اشتغال در استان بوشهر ایجاد شده است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته کار و کارگر گفت: برگزاری جشن کارگری، دیدار با خانواده شهدا کارگر، نواختن زنگ ورزش در واحدهای کارگری، بازدید از واحدهای تولیدی، برگزاری بازی‌های بومی محلی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های شاخص این هفته است.

کد خبر 4597045

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته کار و کارگر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است