Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از تصویب تهیه طرح مطالعاتی پهنه بندی خطر زمین لغزش و رانش زمین محورهای مواصلاتی و نقاط استراتژیک استان در مقیاس کاربردی و همچنین ایجاد سامانه SDI خبر داد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ صبح امروز در جلسه کارگروه زلزله استان که با حضور رفیعی میرزا مدیرکل نقشه‌برداری غرب کشور و تیموری نماینده موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و سایر اعضای کارگروه استان تشکیل شد ، مطالعات و بررسی‌های صورت پذیرفته در خصوص زمین‌لغزش، رانش زمین و فرونشست در سطح استان که منشأ اصلی آن‌ها زلزله، سیل  و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است ارائه گردید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در خصوص شیب و جهت آن و مصالح زمین‌شناسی، توپوگرافی منطقه، مسیر رودخانه و راه‌های احداث‌شده و بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر که نقش مهمی در ایجاد رانش‌های اتفاق افتاده در سطح استان نظیر محور چهرگان، وفس و محور اراک - بروجرد داشته است توضیحاتی ارائه گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص مصوبات این کارگروه گفت : به دنبال راهی بهینه هستیم که مناطق مستعد زمین‌لغزش و رانش زمین را در استان و مخصوصاً در محورهای مواصلاتی استحفاظی استان شناسایی و با اجرای برنامه‌های پایدارسازی شیب‌ها و دامنه‌ها و جاده‌ها از حوادث بعدی مربوط به رانش که ممکن است به تمام زیرساخت‌های حمل‌ونقل و مناطق شهری و روستایی آسیب برساند جلوگیری کنیم.

وی افزود: مطالعاتی تحت عنوان " تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر رانش زمین مخصوصاً در راه‌های مواصلاتی و نقاط استراتژیک استان با مقیاس قابل‌قبول و کاربردی که مورداستفاده همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد " برای شناسایی این مناطق مصوب گردید .

در ادامه مطالعات صورت گرفته از سوی سازمان نقشه‌برداری کشور در خصوص فرونشست در استان مرکزی خصوصاً دشت اراک  توسط مدیرکل نقشه‌برداری منطقه غرب کشور برای حاضرین در جلسه ارائه گردید .

مدیرکل نقشه‌برداری غرب کشور:

اهمیت ویژه ایجاد سامانه SDI در استان

رفیعی میرزا مدیرکل نقشه‌برداری غرب کشور ضمن بیان اینکه  میزان فرونشست سالانه در دشت اراک حدود ۱۶.۸ سانتی‌متر است گفت: ایجاد سامانه SDI  که در آن دستگاه‌های اجرایی می‌بایست لایه‌های اطلاعاتی در اختیار خود را به اشتراک بگذارند، از اهمیت ویژه‌ای در استان برخوردار است .

وی بر اهمیت این سامانه جهت مدیریت بحران ناشی از بلایای طبیعی ( زلزله ، سیل ، زمین‌لغزش و ...)   تأکید نمود و از آمادگی اداره کل نقشه‌برداری منطقه غرب کشور در خصوص مدیریت راهبردی و نظارت در جهت ایجاد این سامانه خبر داد.

رفیعی میرزا بر توجه جدی به موضوع فرونشست اطراف اراک و استفاده بهینه از منابع سفره‌های زیرزمینی آب در استان تأکید نمود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات رانش زمین در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رییس آتش نشانی شهرداری سردشت   با بیان این خبر گفت: رانش زمین در ورودی شهر سردشت بر اثر بارندگی رخ داده است و بر اثر آن یک نفر مجروح شده  و ۳ میلیارد تومان خسارت دربر  داشته است.

نادر ساربانی افزود: بر اثر این رانش به ساختمانها و ابزار کار یک باب آهنگری، یک باب تعمیرگاه خودرو و شهربازی موجود در محل خسارات وارد شده است.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به    بررسی های میدانی احتمال رانش بخش دیگر قبرستان قدیمی  درورودی شهر نیز وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی استان خراسان رضوی توزیع شد
  • هزار بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی استان خراسان رضوی توزیع شد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی مشهد
  • خسارات رانش زمین در سردشت
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • باورنکردنی؛ سوسک ۴ سانتی‌متری که در ریه یک هندی زندگی می‌کرد
  • ایران در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۸۶۹۲ بار لرزید/نقشه زمین‌لرزه‌های با بزرگای بیش از ۲ ونیم
  • سوسک 4 سانتی‌ متری که در ریه یک هندی زندگی می‌کرد!
  • خارج کردن سوسک زنده ۴ سانتی‌متری از ریه یک مرد ۵۵ ساله !