Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@21:13:48 GMT

563هزار هکتار برای مبارزه باآفت ملخ در خوزستان پایش شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۰۶۴

563هزار هکتار برای مبارزه باآفت ملخ در خوزستان پایش شد

محمد قاسمی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از انجام پایش ، 127 گروه ردیابی و 17 گروه سمپاشی ، عملیات مبارزه با این آفت در سطح 6 هزار و 300هکتار در اراضی کشاورزی مناطق هندیجان ، ماهشهر و بهبهان که کانون های اصلی این آفت بودند با هواپیمای سمپاش ، پهپاد و سمپاش های دستی انجام شد.
معاون بهبود تولیدات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه گفت: برای پیشگیری از گسترش این آفت ، برخی اراضی استان بوشهر تا عمق 10 تا 15کیلومتر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در پنج شهرستان استان خوزستان نیز ، آفت ملخ به صورت غیرتهاجمی و پراکنده مشاهده شد ولی خسارتی به همراه نداشتند.
قاسمی نژاد با بیان اینکه نخستین گله های ملخ، یازدهم بهمن ماه پارسال در هندیجان مشاهده شد و سپس برای مهار آلودگی و کاهش خطرات ناشی از این آفت مهلک اقدام های مقدماتی انجام شد افزود: با توجه به اینکه هم اکنون نیز کشورهای عراق و کویت از ناحیه آفت ملخ در وضعیت زرد قرار دارند احتمال خطر طغیان این آفت در مناطقی از استان خوزستان همچنان وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه از همه کشاورزان و بهره برداران محلی خواست به محض مشاهده این آفت در مزرعه ، به نزدیک ترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند تا نسبت به رفع آلودگی اقدام شود.
آفت ملخ دریایی (صحرایی) که از مضرترین انواع ملخ است از صحرای آفریقا و عربستان عبور کرده و از خلیج فارس وارد برخی شهرهای جنوبی ایران از جمله هرمزگان و بوشهر شدند.
سه روز پس از اخطار فائو، ورود نخستین دسته های ملخ دریایی در هشتم بهمن امسال در منطقه بندرلنگه هرمزگان محرز شد.در نیمه اول بهمن ماه سال گذشته نیز جهاد کشاورزی هندیجان مشاهده این آفت را تایید کرد.
6065/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان بوشهر استان خوزستان ایران خلیج فارس کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در استان خوزستان به منظور مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی نیز اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مقابل کارهایی که انجام می‌شود، ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است؛ البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت گفت: در راستای مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسؤولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: انجام کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این کمیته راهکارها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کارهای فرهنگی خوبی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

کد خبر 6081033

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها