Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - بلومبرگ نوشت: تصميم براي پايان معافيت نفتي ايران بر عرضه تاثير مي گذارد و سبب افزايش بهاي جهاني نفت خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه اقتصادي ايرنا به نقل از بلومبرگ، آمريکا قرار است امروز اعلام کند از دوم ماه مه ( 12 ارديبهشت) هيچگونه معافيتي را براي خريداران نفت ايران صادر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا نوامبر گذشته (آبان - آذر 1398) اعلام کرد براي هشت خريدار نفت ايران معافيت صادر خواهد کرد.
بر اساس اين گزارش، از ابتداي 2019 ميلادي تاکنون بهاي نفت روند صعودي داشته و به بالاي 70 دلار در هر بشکه رسيده است.
قيمت نفت برنت در اکتبر سال گذشته (مهر- آبان 1398) پيش از اعلام اعطاي معافيت به خريداران نفت ايران، به بالاترين رقم چهار سال اخير يعني بالاي 86 دلار رسيد.
آمريکا پس از خروج از توافق هسته‌اي از روز 14 آبان (پنجم نوامبر 2018)، آخرين سري از تحريم‌هاي مرتبط با فعاليت‌هاي هسته‌اي عليه ايران را بازگرداند. اين تحريم‌ها به شکلي گسترده صنعت نفت، گاز و کشتيراني ايران را هدف قرار دادند.
در همين حال هشت کشور به مدت شش ماه از تحريم‌هاي نفتي معاف شدند. اين هشت کشور عبارتند از چين، تايوان، هند، ترکيه، ژاپن، کره جنوبي، ايتاليا و يونان.
اقتصام**9060**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند

ماموستا احمد کوهستان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع اخیر جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به واقع حق داشت که رژیم غاصب و اشغالگر قدس را تنبیه کند برای همین چاره‌ای جز این نداشت که در مقابل ضربه به سفارت خود در سوریه که در حکم خاک ایران محسوب شده و هفت نفر از مستشاران ایرانی شهید شدند، یک گوشمالی و تنبیه علیه اسرائیل انجام دهد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید این تنها یک حمله محدود جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه در مقابل تجاوز به کنسولگری کشورمان در دمشق بود اما حامیان رژیم‌صهیونیستی همه دست به دست هم دادند تا مانع رسیدن تمام پهپادها و موشک‌ها به رژیم صهیونیستی شوند و این تنبیه برای اسرائیل بود که باید از آن عبرت گیرد.

مدرس مدارس علوم دینی اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به لزوم برقراری عدالت توسط جامعه بین‌المللی بیان کرد: بی‌تردید جامعه جهانی باید تصمیم ایران مبنی بر دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی را حق محفوظ کشورمان بدانند و امید است این رژیم سفاک، آدم‌کش و غاصب به زودی از بین رود تا دنیا و ملت‌های مسلمان به ویژه غزه روی آرامش ببینند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها