Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@22:29:27 GMT

نشت گاز مونواکسید کربن در تالار عروسی نوشین شهر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۱۹۶

نشت گاز مونواکسید کربن در تالار عروسی نوشین شهر

رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: روز گذشته بر اثر نشت گاز مونواکسید کربن در یکی از تالارهای عروسی در نوشین‌شهر 24 نفر از مهمانان این مراسم دچار مسمومیت شدند که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند. مسمومیت

باقر بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه با اشاره به حادثه گازگرفتگی در مراسم عروسی نوشین‌شهر، اظهار کرد: تعدادی از شهروندان نوشین‌شهر در یک مراسم عروسی به دلیل نشت گازهای سمی، دچار مسمومیت شدند و کارشان به بیمارستان کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تالار عروسی نوشین شهر

وی در ادامه با تشریح جزئیات حادثه رخ داده در مراسم عروسی، تصریح کرد: روز گذشته براثر نشت گاز مونواکسید کربن در یکی از تالارهای عروسی نوشین‌شهر 24 نفر از مهمانان این مراسم دچار مسمومیت شدند که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و حال تمامی مصدومان مساعد است.

آذربایجان غربی

رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هنگام مواجه با فرد دچار مسمومیت، بیش از هر اقدامی باید به اورژانس اطلاع داد، یادآور شد: به افراد توصیه می‌شود که فرد مسموم را از محیط خارج کرده یا با بازگذاشتن پنجره‌ها، امکان جریان هوا را فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن علائم شبیه به سرماخوردگی دارد و فرد دچار آب‌ریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می‌کند، افزود: شهروندان باید دقت داشته باشند که اگر در یک زمان چند نفر در داخل یک محیط سر بسته دچار این علائم شوند، به احتمال زیاد در خطر گاز مونواکسیدکربن قرار دارند./فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن

سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحقیقات، افزایش چشمگیری در دفعات کوتاه‌مدت تولید کمتر از پنج درصد برق بریتانیا با استفاده از سوخت‌های فسیلی را در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد. تا به امروز ۷۵ دوره نیم‌ساعته در سال وجود داشته است که سوخت‌های فسیلی کمتر از پنج درصد نیاز برق این کشور را تشکیل داده‌اند. این میزان بیش از چهار برابر رقم ثبت‌شده در سال گذشته است.

رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

کاهش استفاده از نفت و گاز در تولید برق بریتانیا

سهم الکتریسیته تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی بریتانیا پیش از برنامه‌ریزی برای شروع اجرای «شبکه کربن‌صفر» در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کرد و به کم‌ترین حد خود یعنی ۲.۴ درصد برای یک ساعت رسید.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های اپراتور سیستم برق شبکه ملی بریتانیا سهم سوخت‌های فسیلی در ترکیب تولید یک روز کامل برق در ماه جاری به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۴ درصد کاهش داشته است. این یافته‌ها از اهداف کشور برای حرکت در مسیر پیشگام و پیشرو بودن در جهان برای اجرای یک شبکه برق بدون کربن در بریتانیا برای دوره‌های کوتاهی از سال آینده پشتیبانی می‌کند.

بریتانیا پیشرفتی عالی را در این زمینه نشان‌می‌دهد و سیستم تولید برق آن گاهی شاهد دوره‌هایی بوده که شبکه با بیش از ۹۰ درصد انرژی کربن‌صفر به‌طور ایمن کار می‌کرده است. پایین‌ترین رکورد جدید نیز در میان انبوه انرژی‌های تجدیدپذیر رخ داده است که مطابق با آن، نیروی باد حدود نیمی از تولید برق کشور، انرژی خورشیدی بیش از ۳۰ درصد و راکتورهای هسته‌ای بریتانیا بیش از ۱۳ درصد تولید را تشکیل می‌داد. در دوره‌هایی نیز نیروی گازی تنها ۱.۸ درصد از تولید برق بریتانیا را برعهده داشت.

بریتانیا اعلام کرد نیروگاه فسیلی راتکلیف در ناتینگهام‌شر که ۰.۶ درصد از تولید برق فعلی را برعهده دارد، سپتامبر تعطیل خواهد شد که نقطه اوج قابل‌توجهی در مسیر کم‌کربن شدن طی چند سال است. در واقع دستیابی به هدف بلندپروازانه بریتانیا تا سال ۲۰۲۵ یک چالش مهندسی مهم محسوب می‌شود که کشور در صدد رفع آن برآمده است.

کد خبر 747754

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد