Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@04:07:52 GMT

قیمت طلا 2 اردیبهشت 98

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۲۱۵

قیمت طلا 2 اردیبهشت 98

قیمت طلا امروز 2 اردیبهشت 98 همانند بازارهای جهانی در بازار آزاد تهران افزایش نسبتا زیادی داشته است. این درحالی است که طلای جهانی روزهای گذشته افت قیمت زیادی داشت.
به گزارش صدای ایران قیمت طلا امروز 2 اردیبهشت 98 درجریان معاملات بازار آزاد تهران به ازای هرگرم طلای 18 عیار با 9500 تومان افزایش نسبت به قیمت پایانی روز شنبه به 436 هزار و 800 تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس این گزارش قیمت هرگرم طلای 24 عیار نیز با 12600 تومان افزایش 582 هزار و 400 تومان ارزش گذاری شد. این درحالی است که نوسانان قیمت طلا در روزهای گذشته اغلب نزدیک به 5000 تومان بود.

قیمت مثقال طلا امروز 2 اردیبهشت 98 نیز با 20 هزار تومان افزایش قیمت به 1 میلیون 868 هزار تومان رسید.

در بازار جهانی نیز قیمت انس طلای جهانی پس از افت شدیدی که تجربه کرد دوباره روند صعودی پیدا کرد. براین اساس طبق آخرین گزارش ها قیمت انس طلای جهانی با 2.55 دلار افزایش 1278.24 دلار مبادله شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت طلا امروز 2 اردیبهشت 98 قیمت طلا قیمت طلا امروز 2 اردیبهشت قیمت طلا امروز طلا قیمت طلا 2 اردیبهشت 98 قیمت طلا 2 اردیبهشت قیمت مثقال طلا قیمت طلای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، سرمایه‌گذاران انتظار خود از کاهش نرخ بهره آمریکا را به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور که حاکی از افزایش تورم بوده پایین آورده‌اند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۱۵۵ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۸ درصدی به ۲۱۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.


اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور بیش از حد انتظار در فوریه افزایش یافته و قیمت‌های تولیدکننده هم بالا رفته که در کل نرخ تورم در این کشور را بالاتر از هدف بانک مرکزی نگه داشته است.
انتظار می‌رود سیاستگذاران آمریکا سیاست‌های سختگیرانه پولی را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند.
تحلیلگران عقیده دارند گرچه طلا فضای نرخ بالای بهره را دوست ندارد، اما اگر دلیل بالا ماندن نرخ بهره افزایش تورم باشد، تمایل برای خرید طلا به طور طبیعی در بین مردم افزایش پیدا می‌کند.
تورم بالاتر از حد انتظار فشار بر فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره را افزایش داده که بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم بالا یاد می‌شود.
تاجران هنوز هم احتمال می‌دهند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن آغاز شود، اما این احتمال تا ۵۹ درصد نسبت به ۷۲ درصد هفته گذشته پایین آمده است.
ارزش دلار در آستانه بزرگترین افزایش هفتگی از اواسط ژانویه قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند.
تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس عقیده دارند متوسط قیمت طلا در سال جاری میلادی بین ۲۰۹۰ تا ۲۱۸۰ دلار خواهد بود و تا پایان سال به ۲۳۰۰ دلار می‌رسد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۹ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۱۷۳ هزارم دلار رسید.

پلاتین با یک افزایش ۰.۷۵ درصدی ۹۳۴ دلار و ۵۰ سنت معامله می‌شود.

پالادیوم هم با افزایش ۱.۱۲ درصدی ۱۰۸۱ دلار و ۵۰ سنت فروخته شد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / سکه بهار ۳۶ میلیونی شد
  • قیمت طلای جهانی ثابت ماند
  • افزایش قیمت طلا در بازار
  • کاهش ارزش جهانی طلا
  • طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد
  • جهش قیمت سکه در روزهای پایانی سال
  • افزایش اندک قیمت طلا در بازار
  • کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی
  • طلای جهانی به بهار نرسید!
  • قیمت طلا با سر زمین خورد؛ زیان سنگین سرمایه‌گذاران