Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-20@01:49:30 GMT

شهردار تهران عضو هیات دولت است، طرح ارائه دهد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۲۵۰

شهردار تهران عضو هیات دولت است، طرح ارائه دهد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با بیان ‌اینکه شهرداری تهران در مرکز حکومت قرار دارد تاکید کرد که شهردار تهران به عنوان عضو هیات دولت باید در جهت تعیین چارچوب روابط شهرداری با شورای شهر طرح ارائه دهد.

 

قاسم میرزایی نیکو با عجیب خواندن اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه در رابطه شهرداری و شورای شهر آیین‌نامه و چارچوبی نیست و بد نیست پیشنهاد بدهیم دولت برای این رابطه چارچوبی تعیین کند، گفت: این شهرداری است که باید چارچوب‌های خود را تعیین و احیا کند، بنابراین باید شهردار تهران به عنوان عضوی از هیات دولت در این زمینه طرح ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرداری باید در مسیر تعیین چارچوب‌های رابطه‌هایی که با شورای شهر دارد، موانع را برطرف کرده و مشکلاتی که در حوزه مدیریت شهری مرتبط با وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی است را رفع کند.

 

شهرداری تهران در مرکز حکومت قرار دارد

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهرداری تهران در مرکز حکومت قرار دارد، بنابراین باید در وهله اول تنظیم روابط، اهداف و وظایف خود را تعیین کند، سپس در صحن شورای شهر به یک جمع‌بندی برسند و نتیجه را توسط نماینده شورا به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیاورند تا از اینجا ابلاغ شود یا از هیات دولت با ارائه یک لایحه قوی به این حوزه ورود پیدا کند.

 

کمبود بودجه شهرداری دغدغه اصلی حوزه شهری نیست

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: اینکه شهرداری به این موضوع بپردازد که کجا پول ما را ندادند یا کجا حسابمان چگونه بوده، موارد خردی است که نباید به آنها توجه شود و بجای پرداختن به این موضوعات فرعی باید به موارد اصلی بپردازند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: هم‌اکنون برای تعیین چارچوب‌های شهرداری باید از پایین به سمت بالا حرکت کرد، نه اینکه انتظار داشته باشند از بالا به آنها دیکته شود، چرا که اگر به این صورت چارچوب‌ها تعیین شود، شهرداری نتیجه آن را نخواهد پذیرفت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت خرید این آثار ورود کرده است.

سید رضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری بازار سرپوشیده بیش از سایر دستگاه‌های مسئول ورود داشته و در این زمینه خدمات ارائه کرده است.

وی افزود: در راستای حفظ و معرفی آداب و رسوم اقداماتی انجام و تلاش شده است این هویت به صورت برجسته نمایش داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت و امکان برای خرید این آثار ورود کرده است.

قریشی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان با هویت‌های شهری خود بیشتر آشنا شوند و این مهم به آن‌ها معرفی شود و با هویت شهر خود بیشتر شناخت پیدا کنند، سبب دلبستگی بیشتر نسبت به شهر و ایجاد تعلق خاطر در شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و موضوعات فرهنگی و هویتی ردیف بودجه مشخص شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه برای مناسبت‌های مختلف همچون روز اراک بودجه‌ای مشخص شده است، تصریح کرد: برای موضوعات فرهنگی و عمرانی بودجه‌ای جداگانه‌ای در نظر گرفته است تا با آن بتوانند از این اماکن نگهداری کنند و بازسازی‌ها صورت گیرد.

قریشی با اشاره به اینکه بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار در راستای موضوع محله‌محوری تعریف شده است، گفت: در حوزه بهره‌برداری از این بازارچه‌ها مشکلاتی وجود دارد و شهرداری نمی‌تواند به صورت مستقیم محصولات را به مردم عرضه کند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از بازارچه میوه و تره‌بار نیاز به حضور سرمایه‌گذار ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بازارچه‌ها کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، گفت: این موضوع در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته است تا این نیاز ضروری به نحو شایسته‌ای پاسخ داده شود و امیدواریم در سال جدید این بازارچه‌ها به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 737449

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم