Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس هفتادمین سال تشکیل نیروی دریایی چین، با فرمانده نیروی دریایی این کشور در شهر بندری چینگدائو دیدار کرد.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ امیر دریادار «حسین خانزادی» ضمن تاکید بر روابط رو به رشد و مطلوب بین دو کشور گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت بالای این اجلاس برای کشور چین، بنده به عنوان نماینده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت کردم که این اتفاق به معنی اهمیت و درک متقابل بین ایران و چین و نیروهای مسلح دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فهم و درک متقابل کشورهای دارای تمدن‌های بزرگ دریایی در موضوع حقوق و امنیت دریایی خاطرنشان کرد: کشورهای فاقد ریشه‌‌های تمدنی که امروزه بر دنیا سلطه دارند، به هیچ عنوان نمی‌توانند فرهنگ غنی دریایی را به دیگران دیکته کنند. کشورهای ایران و چین جز کشورهای باتمدن و ریشه‌داری هستند که همواره با دریانوردی، در دریاهای آزاد و بین‌المللی حضور موثری دارند.

وی در ادامه افزود: بدلیل موقیعت ژئوپلتیک راهبردی، امروزه شاهد خیزش تمدن دریایی در اقیانوس آرام توسط چین و در شمال اقیانوس هند توسط ایران اسلامی هستیم. این اتفاق منجر به ترک قدرتهای استکباری از مناطق دریایی ما خواهد شد و قدرت‌های منطقه قطعا خلاء امنیتی را پر خواهند کرد و هیچ نیازی به حضور بیگانگان نیست.

امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به این که کشور ایران و چین در اقیانوس‌ها و دریا‌ها دارای مرزهای مشترکی هستند افزود: با بهره‌گیری از این مرزهای مشترک و تقویت همکاری‌های آموزشی، فنی و عملیاتی بین نیروی دریایی ارتش دو کشور، ان‌شاءالله می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تعاملات و همکاری‌های بیشتری بیین دو کشور در موضوعات مختلفی باشیم.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به برگزاری رزمایش بین‌المللی در قالب آیونز و همچنین رزمایش مشترک ایران و روسیه، خواستار حضور نیروهای دریایی کشور چین در این رزمایش شد.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به پیشرفت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاری با نیروهای دریایی منطقه یادآور شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره اهل عمل هستند و هیچ یک از تصمیمات ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف بر روی کاغذ متوقف نخواهد شد. دنیا بداند حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در شمال اقیانوس هند بی‌معنی است و امنیت جمعی تنها با وجود کشورهای منطقه‌ای بدست می‌آید.

فرمانده نیروی دریایی چین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور فرمانده نیروی دریایی ایران در این اجلاس و اعلام آمادگی کشورش برای توسعه تعاملات در سطوح بالاتر و همچنین همکاری نزدیک‌تر به منظور رسدن به امنیت دریایی، گفت: حضور ناوگروه‌های هر دو کشور در بنادر یکدیگر باعث تسریع در این روابط خواهد شد و ما همواره از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر خانزادی نداجا نیروی دریایی ارتش ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، مراسم رژه یگان‌های تخصصی نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهار شنبه با حضور مقامات لشکری و کشوری در مرکز پشتیبانی شهید امان اللهی در لویزان آغاز شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار رادان فرمانده انتظامی کشور، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا فضا سپاه پاسداران، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح حضور دارند.

کد خبر 6080498 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟
  • عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات نطامی ایرانی رسید | نیروهای مسلح ایران با تابو شکنی قاعده جدیدی در منطقه رقم زدند