Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: بیش از 60 درصد تاکسی های خطی پایتخت به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز هستند که این اقدام در حال توسعه است.

به گزارش ایرنا، علیرضا قنادان روز دوشنبه در نشست خبری اظهارداشت: برای پرداخت الکترونیکی کرایه سه روش دستگاه پوز، کارت شهروندی و پرداخت از طریق تلفن همراه آزمایش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روش شتابی بویژه در تاکسی های خطی به دلیل کوتاهی مسافت و پایین بودن رقم پرداخت مناسب نبود، همچنین روش کارت شهروندی نیز نیازمند سرمایه گذاری زیاد و از سوی دیگر استهلاک زیاد است؛ بنابراین بهترین شیوه که با استقبال شهروندان روبرو شد و سرمایه گذاری مورد نیاز آن نیز اندک است پرداخت از طریق نرم افزارهایی که بر روی تلفن همراه نصب می شود است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه نقصان حمل و نقل عمومی در تهران از طریق خطوط تاکسیرانی جبران می شود اظهارداشت: پروژه بازمهندسی خطوط انجام شده و در آینده به سمت حذف خطوط طولانی حرکت خواهیم کرد که البته این اقدام باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود.

*انجام هماهنگی برای اعمال کرایه های جدید
وی عنوان کرد: متاسفانه سال های گذشته به دلیل بوروکراسی اداری اعمال نرخ جدید کرایه تاکسی تا فصل تابستان نیز طول می کشید.
قنادان با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی بر مبنای قیمت تمام شده محاسبه می شود افزود: لایحه نرخ های جدید سال گذشته با محاسبه قیمت تمام شده به شورا ارسال و پس از بررسی و تصویب برای تایید به فرمانداری تهران ارجاع داده شد.
قنادان خاطرنشان کرد: نرخ کرایه بر مبنای نرخ تورم رسمی و ملاحظات فرمانداری و استانداری تهران محاسبه شده است.
قنادان افزود: آخرین هماهنگی ها با دستگاه های ذیربط برای اجرای نرخ های جدید در حال انجام است.

*27هزار تاکسی فرسوده در پایتخت وجود دارد
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: بیش از 27 هزار تاکسی فرسوده با سن بالای 10 سال و هفت هزار ناوگان ون در پایتخت وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: خودروسازان می توانند سالانه 10 هزار تاکسی تولید کنند که متاسفانه تولید خودروهای عمومی در اولویت نیست.
قنادان با انتقاد از خودروسازان برای عدم ‌ارائه خودرو افزود: سال گذشته تعداد تاکسی های تحویلی به هزار مورد نیز نرسید.
وی یادآور شد: تعداد پرایدهای تاکسی نیز کمتر از 2 هزار خودرو است که همگی اسقاطی هستند و در صورت تحویل خودرو از ناوگان خارج می شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش ناوگان استقبال می کنیم.

* توزیع 60هزار حلقه تاکسی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آغاز توزیع لاستیک با نرخ دولتی اظهارداشت: تاکنون 60 هزار حلقه لاستیک میان تاکسیرانان توزیع شده که این کار ادامه دارد.
به گفته وی بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی انجام و باشگاه خدمات رفاهی تاکسیرانان راه اندازی شده که تاکسیرانان می توانند نرم افزار مربوط به آن را روی تلفن همراه خود نصب کنند.
قنادان همچنین از ممنوعیت دریافت مبالغ اضافه از تاکسیرانان خبر داد و گفت: دریافت هرگونه مبلغ شارژ ثابت به جز بهای خدمات مصوب شورای شهر ممنوع شده و نظارت کاملی بر این موضوع انجام می شود.

* تاکسیران برتر انتخاب می شود
برگزاری جشنواره تاکسیران برتر از دیگر محورهای نشست خبری مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بود.
وی در این باره گفت: این جشنواره به مدت یک هفته از 7 تا 13 اردیبهشت با شعار یک گام به جلو برگزار می شود.
قنادان، تاکسی، مدیریت، نظارت و خدمات، افتتاح میز خدمات سازمان تاکسیرانی، اجرای 60 برنامه منطقه ای، فرهنگ ترافیکی، تاکسی علم، فناوری و کارآفرینی و تاکسی سلامت و حفظ محیط زیست را از جمله محورهای این جشنواره ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: امسال تاکسیران برتر توسط شهروندان و از طریق سامانه های 137، 1888، سامانه های پرداخت الکترونیکی و رای شهروندان از طریق شماره گیری #777*137* انتخاب می شود.

*ساماندهی 20هزار سرویس مدرسه
قنادان مدرن سازی تاکسیرانی تهران از نظر خدمات، تاکسیرانان و ناوگان را به عنوان سه محور فعالیت این سازمان ذکر کرد و افزود: در همین راستا بیش از 20 هزار سرویس مدرسه توسط این سازمان پوشش داده شدند که همگی دارای پروفایل الکترونیکی هستند.
وی اضافه کرد: همچنین یبش از 440 پیمانکار سرویس مدرسه نیز ساماندهی شدند و دارای پروانه تخصصی هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران اظهارداشت: در زمینه خدمات اینترنتی نیز از فضای کسب و کارهای نوین قانونمند استقبال می کنیم و در همین راستا و به منظور ایجاد رقابت با شرکت الوپیک و کابین در زمینه شرکت های اینترنتی به توافق رسیده ایم که مقرر شده تاکسی در اولویت این شرکت ها باشد.

تهرام/9353//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري تهران تاكسيراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان واگذار می‌شود.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

کد خبر 747400

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • (تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی تهران به کجا رسید؟ | توضیحات سرپرست تاکسیرانی درباره آخرین وضعیت تاکسی