Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:20:28 GMT

طرح پاکسازی طبیعت سلاوجبلاغ از زباله ها اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۴۵۵

طرح پاکسازی طبیعت سلاوجبلاغ از زباله ها اجرا شد

کرج - ایرنا - همزمان با روز جهانی زمین پاک با اجرای یک برنامه فرهنگی زیست محیطی ، زباله های رها شده در بخشی از طبیعت شهرستان ساوجبلاغ جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در حاشیه این برنامه فرهنگی زیست محیطی که در اطراف روستای علیخان‌سلطانی بخش چهارباغ اجرا شد، گفت: یکی از اهداف این برنامه ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه های پلاستیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بایرام محمودی بیان داشت: استفاده از ظروف و کیسه های قابل بازیافت در بخش عمده ای از کشورهای پیشرفته،تجربه خوبی برای اجرایی کردن آن در کشور ما است .
وی اظهار داشت: امروزه با اینکه همه نسبت به ماندگاری پلاستیک در طبیعت و تاثیرات جبران ناپذیر آن بر محیط زیست آگاهی دارند اما همچنان از کیسه های پلاستکی استفاده می شود ضمنآنکه در طبیعت رها می شوند.
معاون اداره حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در حاشیه این مراسم گفت: همه ی ما به عنوان ساکنان زمین با تکیه بر این جمله که باید از خودمان شروع کنیم و منتظر اقدام مثبت از سوی دیگران نباشیم، می توانیم با تولید و مصرف کمتر پلاستیک و در صورت لزوم استفاده از پلاستیک های تجزیه پذیر گیاهی به عنوان جایگزینی برای ظروف و نایلکس های حاصل از مشتقات نفتی، به بهبود وضعیت محیط زیست و بهتر شدن حال زمین کمک کنیم.
حمیدرضا لشکری اظهار داشت: با وجود اینکه این گونه فعالیت ها در حمایت از محیط زیست نمادین است اما همراهی مردم در این نوع برنامه ها در دفاع از محیط زیست، نشان از اهمیت این بخش دارد.
وی افزود: هدف از اعمال نمادین این برنامه جمع آوری زباله و پسماند نیست بلکه با اجرای این گونه برنامه ها در تلاش هستیم که فرهنگ حفظ محیط زیست و توسعه پایدار را ترویج دهیم، که امید است با ترویج اینگونه فعالیت‌ها در حمایت از محیط زیست استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ، گامی بلند در جهت ارتقا فرهنگ و بهبود وضعیت محیط زیست برداشته شود.
وی افزود: نکته بارز این مراسم این بود که یک مجموعه صنعتی به صورت خودجوش برای حفاظت از محیط زیست پای کار آمد.
در اجرای این برنامه فرهنگی زیست محیطی حدود 2 تن زباله دراطراف روستای علخان سلطانی توسط کارگران یک کارخانه جمع آوری شد.
9933/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رئيس محيط زيست ساوجبلاغ پاكسازي زمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری