Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@15:48:51 GMT

12 هزار نفر در تعاوني هاي زنجان اشتغال دارند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۵۳۱

12 هزار نفر در تعاوني هاي زنجان اشتغال دارند

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان زنجان گفت: در زمان حاضر يک هزار و 147 تعاوني فعال در اين استان وجود دارد که زمينه اشتغال نزديک 12 هزار نفر در آنها فراهم شده است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا يوسفي روز دوشنبه در دورهمي تعاونگران استان به ظرفيت هاي بخش تعاون در تحقق توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: اگر اين ظرفيت ها به درستي مورد استفاده قرار گيرد، بخش تعاون مي تواند در حوزه توليد و اشتغال از بخش خصوصي هم پيشي بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: رسالت تعاوني ها، تجميع سرمايه هاي خرد براي تامين مالي جهت تاسيس و راه اندازي فعاليت هاي تعاوني در زمينه هاي مختلف و تقويت توليد و اشتغال همراه با تحقق عدالت اجتماعي است.
يوسفي از راه اندازي ميز صادرات ويژه تعاوني ها در استان خبر داد و افزود: اين موضوع سال گذشته براي بهره گيري از ظرفيت تعاوني ها جهت فعاليت در حوزه صادرات در دستور کار قرار گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به فرازهايي از بيانيه گام دوم انقلاب اشاره کر د و ادامه داد: در جهت عملياتي کردن اين بيانيه، در بخش تعاون نيز ايجاد تحولات قابل توجه، مورد انتظار است.
يوسفي با بيان اينکه تعاون ضامن توسعه اقتصادي همراه با عدالت اجتماعي است، گفت: لازم است روي اقتصاد تعاوني به عنوان عامل تاثير گذار در پيشرفت اقتصادي حساب ويژه باز کنيم.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان زنجان به ضرورت راه اندازي باشگاه تعاونگران در اين استان تاکيد کرد و گفت: تاسيس اين باشگاه مي تواند تقويت ارتباط تعاوني ها با يکديگر و نيز اتصال به بازار براي ارائه محصولات را در پي داشته باشد.
وي افزود: باشگاه تعاونگران تشکلي غير دولتي است و مي تواند با ايجاد شبکه اي از ارتباطات، تبادل ايده ها و تکميل زنجيره توليد و توزيع محصولات را تسهيل کند.
رئيس اتاق تعاون استان زنجان نيز در اين گردهمايي اعضاي خانواده بزرگ تعاون در اين استان را يک نيروي عظيم و پر ظرفيت توصيف کرد و گفت: اگر از اين ظرفيت به نحو مطلوب استفاده کنيم،شاهد اعتلاي جايگاه تعاون در استان خواهيم شد.
نوروز محمدي با بيان اينکه اتاق تعاون متعلق به همه تعاوني هاي استان است، اظهار داشت: در دوره جديد فعاليت هيات مديره، تلاش داريم تا ارتباط تنگاتنگي بين اتاق تعاون استان و دستگاههاي اجرايي برقرار شود.
به گزارش ايرنا، در زمان حاضر چهار هزار و 420 شرکت هاي مختلف تعاوني در استان زنجان ثبت شده است که يک هزار و 147 شرکت از اين تعداد، فعال هستند.
3088
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان یاد کرد و گفت : برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند، مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحد‌های کارگاهی ممنوع است.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیرو‌های جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحد‌های اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آنها در واحد‌های اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحد‌های خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحد‌های اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز بکار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

احمدی اظهارکرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود