Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@03:25:07 GMT

باند فرودگاه شاهرود تعریض می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۵۵۸

باند فرودگاه شاهرود تعریض می شود

به گزارش ایرنا، منوچهر فخری دوشنبه در آیین نخستین پرواز بین المللی فرودگاه شاهرود افزود: باند این فرودگاه از 2800متر به 3200متر و عرض باند هم از 45 متر به 60 متر افزایش پیدا می کند.
فخری ادامه داد: با توجه به این که شهرستان شاهرود در بخش کردشگری، میراث فرهنگی، کشاورزی در کشور تاثیرگذار است، راه اندازی این فرودگاه موجبات رونق اقتصادی در استان را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی فرودگاه را یکی از مهمترین شاخص های توسعه دانست واظهار داشت: در سفر رییس جمهور اعتبار خوبی تزریق شد تا این فرودگاه بصورت دائمی به مردم استان خدمات دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: بعد از تعمیرات باند و ارتقای زیر ساخت ها دستکم هفته ای 6 پرواز از این فرودگاه انجام می شود.
حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی هم در این آیین گفت: اراده مردم شاهرود بعد از 28 سال محقق شد و اکنون شاهد نخستین پرواز بین المللی به عتبات عالیات هستیم.
حسینی با بیان این که از گذشته دور تاکنون کمیته مردمی، مسوولان شهرستان و استانی تلاش زیادی برای ایجاد زیرساخت های این فرودگاه کردند، افزود: با کمک های مردمی بعد از 25 سال روکش آسفالت باند تعویض شده و قرار است 300 متر هم به طول باند اضافه شود.
وی ازانجام پروازهای عتبات عالیات و حج عمره از این فرودگاه خبر داد و اظهارداشت: از چند روز آینده تا 2 ماه برای انجام عملیات تعریض باند و تجهیز سالن ها فرودگاه تعطیل می شود.
حسینی خاطرنشان کرد،در آینده نزدیک پروازهای باری برای حمل محصولات کشاورزی این استان به سایر کشورهای اطراف برقرار خواهد شد.
نماینده شاهرود و میامی تصریح کرد: در این سفر سعی شد از تعداد کسانی که درگیر مستقیم ساخت فرودگاه بوده و تعدادی از خانواده های شهداء و کمیته های مردمی انتخاب و اعزام شوند.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
فرودگاه 720 هکتاری شاهرود یکی از معدود فرودگاه های مردمی کشور است .
کمک های اهالی این شهر در قالب ' کمیته مردمی حمایت از فرودگاه شاهرود ' ، سال هاست به شکل های گوناگون از تلاش برای تداوم پروازها تا اجرای طرح های عمرانی و کمک به توسعه فرودگاه، انجام می شود.
1023/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 رییس جمهور شاخص کشاورزی کمک های مردمی محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرهنگ علیرضا شائینی گفت : در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری دسته جمع در منطقه تفریحی آبشار شاهرود بلافاصله با قید فوریت گشت یگان امداد شهرستان به محل اعزام شد.
وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت و توجه نکردن طرفین درگیر به هشدار‌های پلیس ماموران بلافاصله در این بین ۴ نفر از اراذل و اوباش سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان سفر می‌کند
  • پایان مسابقات والیبال جام رمضان در شاهرود
  • دستگیری اراذل و اوباش در شاهرود
  • اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی اهواز در سال ۱۴۰۳
  • فرود اشتباهی هواپیمای ایرباس
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای ابر شاهرود
  • مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار و پیشگیری از آسیب‌ها نقش دارند
  • مشارکت‌های مردمی یکی از مولفه‌های اساسی در توسعه پایدار و رونق تولید است
  • انهدام باند سارقان سیم و کابل برق در شاهرود