Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور از تشکیل نیروی مشترک واکنش سریع در مرزهای ایران و پاکستان خبر داد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در نشست خبری ضمن خوش‌آمدگویی به وی، گفت: امروز موفق بودیم در 2 جلسه خصوصی و عمومی مباحث مورد نظر را مطرح کنیم، احساس می‌کنم گام جدیدی در روابط دو کشور برداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال رسمی روحانی از "عمران‌خان"جزئیات سفر «عمران خان» به تهران

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم ما در مذاکرات امروز این بود که که دو کشور کاملا مصمم هستند تا روابط خود را توسعه دهند و تاکید دارند که هیچ کشور ثالثی قادر نیست روابط برادرانه و دوستانه ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به امنیت مرزهای دو کشور تصریح کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تنش‌هایی در مرز توسط تروریست‌هایی که سبوعانه عمل کردند بودیم. خوشحالیم از اینکه طرف پاکستانی که گروهک‌هایی که فعالیت‌های غیرانسانی دارد را به صراحت تروریست اعلام می‌کنند و با آنها به عنوان تروریست برخورد می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه توافق کردیم همکاری امنیتی دو کشور را افزایش دهیم، تاکید کرد: توافق کردیم نیروهای مرزبانی ما و نیروهای اطلاعاتی دو کشور، یک نیروی واکنش سریع مشترک در مرزهای دو کشور برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است که این ظرفیت‌ها لیست شده و مورد بحث قرار گرفت و توافق شد تا روابط تجاری را توسعه دهیم. ایران آماده است نیازمندی‌های پاکستان را در زمینه نفت و گاز تامین کند و اقدامات لازم در زمینه اتصال لوله گاز به پاکستان را که از طرف ایران همه اقدامات آن انجام شده، صورت بگیرد. امروز صادرات برق از ایران به پاکستان وجود دارد و به آقای نخست وزیر گفتیم آماده‌ایم این صادرات را به 10  برابر افزایش دهیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: همچنین بحث کردیم برای توسعه روابط تجاری کمیته تهاتر بین دو کشور تشکیل شود و صادرات و واردات تهاتر شده و در حسابی تصفیه‌حساب شود. علاقمندیم دو بندر مهم چابهار و گوادر پاکستان روابط بیشتری با هم داشته باشند و بتوانیم بین این دو بندر با ایجاد راه‌آهن روابط را توسعه دهیم. در زمینه مسائل مربوط به منطقه و ضرورت همکاری بیشتر بین دو کشور برای ثبات و امنیت در افغانستان و سایر مسائل منطقه با هم گفت‌وگو کردیم.

روحانی تصریح کرد: درباره اقدامات نادرستی که از طرف آمریکا در منطقه و به‌ویژه درباره مسئله قدس و جولان و توهین به سپاه پاسدران انقلاب اسلامی انجام شده هم در ضمن مذاکرات‌مان گفت‌وگو کردیم.

وی اضافه کرد: مد نظر داریم راه‌آهن استانبول به اسلام‌آباد فعال باشد و بتواند اروپا را به پاکستان و چین متصل کند. خوشحالم که آقای نخست‌ وزیر تاکید کردند در هیچ ائتلاف جنگی شرکت ندارند و نخواهند داشت و اراده دو کشور بر صلح در منطقه است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آقای نخست وزیر از من برای سفر رسمی به پاکستان دعوت کردند و من پذیرفتم و امیدوارم در آینده بتوانم از کشور دوست‌مان از پاکستان و اسلام‌آباد دیدار داشته باشم. مطمئنم آقای سفر نخست وزیر و هیئت همراه، نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور خواهد بود و بار دیگر از حضورشان در تهران که قبلا هم به مشدالرضا(ع) مشرف شدند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان" دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان دولت دوازدهم حسن روحانی اخبار پاکستان دولت دوازدهم حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نشست با نخبگان علمی پاکستان با اشاره به شکست توطئه‌های دشمن گفت: در سوریه و عراق، داعش را تشکیل دادند و در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دو نامزد به صراحت اعلام کردند که داعش را تشکیل دادند. با همه توطئه‌هایی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب انجام دادند، برای متوقف کردن اسلام و امت اسلامی موفق نشدند.

رئیس‌جمهور عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن را بصیرت مردم برشمرد و تصریح کرد: عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، بصیرت مردم است. بصیرت مردم کاری کرد که غربی‌ها در توطئه علیه امت اسلامی موفق نشوند.

آیت الله رئیسی حضور مردم پاکستان در خیابان‌ها وکوی برزن‌ها در اعلام حمایت از فلسطین را بسیار اثر بخش دانست و بیان کرد: حضور همه ملت‌ها امروز در سراسر کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی در بازدارندگی رژیم صهیونیستی و شکستن قدرت پوشالی این رژیم و حامیانش تاثیر گذار است. شهادت ۳۵ هزار مردم بیگناه تاسف برانگیز است و باعث تاسف بیشتر است که آمریکا و انگلیس و کشور‌های غربی از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند و سازمان‌های بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند کارایی خود را از دست داده اند.

وی گفت: امروز نه فقط امت اسلامی بلکه جهان بشریت سوال دارند که چرا نظام ناعادلانه جهانی در این شرایط باعث می‌شود که این مردم مظلوم از خانه‌ها و وطن خود رانده و قتل عام شوند و می‌گویند باید به فکر برقراری یک نظام عادلانه جهانی بود که بتواند حق مردم را از ظالم بستاند.

رئیس جمهور با اشاره به حق خواهی و عدالت خواهی و دین مداری امت اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برای احیای ارزش‌ها تلاش می‌کند ضد ظلم، بی عدالتی، استعمار است. انقلاب اسلامی طرفدار مظلوم، وحدت و عزت امت اسلامی است. از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز احساس مردم پاکستان به امام راحل رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به این اعتبار است.

وی اظهار کرد: علاوه بر همسایه بودن احساس مردم پاکستان این است که ملت ایران در صحنه هستند و نسبت به ظلم، نظام سلطه حساسیت دارند و مبتنی بر آموزه‌های دینی علیه ظلم و نجات مظلومان، فریاد می‌زنند. از این جهت ملت پاکستان و ایران در کنار یکدیگر هستند.

رئیس جمهور گفت: همین امروز بعد از ۶ ماه اگر بمباران ظالمانه رژیم صهیونیستی قطع شود پیروز میدان کیست؟ گروه مقاومت که نیروی دریایی، زمینی و هوایی و نیروی پیچیده باابزار و سلاح ندارد به میدان آمده و توانسته رژیم تا دندان مسلح را که پول رسانه و تمامی امکانات را در اختیار دارد شکست دهد و این چیزی شبیه معجزه است.

وی افزود: تا امروز رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است. امروز اگر بخواهیم میدان را تحلیل کنیم پیروز میدان فلسطین و گروه مقاومت ومردم غزه هستند و رژیم صهیونیستی و حامیانش شکست خورده اند. این نصرت الهی است. یقین داریم در همین کودک کشی هاخداوند دست انتقامی قرار داده است که به حیات ننگین رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه این سفر به دعوت رییس جمهور پاکستان انجام شد ومذاکرات از صبح امروز در ابعاد مختلف با مقامات کشور برگزار شد، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی تجاری، علم و فناوری و فرهنگی است، امیدواریم بعد از این سفر رشد و توسعه روابط دوکشور را به شکل فزاینده‌ای شاهد باشیم.

وی بیان کرد: از همین تریبون سلام رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران را خدمت شما ابلاغ میدارم و امیدوارم روز به روز بر شوکت و عزت و امنیت و وحدت و انسجام ملت پاکستان افزوده شود و ارتباط دوکشور و دو ملت و ملت‌های اسلامی روز به روز بیشتر شود و دست مکر و حیله نظام استکباری برای مردم جهان افشا و عریان شود.

او خاطر نشان کرد: در اتفاقات غزه می‌توان واقعیت آمریکا و غرب را مشاهده کرد هرکس می‌خواهد به حقیقت اینها پی ببرد به دست به ظاهر نرم آنها ننگرد و دست چدنی آنها را ببینند، حقیقت غرب تابلویی است که در غزه ترسیم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است