Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان در دیدار با علما ضمن تاکید بر تلاش دولت برای برگزاری لویه جرگه در زمان مقرر از نامزدان ریاست جمهوری و دیگر افرادی که این نشست را تحریم کرده‌اند نیز خواستار حضور در لویه جرگه شد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عمر داودزی» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان در دیدار با علما و امامان مسجد اظهار داشت که لویه جرگه مشورتی صلح در زمان تعیین شده آن یعنی 9 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودزی با پذیرش اینکه دولت با نامزدان ریاست جمهوری افغانستان برای برگزاری لویه جرگه مشورت نکرده بود از ادامه رایزنی‌ها با تحریم کنندگان این نشست خبر داد.

 بسیاری از تیم‌های انتخاباتی از جمله «ثبات و همگرایی» به رهبری «عبدالله عبدالله»، «صلح و اعتدال» به رهبری «حنیف اتمر»، «امنیت و عدالت» به رهبری «رحمت‌الله نبیل»، «وفاق ملی» به رهبری «احمد ولی مسعود»، «تدبیر و توسعه» به رهبری «فرامرز تمنا» و همچنین «عنایت‌الله حفیظ»، «غلام‌فاروق نجرابى»، «محمدابراهیم الکوزى»، «محمدحکیم تورسن»، «محمدشهاب حکیمی» و «نوررحمان لیوال» نیز لویه جرگه مشورتی صلح را تحریم کردند.

داودزی اظهارداشت که شرکت‌کنندگان در لویه جرگه حدود 3 هزار نفر خواهند شد و این نشست بهترین راه برای ایجاد اجماع ملی در زمینه صلح است.

مشاور اشرف غنی: لویه جرگه مشورتی صلح در راستای اهداف انتخاباتی برگزار نخواهد شدتحریم لویه جرگه مشورتی توسط نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستانرئیس اجرایی دولت افغانستان: دلیلی برای برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح وجود ندارد

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح ضمن دعوت از طالبان برای شرکت در لویه جرگه، خواست تا مانع مشارکت افراد در این نشست نشود.

 عالمان دینی در این نشست ضمن انتقاد از دولت و شورای عالی صلح تصریح کردند که سهل‌انگاری و ناهماهنگی در داخل دولت مانع اصلی روند صلح است.

آن‌ها همچنین تاکید کردند که لویه جرگه نباید به اهداف تبلیغاتی تبدیل شود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد

به گزارش خبرنگار مهر، هفتاد و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با هدف پیگیری مشکلات مربوط به شیرخشک به ویژه بحث بیمه شیر خشک و عدم پرداخت بهنگام مطالبات توسط سازمان‌های بیمه گر و کوتاه بودن زمان بازپرداخت هزینه شیرخشک توسط داروخانه‌ها به شرکت‌های توزیع پیش از ظهر دوشنبه در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

استاندار فارس در ابتدای این جلسه از مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواست با صدور نامه‌ای، داروخانه‌های دولتی را ملزم به فروش شیرخشک کند.

ایمانیه گفت: بحث سلامت کودک نباید اسیر بروکراسی اداری شود و باید مسائل مربوط به سلامت نوزادان و کودکان هرچه سریع‌تر حل شود.

در پایان این جلسه تصمیم بر این شد که شرکت‌های پخش سایه سمن و رازی، توزیع شیر خشک را با مهلت بازپرداخت سه ماهه به داروخانه‌ها تحویل دهند.

همچنین استاندار فارس نیز قول داد در خصوص اعطای مهلت سه ماهه به تمام داروخانه‌های استان فارس جهت تسویه با شرکت‌های توزیع شیرخشک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه کند.

کد خبر 6085332

دیگر خبرها

  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان