Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:04:17 GMT

تاکید وزیر صنعت بر رفع موانع تجارت با پاکستان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۶۱۰

تاکید وزیر صنعت بر رفع موانع تجارت با پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت، با تاکید بر گسترش مناسبات تجاری، خواهان رفع موانع تجارت بین دو کشور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی صبح امروز در دیدار با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت با اشاره به ضرورت رفع موانع تجاری و تسهیل تجارت، خواستار سرمایه‌گذاری مشترک بین فعالان اقتصادی دو کشور به ویژه در استان‌های همجوار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین بر لزوم فعال شدن کمیته مشترک ایران و پاکستان تاکید کرد و گسترش گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی را یکی از راه‌های توسعه مناطق مرزی دو کشور دانست.

تبادل هیأت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی دو کشور و همکاری در زمینه تولید مشترک از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مقام پاکستانی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تجارت ایران و پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر؛ بختیار خلیقی ظهر دوشنبه در جلسه کمیته پایش و عارضه یابی واحدهای تولیدی استان کردستان، اظهار کرد: طرح پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال فعال سازی واحدهای راکد امری ضروری است و انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تقویت و ارتقا جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه یابی است.

خلیقی یادآور شد: ورود به بحث پایش و عارضه یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند و ۱۵ درصد در این سامانه خود اظهاری را انجام نداده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خود اظهاری واحدهای تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می‌شود و تسهیل گری در خصوص رفع موانع واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود.

خلیقی اظهار داشت: در مجموعه مدیریت استان بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است و این نوید بخش توسعه استان است.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک‌های صنعتی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

کد خبر 6078712

دیگر خبرها

  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • ایران در انتهای جدول جذابیت محیط کسب و کار
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد