Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود 32 شاخه رودخانه طغیانی در شهرستان های غربی مازندران جاری است و رودخانه های چالکرود ، صفارود، ترک رود ، صفارود ، نسارود و پلنگ رود جزو رودخانه های شهرستان رامسر هستند که با هر بارندگی شدید طغیان می کنند و در نهایت سیل و سیلاب این شهرستان را در بر می گیرد.
براساس آمار موجود ، تاکنون حدود 70 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه های شهرستان رامسر شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد ابراهیم غنمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بنا به تاکید دولت ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آمادگی دارد تا علاوه بر ارائه پروانه ساخت رایگان ، حدود 10 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به ساکنان حریم رودخانه ها در صورت ترک منطقه و ساخت مسکن در مکان دیگری پرداخت کند.
وی گفت : همچنین برابر ضوابط در حوزه شهری حدود 50 میلیون تومان و در حوزه روستایی نیز حدود 35 میلیون تومان بابت ساخت هر واحد به این دسته از متقاضیان تسهیلات پرداخت می شود ، ضمن این که حدود 10 میلیون تومان نیز در قالب وام تعمیرات و پنج میلیون تومان نیز به شکل معشیتی به این دسته از افراد پرداخت خواهد شد.
غنمی تسهیلات پرداختی به این افراد را با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 12 ساله اعلام کرد و افزود : این تسهیلات در قالب تسهیلات ویژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن به این دسته از متقاضیان پرداخت می گردد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رامسر تعداد خانه های ساخته شده در حریم رودخانه های شهرستان را بیشتر از 70 مورد دانست ولی گفت که به این خانه های شناسایی شده تاکنون چندین بار اخطار داده شد ولی تاکنون در برابر جا به جایی مقاومت کردند که امیدواریم با کمک های دولت این بار منطقه را ترک کنند تا خسارت بیشتری به خود و کشور وارد نکنند.
وی با اعلام این که کار شناسایی بناهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد، افزود : مشخصات کامل این بناها به اطلاع دادستانی شهرستان نیز رسیده و به خودشان هم تاکید شده که باید نسبت به جا به جایی اقدام کنند تا خطر سیل سایر شهروندان ساکن در منطقه را تهدید نکند.
این مسئول به سیل مهرماه امسال در رامسر اشاره کرد و ادامه داد : هرچند دولت در ازای تخریب بناهای مسکونی غیرمجاز در حریم رودخانه ها تعهدی نداشت ، ولی با این وجود این نهاد حدود 420 فقره تسهیلات به میزان حدود چهارمیلیارد و 560 میلیون تومان به متقاضیان واجد شرائط پرداخت کرد.
وی افزود : البته بناهای این دسته از متقاضیان به طور کامل تخریب و یک قطعه زمینی نیز برای ساخت مسکن آن ها در نظرگرفته شد .
بارندگی شدید به مقدار 300 میلی متر طی 24 ساعت در 13 مهر ماه پارسال ، باعث طغیانی شدن رودخانه ها و نیز جاری شدن سیل در رامسر شد که حدود 152 میلیارد تومان به این شهرستان خسارت زد.
رئیس جمهوری نیز در بیستم فروردین ماه امسال به وزیر کشور دستور داد تا استانداران با همکاری شهرداری ها مکان های و ساختمان های درمعرض خطر سیل را شناسایی و گزارش دقیقی را به هیات وزیران ارائه دهند .
شهرستان رامسر با جمعیت 80 هزار نفر در غرب استان مازندران قرار دارد.
9922/ 1602/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان مازندران ساخت و ساز سیل شهرداری وزیر کشور 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه دلخراش سقوط خودرو به رودخانه چالوس و مفقودی یک نفر

محمدرضا محمد حسینی  بخشدار مرزن آباد چالوس از سقوط یک دستگاه خودروی پراید در جاده کندوان به رودخانه چالوس و مصدوم و مفقود شدن ۲ نفر در این سانحه خبر داد. در این حادثه که دقایق پیش رخ داد متاسفانه یکی از سرنشنیان این خودرو یک نفر راهی بیمارستان شد و سرنوشت سرنشین دیگر هنوز مشخص نیست و امداد گران هلال احمر در حال یافتن این سرنشین در رودخانه هستند.

وی اظهار کرد : این خودرو در حال گذر از مسیر جنوب به شمال در ۲ راهی سنار معروف به منطقه "للجار " بخش مرزن آباد بود و علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  •  سقوط خودرو به رودخانه چالوس و مفقودی یک نفر
  • سانحه دلخراش سقوط خودرو به رودخانه چالوس و مفقودی یک نفر