Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:47:24 GMT

ابتکار: منتظر انتصابات شایسته بانوان در وزارت علوم هستیم

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۶۸۰

ابتکار: منتظر انتصابات شایسته بانوان در وزارت علوم هستیم

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: منتظر انتصابات شایسته بانوان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در توئیتی نوشت: با توجه به موقعیت علمی زنان ایرانی لازم است حضورشان در مدیریت آموزش عالی افزایش یابد. به همین منظور منتظر انتصابات بانوان شایسته در وزارت علوم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امروز جایزه پروفسور مریم میرزاخانی، در جشنواره زن در علم به 18 زن برجسته ایرانی در هفت رشته علمی بر اساس داوری، اعطا شد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در این جشنواره با اشاره به پیشرفت های باورنکردنی زنان ایران در 40 سال گذشته در عرصه علم و دانش گفت: حدود یک چهارم زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند، نیمی از دانشجویان ما دختر هستند و 27 درصد اعضای هیات علمی را زنان تشکیل می دهند.
ابتکار اظهار داشت: در این 40 سال تحولات برای زنان به خصوص در عرصه علم و دانش همچنین آموزش عالی بسیار زیاد بود و پیشرفت های باورنکردنی دارند. دختران ایرانی در سال های اخیر تا 60 درصد ورودی های کنکور را از آن خود کردند.
وی ادامه داد: در مجموعه آموزش عالی تحولات زیادی داشتیم؛ اما همچنان از مدیریت آموزش عالی انتظار افزایش حضور بانوان را داریم.
معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری، افزود: همان طور که رئیس جمهوری در سایر دستگاه های دولتی، نگاه بلندی دارد و ابلاغ کرد که 30 درصد از پست های مدیریتی دولت در اختیار بانوان قرار گیرد، در وزارت علوم و آموزش عالی حتی دانشگاه ها هم این انتظار را داریم. حضور زنان در عرصه های مدیریتی آموزش عالی به اندازه انگشتان یک دست است.
ابتکار تاکید کرد: انتظار حضور زنان اندیشمند و مدیر در عرصه های مدیریتی، فرهنگی، علمی و آموزشی بیشتر احساس می شود و این مسئله خیرات و برکات زیادی برای کشور ما خواهد داشت و افق روشنی را برای جوانان ایرانی ترسیم می کند.
دومین جشنواره ملی زن و علم امروز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در کتابخانه علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
زنده یاد میرزاخانی ریاضی‌دان زن ایرانی و اولین برنده ایرانی مدال فیلدز بود که تیرماه سال 1393 به علت بیماری سرطان درگذشت. در نشست جهانی زنان در ریاضیات، به پیشنهاد کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، روز تولد میرزاخانی (12 ماه مه برابر با 22 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی زنان در ریاضیات نام گذاری شد.
اجتمام* 7268*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنان انتصابات آموزش عالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

زنگ سلامت امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) همزمان با دومین روز از هفته ملی سلامت که با عنوان «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» نامگذاری شده است، در مدرسه دخترانه آذر بهنیا رشت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صدا در آمد.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: همه گیری کرونا موجب شد که بیش از پیش به اهمیت سلامتی پی ببریم و نباید نسبت به این نعمت بزرگ غافل شویم. 

او توجه دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند را به «خودمراقبتی» معطوف کرد و افزود: بهترین و بیشترین سهم اقداماتی که به سلامتی منجر می‌شود، نتیجه خودمراقبتی و توجه به سلامت خود، خانواده، اطرافیان و دیگر افراد جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین دانش آموزان را دارای نقشی مهم در ارتقای سلامت جامعه و تحقق اهداف برنامه‌های سلامت جامعه دانست و تصرریح کرد: کم تحرکی و بروز چاقی که منجر به بروز بیماری‌های متعددی از جمله دیابت و فشار خون بالا شده از چالش‌های این استان در حوزه سلامت است.

 دکتر رضوانی دانش آموزان توصیه کرد: در طول روز بخشی از وقت خود را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهند.

به گفته او، پیاده روی روزانه، نوشیدن آب بیشتر، مصرف میوه و سبزیجات تازه و همچنین برخورداری از قدرت «نه» گفتن در برخی مواقع می‌تواند منجر به سلامت جسم و روان نسل جوان شود تا در آینده شاهد جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • معاون بهداشت وزارت بهداشت: ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی