Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو بلندپایه مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید طبق گزارش نهایی بازرس «مولر»، برخی اتهامات علیه رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح است که در صورت اثبات؛ دست کنگره برای استیضاح وی باز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جرالد نادلر» رئیس کمیسیون قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «ان‌بی‌سی نیوز»، احتمال استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را از بابت برخی اتهامات مطرح شده در گزارش رابرت مولر بازرس ویژه پرونده روسیه، رد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کنگره باید پیش از هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص، پای صحبت مولر و «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا بنشیند؛ گفت: برخی از اتهامات مطرح شده، قابل استیضاح است. به عنوان مثال چنانچه اتهام ممانعت از اجرای قانون تأیید شود؛ می‌توان به استیضاح متوسل شد.

مولر در گزارش خود نوشته بود: تلاش‌های ترامپ برای اعمال نفوذ در روند تحقیق پیرامون پرونده روسیه اغلب ناکام بوده اما بیشتر به این دلیل که اطرافیانش از اجرای فرامین یا درخواست‌هایش سر باز زدند.

گفتنی است روز جمعه، الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز در پیامی توئیتری، خواستار آغاز فرایند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور شد و دلیل خود برای طرح چنین خواسته‌ای را شواهد موجود مبنی بر سوءرفتار وی طبق جزئیات ارائه‌شده در گزارش مولر عنوان کرد.

وی در توئیتر خود نوشت: شدت این سوء‌رفتار نمایندگان منتخب هر ۲ حزب دموکرات و جمهوریخواه را به کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی و انجام تکلیف سیاسی‌شان مجاب می‌کند. این به آن معنا است که مجلس نمایندگان باید فرایند استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده را آغاز کند.

وارن همچنین از وجود شواهدی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با هدف کمک به ترامپ سخن گفت و تاکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا مانع از تحقیق پیرامون این مسئله شده است.

این سناتور آمریکایی حین طرح درخواست خود به بخشی از گزارش مولر اشاره کرد مبنی بر اینکه کنگره حق دارد در راستای حفظ انسجام قوه قضائیه، مانع از استفاده مفسدانه رئیس‌جمهور از حدود اختیارات خود شود.

گفتنی است پنجشنبه گذشته، نسخه تعدیل شده گزارش مولر منتشر شد.

مولر معتقد است وی اختیار احضار ترامپ را داشت اما این کار را نکرد چون موجب «تأخیر عمده» در تحقیقات می‌شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا ترامپ استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا