Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:37:27 GMT

باغ مدرسه سفال در تهران افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۸۲۴

باغ مدرسه سفال در تهران افتتاح می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، محمد انشایی معاون صنایع دستی استان تهران با اعلام این خبر گفت: «باغ مدرسه‌های صنایع دستی را می‌توان از حیث اهمیت به طبیعت با حفظ اصالت نیز نگری است.»

او گفت: «انسان امروزی خصوصاً اگر محل زندگی اش در شهرهای بزرگ باشد همواره به دنبال محلی برای گذراندن اوقات فراغت و آرامش و سکوت است چه بهتر که در این آرامش با رشته‌ای یا رشته‌هایی از صنایع دستی نیز آشنا شود تا ضمن گذراندن اوقات خوش در این فضا با هنری نیز آشنا شود چه بسا راحت تر خرید هم بنماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

انشایی افزود: «طرح ایجاد فضاهایی مفرح در عین حال کارگاهی از آنجایی آغاز شد که اهمیت آموزش‌های صنایع دستی برای طیف خردسالان از یک طرف و بزرگسالان یا به عبارتی میانسالان از طرف دیگر با انگیزه‌هایی چون استفاده از فضای طبیعی و گل و گیاه می‌شود و در کنار آن پذیرایی مختصر باعث تجدید قوا و ایجاد پایداری در یادگیری است.»

او ادامه داد: «با این دیدگاه معاونت صنایع دستی با یکی از این مراکز آشنا شد که محیط فرهنگی تفریحی است و پس از طرح موضوع و جلساتی محتوایی، طرح باغ مدرسه حاصل این دیدارها شد که امید است ضمن دعوت از بازدید، خواهشمند است نظرات اصلاحی در جهت ارتقا این هنر صنعت از جانب حضرتعالی را پذیرا و به دیده منت مقبول افتد.»

کد خبر 4597122 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی سفالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد