Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@22:41:54 GMT

خسارات مالی سیل اخیر ۲.۵ برابر سیل سال ۸۱

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۹۲۸

 فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه اظهار کرد: اوضاع متغیرهای اقتصادی در سال ٩٧ قابل قبول نبود و این موضوع، نگران کننده است.

وی افزود: شاخص‌های کنونی گرچه جذابیت کافی  نداشته، اما حاکی از مدیریت مناسب برای جلوگیری از بدتر شدن شاخص‌ها و ایجاد ثبات در بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته رشد تورم را از ۶.۸ درصد به ۲ درصد رساندیم. در سال ۹۸ اگر به متغیر‌ها دقت کنیم در می‌یابیم که برخی اوج گیری‌ها در اقلام اساسی به شاخصه‌های اسفند سال گذشته بر می‌گردد.

وی با اشاره به تأثیر سیل اخیر در قیمت‌گذاری‌ها گفت: سیل اخیر نگرانی شدیدی را بین جامعه پراکنده کرد و این درحالی است که این اتفاق یک رحمت واسع بود که دردسر و ناراحتی برای بخشی از مردم کشور ایجاد کرد. برخی از دوستان از طرق مختلف به ما منتقل می‌کردند که هزینه‌های نمایشگاه‌ها به مناطق سیل زده صرف شود ولی رئیس سازمان بورس اعلام کرد که این کمک‌ها انجام شده و ادامه دارد.

دژپسند گفت: خسارات سیل ۹۷ در مقایسه با سال ۸۱، ۲.۵ برابر افزایش داشته، اما این خسارات مالی بود، زیرا سال ۸۱ تعداد کشته‌های سیل ۳۸۰ نفر اعلام شد.

وی گفت: باید از نتایج مدل‌ها استفاده کرد تا با اعمال مدیریت صحیح مانع از بدتر شدن شرایط شویم. اگر برآوردها حاکی از این باشد که وضع اقتصادی خوب نباشد، ما باید دور هم جمع شده و تدبیر کنیم و محرک‌ها را از طریق ساز و کارها و تجارب سامان دهیم تا به سمت مطلوب برویم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به افزایش سهم ایران در بازار‌های بین المللی گفت: فرصت سرمایه‌گذاری‌های خوبی داریم که ظرفیت‌های اقتصادی و پولی کشور بیانگر این امر است. برای اقتصاد کم عمق ایران این حجم نقدینگی خیلی بالاست و اگر درست هدایت شود یک فرصت است.

وی بیان کرد: نقدینگی ظرفیت‌های پویایی در بخش‌های معدنی، گاز و منطقه‌ای به ما نشان می‌دهد. افزایش سهم تولید در کشور عاملی برای روان سازی فعالیت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است. برای تحقق شعار رونق تولید باید به سمت بهبود تکنولوزی و فناوری‌ها حرکت کنیم. یعنی کالا‌ها متقاضی پسند باشند تا هزینه تولید کاهش پیدا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آیین نامه بانکداری دیجیتال برای بانک‌های دولتی ابلاغ شده ولی باید برای بیمه و بورس هم اجرایی شود. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اقتصاد رشد جامعه سیل ایران نقدینگی گاز کسب و کار آیین نامه سیل دژپسند خسارات مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج‌شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تأمین منابع مالی به‌عنوان اساسی‌ترین دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام، اظهار داشت: فراگیری و ترویج روش‌های نوین تأمین منابع مالی به‌عنوان یک افق نوین به‌ویژه در بین فعالان اقتصادی در این میان می‌تواند کارگشا باشد.

وی به تأمین مالی پروژه‌ها از منابع دولتی به‌عنوان مهم‌ترین منبع در کشور طی دهه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: آموزش برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی برای فراگیری روش‌های نوین در شرایط موجود یک ضرورت است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: سازوکار اتاق بازرگانی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب بوده و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استان بهره برد.

کد خبر 6082172

دیگر خبرها

  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • پروین به کدام بازیکنان پرسپولیس طعنه زد؟
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳