Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@11:56:34 GMT

رشد بارندگی های یزد بالاتر از میانگین کشوری

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۹۸۲

رشد بارندگی های یزد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش ایرنا ، رشد بارندگی های یزد در هفت ماهه سال جاری آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 165.3 درصد بود در حالی که کشوری 156.3 درصد اعلام شد.
در واقع در هفت ماهه مشابه سال قبل ، میزان بارندگی یزد 44.7 میلی متر بود که میانگین کشوری آن 113 میلی متر گزارش شده بود.
امسال کمترین میزان بارندگی متعلق به سیستان و بلوچستان ( 107 میلی متر ) ، یزد ( 119 میلی متر ) و کرمان ( 123 میلی متر ) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر بیشترین بارندگی ها متعلق به لرستان با 964 ، ایلام 858 ، چهارمحال و بختیاری 811 و گیلان 810.5 میلیمتر است .
بر اساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ایران ، میانگین رشد بارندگی های کشور در بلندمدت 46.5 و نسبت به مدت مشابه سال قبل 156.3 درصد بود.
نکته مهم این است که همه استان ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و نیز بلندمدت ، افزایش بارندگی داشتند به گونه ای که بیشترین افزایش بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل به چهار محال و بختیاری با 382.5 ، سیستان و بلوچستان با 382.4 و هرمزگان با 330.8 درصد تعلق دارد.
کمترین میزان رشد بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل هم مربوط به اردبیل با 11.6 ، آذربایجان شرقی 40.4 و کردستان با 51.8 درصد است.
در قسمت بارندگی های بلندمدت نیز بیشترین رشد متعلق به استانهای ایلام با 109.1 ، لرستان با 105.9 و مرکزی با 89.8 درصد و همچنین کمترین رشد متعلق به کرمان با 1.5 ، سیستان و بلوچستان با 6.4 و اردبیل 17.7 درصد بود.
نکته جالب این است که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش ترین استان کشور هم اکنون درگیر سیلاب است و در رده بندی کمترین رشد بارندگی ها نسبت به بلندمدت و بیشترین رشد بارندگی ها نسبت با سال قبل در جایگاه دوم قرار دارد.
وضعیت یزد هم در این 2 بخش بیانگر آن است که این استان در بخش تفاوت نسبت به بلندمدت با رشد 35.4 درصد در رده هشتم کمترین رشد را دارد و در بخش تفاوت نسبت به بارندگی سال قبل در رده استان های میانی قرار گرفته است.
تحلیل از محمودرضا رحمانی
1968/ 2047
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی چهار محال و بختیاری چهارمحال و بختیاری خشکسالی یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران

تین نیوز

سید جلال ملکی درباره حادثه مرگبار امروز در تهران، گفت: ساعت ۰۶:۰۶ امروز حادثه تصادف در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید رستگاری مقدم نرسیده به بزرگراه امام علی (ع) به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان سه دقیقه ماموران ایستگاه شماره ۷۹ به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش تین نیوز، ملکی افزود: یک دستگاه خودرو سواری پرشیا با یک سرنشین به هنگام حرکت با قسمت عقب تریلر برخورد کرد.

ملکی با بیان اینکه بدلیل شدت برخورد قسمت جلوی پرشیا در قسمت عقب تریلر گرفتار و اتاقک خودرو تا تا حدودی تخریب شده بود، گفت: آتش نشانان با تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش داده و راننده که مردی ۴۹ ساله بود را از خودرو خارج کردند.

به گفته وی، بدلیل شدت جراحات وارده این فرد جان باخت.

ملکی با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور پایتخت در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد به هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

سرعت غیرمجاز دلیل تصادفات منجر به فوت

دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر (۲۴ اسفند پارسال) تا هفتم فروردین امسال در مجموع سه میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ تخلف ناشی از سرعت غیرمجاز در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده که ۴۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل دربانی روز پنجشنبه با اشاره به آخرین آمار تردد مسافران نوروزی در راه‌های ارتباطی این استان گفت: مجموع ترددها از ۲۴ اسفند پارسال تا هفتم فروردین امسال ۳۸ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۴۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران در این مدت سه میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد بوده ضمن اینکه چهار میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

دربانی در خصوص تلفات جانی و مصدومان حوادث رانندگی در استان نیز یادآور شد: در این مدت ۱۰ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته ضمن اینکه مجموع تلفات تصادفات درون و برون شهری در این مدت ۲۰ نفر بوده که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: تعداد مصدومان تصادفات رانندگی برون شهری استان نیز تاکنون ۱۳۲ نفر بوده که ۱۸ درصد کمتر از پارسال است البته در بخش تصادف درون شهری نیز ۷۶۳ نفر مصدوم داشتیم که این هم ۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳