Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بورس گفت:ارزش بورس تهران و فرابورس ایران در سال ٩٧ معادل ٨٠ درصد رشد کرد؛ این در حالی بود که در ٥ سال قبل ارزش بورس تهران هر سال ١٧.٥ درصد و فرابورس بالغ بر ١٩ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، شاپور محمدی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه، گفت: نمایشگاه بانک، بورس و بیمه محدود به بازار سرمایه نیست و یک رویداد مهم در بازار مالی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این نمایشگاه ارتقای سواد مالی، فرهنگ سازی و آشنایی اقشار مختلف جامعه با بازار سرمایه و نیز انتقال آخرین اطلاعات در حوزه تکنولوژی‌های مالی را دنبال می‌کند.

وی افزود: نقش بانک‌ها در بازار‌های مالی هر کشوری مهم است و بانک‌ها در حقیقت بستر توسعه مالی بازار‌ها هستند؛ با توجه به اینکه بازار سرمایه نقش کمی در تأمین مالی بلندمدت دارد، بانک‌ها ورود کرده اند، اما ما نیز در بازار سرمایه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته ایم و البته صنعت بیمه نیز در انتشار اوراق بیمه‌ای در بازار سرمایه فعال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزش بورس تهران و فرابورس ایران در سال ٩٧ معادل ٨٠ درصد رشد کرد؛ این در حالی بود که در ٥ سال قبل ارزش بورس تهران هر سال ١٧.٥ درصد و فرابورس بالغ بر ١٩ درصد رشد داشته است. ارزش تأمین مالی در بازار سرمایه در ٥ سال اخیر بالغ بر ٥٠ درصد رشد داشته و نشان می‌دهد بازار سرمایه در تأمین مالی اکنون جایگاه خوبی دارد، ولی راه درازی پیش رو داریم. شاخص بورس تهران ٨٠ درصد و فرابورس نیز به طور متوسط هر سال ٣٤ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از تعداد ٦٦ نماد متوقف در سال‌های اخیر به ١٢ نماد رسیدیم که منجر به افزایش نقدشوندگی بیشتر شد.

محمدی با اشاره به گسترش ابزار‌های مالی اسلامی در سال ٩٧ گفت: عرضه نفت خام، انتشار اطلاعات ٣٦٠شرکت زیرمجموعه شرکت‌های عمومی غیردولتی، انتشار صورت‌های مالی به روش IFRS، معاملات الگوریتمی از جمله عملکرد سال قبل است ضمن اینکه راه اندازی بورس بین المللی در کیش، بازنگری چارچوب‌های شفافیت و تأمین مالی مبتنی بر اوراق، اصلاح فرایند‌های پذیرش، تدوین دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های سال ٩٨کل کشور است.

وی همچنین از پیگیری معافیت مالیات نقل و انتقال سهام خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شاپور محمدی نمایشگاه بانک بازار مالی سواد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نماد‌ها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نماد‌ها قرمز شدند. نما‌های پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نماد‌ها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیت‌های وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • بورس قرمز شد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام