Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@04:08:08 GMT

يخ زدگي محصولات درختي ديلمان را تهديد مي کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۱۴۰

يخ زدگي محصولات درختي ديلمان را تهديد مي کند

خبرگزاري آريا - لاهيجان-ايرنا- سرمازدگي و يخبندان پس از بارش برف بهاري، درختان ميوه و محصولات سردرختي در منطقه کوهستاني ديلمان شهرستان سياهکل را تهديد مي کند.

به گزارش ايرنا، بارش برف ناگهاني پس از شکوفه زدن درختان و گل دادن درختان ميوه بهاري ، باغداران و کشاورزان بخش کوهستاني ديلمان شهرستان سياهکل را نگران کرده است و گردو و فندق دو محصول عمده اين منطقه در معرض يخ زدگي قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهار سال گذشته بر اثر سرماي دير رس کليه محصولات گردو در اين منطقه و مناطق اشکورات شهرستان رودسر و عمارلوي رودبار دچار سرمازدگي شده و از بين رفتند و محصول درختان فندق نيز کاهش يافت و امسال نيز اين نگراني وجود دارد که پس از توقف برف و در صورت يخبندان با از بين رفتن اين محصولات به کشاورزان اين بخش خسارت وارد شود.
بخشدار ديلمان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بارش برف که از صبح امروز (دوشنه ) در اين منطقه کوهستاني آغاز شده است زمين را سفيدپوش کرده و همچنان ادامه دارد.
بهرام آريامنش افزود: امسال نيز بيم آن مي رود که همچون ارديبهشت ماه سال قبل با سرماي ديررس و يخبندان پس از بارندگي اين محصولات و ميوه هاي تابستاني دچار خسارت شده و به کشاورزان خسارت وارد شود.
وي خاطرنشان کرد:ارديبهشت ماه سال گذشته يخبندان کل ميوه گردو اين منطقه را از بين برد و محصول فندق را هم 40درصد کاهش داد.
کارشناس اداره هواشناسي بخش ديلمان نيز گفت:بارش برف که از صبح امروز (دوشنبه) در اين منطقه آغاز شده چون با باران همراه است ماندگاري ندارد و هم اکنون دو سانتيمتر برف زمين نشسته است و عصر امروز نيزقطع مي شود.
محمدصادق علوي ديلمي افزود:دماي هوا ظهر روز دوشنبه در شهر ديلمان صفر درجه سلسيوس است که نسبت به روز گذشته در همين زمان دو درجه کاهش يافته و از روز گذشته تا امروز نيز يک و هفت دهم ميليمتر باران در شهر ديلمان ثبت شده است.
وي تاکيد کرد: از فرداصبح بارندگي ها و از امروز عصر بارش برف در اين منطقه متوقف مي شود و هواي ابرناکي در اين منطقه تداوم خواهد يافت.
اين کارشناس هواشناسي به کشاورزان و باغداران بخش ديلمان و پيرکوه توصيه کردکه براي جلوگيري از يخبندان احتمالي از فرداشب و صبح پس فردا در باغ هاي خود بخاري روشن کنند و در زير درختان ميوه باغ هاي کوچک نيز کاه و کلش روشن نمايند تا با دودکردن و انتشار گرما از يخزدگي درختان ميوه جلوگيري شود و اگر برف سنگين روي شاخه درختان نباشد از ريختن برف خودداري کنند.
بخش کوهستاني ديلمان در 45کيلومتري شهر سياهکل قرار دارد و بيش از 15هزار نفر جمعيت دارد. 65 روستاي بخش ديلمان داراي جمعيتي بيش از 20 خانوار هستند که تعداد زيادي از روستاهاي اين بخش نيز خالي از سکنه شده اند.
6029 /6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل درختان جنگلی؛ گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، فرمانده انتظامی گرگان گفت: با انتشار تصاویر قطع درختان جنگل قرن آباد در فضای مجازی، ماموران این موضوع را ویژه بررسی کردند.

علی تجری افزود: ماموران پس از شناسایی متهم، در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل درختان جنگلی؛ گرگان
  • حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن / زیرنویس فارسی
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • ۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری