Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@03:52:57 GMT

چرا ۴۰۰ هزار تومان برای همه کارکنان واریز نشد؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۱۹۶

چرا ۴۰۰ هزار تومان برای همه کارکنان واریز نشد؟

با وجود اینکه طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه باید تمامی پرداخت‌های حقوقی در فروردین ماه به همراه ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده برای افزایش حقوق انجام می‌شد، برخی دستگاه‌ها در این رابطه اقدام نکردند و ظاهرا دستگاه‌ها باید در این‌باره توضیح دهند.

به گزارش ایسنا، طبق قانون بودجه ۱۳۹۸ دولت موظف به افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق به طور یکسان بین کارکنان و بازنشستگان به اضافه ۱۰ درصد افزایش است؛ از این رو باید بعد از ابلاغ مصوبه حقوقی و ضرایب آن احکام نیز صادر شده و پرداخت‌ها در این چارچوب انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه معمولاً در فروردین ماه شرایط افزایش حقوق برای تمامی دستگاه‌ها فراهم نیست افزایش از ماه‌های بعد در دستور کار آنها قرار می‌گیرد. اما برای فروردین ماه امسال طبق آن چه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد مبلغ ۴۰۰ هزار تومانی که برای افزایش حقوق مصوب شده بود باید در تمامی دستگاه‌ها پرداخت می‌شد.

ماجرا از این قرار بود که گرچه باید طبق مصوبه مجلس برای تغییر حقوق در سال جدید حکم جدید صادر شده و پرداخت‌ها طبق آن انجام شود، ولی سازمان برنامه و بودجه این‌گونه پیش‌بینی و اعلام کرد که باید برای تمامی کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشسته‌ها، ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شود حتی اگر دستگاه‌هایی هنوز حکم‌های جدید را صادر نکردند مبلغ ثابت افزایش حقوق یعنی ۴۰۰ هزار تومان برای آنها مورد محاسبه و پرداخت قرار خواهد کرد که در این رابطه منابع لازم تخصیص داده شد.

از این رو در شرایطی که انتظار می‌رفت کارکنان و بازنشسته‌ها حتی خارج از حکم جدید امسال، برای فروردین ماه رقم ۴۰۰ هزار تومان را در حقوق خود دریافت کنند در برخی دستگاه‌ها این اتفاق نیفتاد.

این که در این میان مسئول عدم واریز ۴۰۰ هزار تومان کارکنان چه بخشی است؛ موضوعی است که پیگیری آن از این حکایت داشت که سازمان برنامه بودجه طبق اعلام خود منابع لازم را تخصیص داده است و باید این پرداخت انجام شود و اگر در این رابطه واریزی صورت نگرفته، دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند که طبق چه شرایطی موفق به پرداخت ۴۰۰ هزار تومان نشده‌اند.

اما به هر حال حتی اگر برای ماه ابتدایی هم واریز انجام نشده باشد، افزایش حقوق برای آن محاسبه و معوقات در ماه‌های بعدی به حساب کارکنان واریز خواهد شد.

این در حالی است که طبق مصوبه هیأت دولت حداقل حقوق مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت‌ها یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان تعیین شده است که در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۴۰ هزار تومان افزایش دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش حقوق کارمندان بودجه 98 حقوق سازمان برنامه و بودجه کارکنان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز معوقات فرهنگیان تا قبل از اتمام سال

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معوقات حق‌التدریس، نیرو‌های خریدخدماتی، مدیران و معاونان شیفت دوم مدارس، حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا، سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی و هزینه‌های فوت و ازدواج فرهنگیان خبر داد و گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حساب‌ها واریز می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی فرهادی در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان افزود: حق التدریس معلمان را تا پایان آذرماه دریافت کرده و تلاش می‌کنیم دی‌ماه را نیز دریافت کنیم؛ ولی تا پایان آذر قطعی شده و به زودی به حساب معلمان واریز خواهد شد؛ تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفندماه این واریزی صورت گیرد و تاکید رییس جمهور نیز همین است.

وی رقم معوقات سه ماهه حق‌التدریس و اضافه تدریس معلمان اعم از شاغل و بازنشسته را معادل ۱۷۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدلیل قابل توجه بودن رقم مذکور، تامین آن نیازمند هماهنگی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص مطالبات نیرو‌های خریدخدماتی نیز اظهار کرد: دو ماه از مطالبات این نیرو‌ها قبلا پرداخت شده است. معوقه آذر و دیماه را نیز به‌زودی و با پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها، به استان‌ها واریز خواهیم کرد.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما برای پرداخت معوقات قبل از پایان سال است و مشروط بر اینکه فرایند بانکی آن انجام شود، ولی چنانچه به د لیلی در استان خاصی انجام نشد، حداکثر تا ششم فروردین‌ماه این واریزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آن‌ها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آن‌ها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی اشاره و در این خصوص نیز گفت: آموزش و پرورش باید مازادی به صندوق بازنشستگی تحت عنوان سنوات ارفاقی این دسته از معلمان پرداخت کند چرا که این‌ها زودتر بازنشسته می‌شوند که دچار تاخیر شده بودیم؛ این نیز تامین‌اعتبار و واریز خواهد شد و اینگونه مشکل بازنشستگی این معلمان هم رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا نیز از دیگر معوقات است که احصاء شد؛ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که در هفته اول فروردین تخصیص آن را دریافت و پرداخت می‌کنیم. بدهی‌های آموزش و پرورش نسبت به گذشته به طور قابل توجهی کم شده و تلاش می‌کنیم آن‌ها را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های فوت و ازدواج نیز هزینه‌های دیگری است که قبل‌تر باید پرداخت می‌شد، اما از سال‌های قبل مانده است و از سال ۹۹ و ۴۰۰ بواسطه این امور بدهی داریم که این نیز یکجا قبل از عید تسویه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واریز معوقات فرهنگیان تا قبل از اتمام سال
  • واریز عیدی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد روز اول فروردین
  • جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روز‌های پایانی سال
  • جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روزهای پایانی سال
  • مطالبات ناشران چهارمین نمایشگاه کتاب کیش پرداخت شد
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • پرداخت سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار
  • زمان پرداخت سود سهام عدالت متوفیان پیگیری شد
  • خبر مهم درباره واریز حقوق اسفند بازنشستگان / دلیل تاخیر چیست؟