Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@16:22:15 GMT

اعتبارات عمرانی کرمان به مناطق سیل زده اختصاص نمی یابد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۲۴۵

اعتبارات عمرانی کرمان به مناطق سیل زده اختصاص نمی یابد

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: کارهای خوبی در مجموع بر اساس هماهنگی های موجود، توسط استان کرمان در شهرستان حمیدیه صورت گرفته است.
وی به بارندگی های هفته اخیر در سطح استان و وقوع سیلاب در برخی نقاط اشاره و اظهار کرد: براساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل پیش بینی هواشناسی استان و ستاد مدیریت بحران؛ در برخی نقاط استان تا 60 میلیمتر بارش داشته ایم که با کنترل موارد در ستادهای بحران استانی و شهرستانی خسارت های چندانی را نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان با بیان اینکه رئیس جمهوری در مجموع از عملکرد استان کرمان رضایت دارد اظهار داشت: نگرانی موجود این است که درگیر شدن ما در مسائل بازسازی مناطق سیل زده موجب غفلت از مسائل استان شود که در این رابطه باید تاکید کرد که مدیریت بازسازی در مناطق سیل زده را بر عهده داریم که عمدتا متمرکز در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
فدائی با بیان این مطلب که از اعتبارات دولتی برای بازسازی مناطق زلزله زده مبالغی اختصاص نیافته است، تصریح کرد: ممکن است وزارتخانه هایی در سطح کشور نسبت به جذب و اختصاص اعتبارات جداگانه ای برای کمک به سیل زدگان اقدام کرده باشند که توسط ادارات مربوطه در استان ها به این امر اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: برای ما باعث افتخار است که بخشی از بازسازی مناطق سیل زده را بر عهده بگیریم.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه دو دسته سیل بند داریم، گفت: یک دسته سیل بندهای نیمه تمام هستند که باید برای تکمیل و مرمت آنها اقدامات لازم انجام شود و دسته دوم سیل بندهایی است که جدید پیشنهاد می شود و سابقه ای ندارد و باید درباره اجرای آنها مطالعات تکمیلی انجام شود.
فدائی بیان کرد: با برنامه ریزی حوزه معاونت امور عمرانی استانداری کرمان مقرر شد قبل از بروز خسارت ها و حوادث غیرمترقبه همه امکانات دستگاه های مربوطه بسیج شده و در راستای پیشگیری از بروز خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.
وی عنوان کرد: اقدامات خودسرانه معنا ندارد و هر اقدامی در شهرستان ها در رابطه با مدیریت بحران باید با مصوبه شورای مدیریت بحران انجام شود.
استاندار کرمان گفت: در جلسه قبل شورای مدیریت بحران استان کرمان مقرر شد آب منطقه ای مطالعات 7500 کبلومتر مربوط به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها را در اختیار مدیریت بحران استان قرار دهد تا به شهرستان ها اعلام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 700 میلیون تومان برای مدیریت موضوعات مربوط به ملخ ها را به جنوب استان اختصاص داده ایم و پیگیری های لازم در این زمینه در دست انجام است.
وی یادآور شد: لازم است که بازرسی استانداری کرمان درباره فعالیت آماده ملخ در جنوب استان گزارشی تدوین و ارائه کند.
3029/7440
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 زلزله سیل شورای هماهنگی مدیریت بحران مدیریت بحران وزارتخانه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در استان خوزستان به منظور مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی نیز اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مقابل کارهایی که انجام می‌شود، ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است؛ البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت گفت: در راستای مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسؤولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: انجام کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این کمیته راهکارها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کارهای فرهنگی خوبی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

کد خبر 6081033

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد