Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@00:56:59 GMT

افزایش تعداد مرال های تلف شده پارک سیاهداران به شش رأس

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۲۴۷

افزایش تعداد مرال های تلف شده پارک سیاهداران به شش رأس

گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ عارف شادکام رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش بیان داشت: پیش از این، لاشه چهار رأس گوزن ( مرال ) در پارک سیاهداران تالش که به دلایلی نا مشخص تلف شده بودند، پیدا شده بود که با ادامه جستجو در داخل محوطه نگهداری مرال ها در پارک سیاهداران، لاشه دو رأس مرال ماده دیگر پیدا شد که در مجموع تعداد تلفات در این سایت، شامل پنج مرال ماده و یه نر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با حضور دامپزشک شهرستان، تمامی لاشه ها معاینه و بازدید و یک لاشه کالبدگشایی و نمونه برداری انجام و با رعایت ضوابط ، لاشه ها معدوم و سپس از مرال های موجود در سایت خون گیری انجام و واکس ها مورد نیاز توسط دامپزشکی تزریق و کنه زدایی نیز شد .
شادکام اضافه کرد: به محض مشحص شدن علت مرگ اطلاع رسانی انجام خواهد شد و این سایت توسط حفاظت محیط زیست شهرستان و شبکه دامپزشکی تحت کنترل است.
طبق اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان؛ مدیریت و مالکیت مرال های این سایت بر عهده شهرداری تالش بوده و از سال 1385 مرال ها در این مکان، توسط شهرداری نگهداری می شوند.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
جنگل های هیرکانی مهمترین خاستگاه مرال و شوکای کشور هستند و گیلان مهمترین زیستگاه ها را دارد.
منطقه شکار ممنوع دیلمان درفک بهترین زیستگاه گوزن های مرال و شوکاست.
7296/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گیلان جنگل حفاظت محیط زیست روابط عمومی شهرداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محور تالش

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان گفت: مأموران پلیس راه تالش - صومعه‌سرا حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی به یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروی باری، ۵۲ اصله الوار از نوع توسکا، افرا و ممرز قاچاق به وزن ۲ تن چوب قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس راه گیلان از تحویل این محموله و راننده ۱۹ ساله برای سیر مراحل قانونی به عوامل انتظامی خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی چوب‌های کشف شده را ۳۱۵ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ صفاری همچنین گفت: برای جلوگیری از سوء‌استفاده افرا سودجو و فرصت طلب همکاری همه آحاد جامعه با پلیس امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محور تالش
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا