Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@12:41:22 GMT

قول مکرون به کُردهای سوریه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۳۴۱

قول مکرون به کُردهای سوریه

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک در سخنانی اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار اخیر خود با هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک، به کردهای سوریه قول حمایت نظامی برای مقابله با تهدیدات را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نیروهای فرانسوی در سوریه همچنان باقی خواهند ماند، چراکه فرانسه قول داده‌ است حمایت نظامی و غیرنظامی موثری از کردها با هدف مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن به عمل آورد.

الهام احمد در ادامه گفت که در این دیدار ماکرون بر ضرورت حفظ ثبات و امنیت منطقه از هرگونه تهدیدی تأکید کرد.

رادیو فرانسه اخیراً به نقل از کاخ الیزه گزارش داد که فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک که بیشتر اعضای آن را نیروهای کرد تشکیل می‌دهند، با امانوئل ماکرون دیداری داشتند.

این در حالی است که دیدار این هیات متشکل از کردها و عرب‌های شمال شرق سوریه با ماکرون موجب واکنش تند وزارت امور خارجه ترکیه شده است.

در همین راستا، حامی اکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در این باره گفت: ماکرون باید بداند که شورای سوریه دموکراتیک از دنباله‌های گروه تروریستی پ.ک.ک است و این دیدار به معنی حمایت فرانسه از این گروه تروریستی است.

 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مکرون کردها سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ابتدا این تظاهرات که با دعوت گروه‌های مختلف مخالف نژاد پرستی، اسلام هراسی و نیز خانواده‌های کودکان قربانی خشونت پلیس فرانسه صورت گرفت با مخالفت دولت فرانسه و پلیس پاریس همراه شد، اما پس از شکایت برگزارکنندگان، دادگاه اداری پاریس حکم ممنوعیت آن را لغو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


برگزار کنندگان که همگی با پرچم‌ها و پلاکار‌های حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی حاضر شده بودند مسیر منطقه پاریس تا میدان جمهوری پاریس را طی می‌کنند.
در مسیر تظاهرات حمایت از مردم فلسطین و غزه صد‌ها نفر از فرانسویان آزادیخواه و مسلمانان مقیم فرانسه علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار سردادند و اسرائیل را یک رژیم نژادپرست، اسلام ستیز و کودک کش معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد