Web Analytics Made Easy - Statcounter

متهم ردیف دوم موسسه غیرمجاز البرز ایرانیان اظهار داشت که امیرحسین آزاد مدعی شده است که می‌تواند برای این موسسه مجوز اخذ کند و آن را در جلسه استانداران کشور که رئیس کل بانک مرکزی است در آن شرکت داشته پیگیری خواهد کرد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، پنجمین جلسه محاکمه  برخی از مدیران مؤسسات مالی و اعتباری امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن قریانی متهم ردیف دوم این پرونده که اتهامش افساد فی‌الارض از طریق اخلال درنظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدامات و کلاهبرداری مشدد و جعل امضا و جعل مهر موسسات مالی آرمان، البرز ایرانیان و فردوسی در بخشی از دفاعیات خود در دادگاه خواستار رسیدگی به عملکرد فردی به نام محمد‌حسین محبیان شد و گفت: من از 15/10/92 از مدیریت موسسه خارج شدم و فقط در تعدادی جلسه هیئت مدیره که هفته ای یکبار تشکیل می‌شد شرکت کردم.

وی با اشاره به اینکه این هیئت مدیره رسمی نبود و هنوز ثبت نشده بود، گفت: صورتجلسات را محبیان و آزاد امضا می‌کردند و محبیات تا خرداد سال 93 در موسسه حضور داشت.

قریانی سپس اقرارنامه‌ای محضری منتسب به امیرحسین آزاد را قرائت کرد که نامبرده در خصوص اتمام همکاری قریانی با موسسه در مهرماه سال 93 و پذیرش تمام تعهدات و رسیدگی‌های قضایی را طی آن پذیرفته بود.

قریانی سپس مدعی شد که با 11 میلیارد تومان با موسسه البرز ایران تسویه حساب کرده است و افزود: سال 95 امیرحسین آزاد به من مراجعه کرد و گفت که موسسه مشکل نقدینگی دارد و اگر 20 میلیارد نقدینگی تزر یق شود مشکل حل می‌شود. با بررسی‌های اولیه ما ملک را برای موسسه ولی‌عصر خریداری کردند که کار پرریسکی بود و من مسئولیت ضرر موسسه ولی‌عصر را می‌پذیرم چرا که با طناب من به چاه رفتند اما نیتم سرمایه‌گذاری برای موسسه و رفع مشکل سپرده‌گذاران البرز ایرانیان بود.

وی سپس از قاضی صلواتی خواست بررسی شود از 50 میلیارد تومانی که از موسسه ولی‌عصر بابت خرید آن 4 قطعه زمین پرداخت شد چقدر به دست مردم رسیده است. در شرایطی که سپرده‌گذاران بر سر و کله هم می‌زدند فقط 8 میلیارد به حساب رفته بود و 11 میلیارد برای خرید پالادیوم صرف شد.

قریانی در خصوص سفر به خارج از کشور نیز مدعی شد که گذرنامه خود و خانواده‌اش یک مهر خروج از کشور هم ندارد و اصلا اهل مسافرت داخلی هم نیستند و بهترین تفریحش کار است.

وی در خصوص منزل مسکونی‌اش نیز مدعی شد که از سال 90 تا 96 یک واحد آپارتمان زیر 200 متر داشته است و بعد از 96 هم خانواده‌اش به شهرستان نقل مکان کرده‌اند.

قریانی با بیان اینکه به دنبال دفتر مجلل و شیک هم نبوده است، افزود: یکی از اختلافات من با امیرحسین آزاد بر سر همین تجملات و بریز و بپاش‌ها بود، اما چند ماشین در مقاطعی که نقدینگی دستم بود از آقای آزاد خریداری کردم تا سرمایه‌ای برای موسسه باشد.

 در ادامه نماینده دادستان در رابطه با نحوه شراکت با امیرحسین آزاد و اینکه آیا دلیل آن شراکت توانایی او در اعمال نفوذ بوده است یا نه، سوال پرسید که قریانی در پاسخ گفت: تصمیم این کار در سال 89 در شرکت لیزینگ گرفته شد. در اولین صحبت‌ها گفتم که این کار به دلیل اینکه مهلت ساماندهی تا پایان سال 89 است امکانپذیر نیست. من در دفتر خودم نشسته بودم که آقای آشوری با من تماس گرفت و پرسید آیا روی همان حرفی که نمی‌شود هستی؟

متهم با بیان اینکه پاسخ من مثبت بود افزود: آقای آشوری به من گفت ما یک راهی پیدا کردیم که می‌شود و ظرف یک ربع خودم را از بلوار کشاورز به میدان بهشتی رساندم؛ آزاد را اولین بار آنجا دیدم و او ادعا کرد که می‌تواند مجوز بگیرد و گفت که دوشنبه بعد جلسه استانداران در وزارت کشور است که آقای بهمنی رئیس وقت بانک مرکزی در آنجا حضور دارد و ما پیگیری‌هایمان را از آنجا انجام می‌دهیم.

نماینده دادستان سپس از متهم پرسید آیا از اقوام امیرحسین آزاد هم در جلسات موسسه حضور داشتند؟ قریانی در پاسخ به این سوال گفت آقای محبیان دوست خانوادگی فریدون همتی پدر همسر آقای آزاد بودند و اصلا به واسطه او به موسسه آمده بود و آقای همتی و پدر آقای آزاد هم در همان جلساتی که خانم مهرنیا (همسر حامد کرمی) گفتند حضور داشتند.

سپس قاضی صلواتی از قریانی در رابطه با نحوه خروج 8 میلیارد تومان در هشت مرحله از موسسه البرز ایرانیان توضیح خواست که متهم در پاسخ گفت: در آن مقطع من اصلا در مجموعه حضور نداشتم ببینید که چه کسی دستور خروج 8 میلیارد را داده است؟

وی با طرح این ادعا که خروج این مبلغ براساس توافقی بین او و امیرحسین آزاد صورت گرفته است، افزود: این مبلغ به حسابی که من معرفی کردم و نزد خود البرز ایرانیان بود واریز شد چون موسسه نقدینگی نداشت علت تقسیم شدن مبلغ در 8 حساب نیز این بود که از اوراق سپرده آن استفاده شود.

قریانی مدعی شد که تقسیم پول در 8 حساب برای ردگم کردن و پولشویی نبوده چرا که هر 8 حساب به نام یک نفر و در داخل خود موسسه بوده است.

سپس قاضی صلواتی از متهم پرسید چه لزومی داشت 8 میلیارد را دوباره تجمیع کنید آیا انگیزه شما پولشویی نبود؟ اظهارات الان شما با بازپرسی فرق می‌کند.

سپس نماینده دادستان از قریانی پرسید که شما اظهار داشته‌اید که آپارتمان پدر آقای آزاد را با پول موسسه گرانتر خریدید؟

متهم در این خصوص توضیح داد که من به خود آقای آزاد گله کردم که در آن تاریخ آپارتمان گرانتر از قیمت واقعی خریداری شده است.

در ادامه نماینده دادستان متهم را مورد خطاب قرار داد و گفت: پولهایی که امیرحسین آزاد برای خودش برداشته و یا شما به موسسه ولی‌عصر بردید با توجه به اینکه البرز ایرانیان سودآوری و فعالیت اقتصادی نداشته است پولهای سپرده مردم بوده است، چرا پولهای مردم را بین خودتان تقسیم کردید؟

متهم در پاسخ با قبول اینکه این پولها متعلق به سپرده‌های مردم بوده است، مدعی شد که در آن مقطع تراز حساب و کتاب و وضع مالی موسسه به این بدی نبوده است، اما او به امیرحسین آزاد گفته است که با این شیوه و روش مجموعه به جایی نمی‌رسد.

سپس نماینده دادستان به قاضی صلواتی گفت: هیچ سهامی به نام آزاد و قریانی در البرز ایرانیان وجود ندارد و آنها سمتی برای اخذ مجوز و تاسیس فردوسی نداشتند که این نشان از سوء نیت آنهاست که بدون هیچگونه سمت و مجوزی به یک موسسه ورود کردند.

وی سپس خطاب به متهم با اشاره به سابقه فعالیت بانکی او گفت: شما که می‌دانستید نامه ساماندهی مجوزی برای اخذ سپرده نبود و از نامه بانک مرکزی مبنی بر اینکه اقدامات‌تان وفق اخلال در نظام اقتصادی اطلاع داشتید با این حال چرا اصرار بر سرپا نگه داشتن این موسسه داشتید. آیا خروج شما از مجموعه و اقرارنامه محضری امیرحسین آزاد دلیلی بر عدم مسئولیت شماست؟ نطفه اقدامات را شما گذاشتید و در هنگام جدا شدن بدون هیچ حساب و کتابی اموال مردم را تقسیم کردید.

قریانی در پاسخ به این اظهارات نماینده دادستان مدعی شد: تمام 8 تعاونی دیگری که در فردوسی ساماندهی شده بودند اقدام به جذب سپرده می‌کردند. در آن تاریخ قرار نبوده که سپرده‌ای جذب نشود، بلکه جذب سپرده از زمان دستور مقام قضایی ممنوع شد.

نماینده دادستان در واکنش به این اظهارات متهم گفت: موسسات دیگر پیش از ساماندهی در فردوسی جذب سپرده داشتند، اما شما یک تعاونی روستایی بودید و هیچ فعالیتی در زمینه جذب سپرده نداشتید.

متهم پرونده پتروشیمی: شرکت ملی صنایع پتروشیمی یک قسط معوق خارجی هم نداشتاقدام آقای استاندار وقت برای جذب سپرده در موسسه مالی غیرمجاز پسرشروایت پوزخند یک آقازاده به همسر داغدیده

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان گفت که حمله ایران به رژیم صهیونیستی، حق ایران بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق کشورمان درخصوص عملیات تلافی جویانه ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حمله جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تصریح کرد که این حمله حق ایران بود.

احمدی نژاد اضافه کرد: هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند چراکه این حقی کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • پیام تسلیت رئیس‌کل بانک مرکزی در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود